کد خبر: ۱۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) از شهرستان داراب - به مناسبت چهارمین روز هفته بسیج (بسیج،سازندگی، اقتصادمقاومتی)جشنواره کدبانوی مقتصد با هدف رویکرد به غذاهای محلی و سنتی و غذاهای با کیفیت برتر و ارزان تر با شرکت جمعی از خواهران بسیجی حوزه مقاومت بسیج خواهران داراب برگزار شد.

خواهران شرکت کننده در این برنامه بیش از 30 نوع غذای محلی را که عمدتاً دارای ارزش غذایی بالا و با صرف هزینه کمتر در خانواده ها قابل طبخ می باشد به نمایش گذاشتند. در ابتدای مراسم خواهر علوی مدیر عقیدتی و نظارت حوزه خواهران درباره نقش مادران به عنوان عنصر اصلی در حفظ توازن اقتصادی در خانواده و همچنین سلامت همه افراد خانواده توضیحاتی داد و افزود: دین اسلام به صرفه جویی تأکید و سفارش فراوان دارد اما صرفه جویی در اسلام مصرف نکردن نیست بلکه استفاده درست از نعمت های الهی است.

وی افزود: هنر یک کدبانوی مقتصد این است که برای تأمین سلامت همسر و فرزندان به تغذیه آن ها توجه داشته و با شناخت فواید مواد غذایی طبیعی همه نیازهای جسمی اعضا را در سبد غذایی خانواده قرار دهد. کدبانوی هنرمند کسی است که با کمترین امکانات موجود و بهره گیری از مواد غذایی ارزان و قابل دسترس با کیفیت ترین غذا را تهیه نماید و آنچه به لذت از طعم غذا می افزاید محیطی سرشار از عشق، صفا و صمیمیت است. در پایان برنامه خواهران شرکت کننده، غذاها را چشیده و درباره ارزش غذایی و دستور تهیه آن ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.































انتهای متن/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: