کد خبر: ۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴
اما در اين ميان، گروه ديگري از عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نيز با هدف استقبال و پذيرايي از اين زائران که در حال طي کردن مسير طولاني به سمت کربلاي معلي هستند ...

مداحان فارس: يکي از سنت هاي حسنه در کشور عراق اين است که هر ساله ميليون ها تن از عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) با پاي پياده از خانه و کاشانه خود به سمت کربلا حرکت مي کنند تا در أيام أربعين خود را براي زيارت به حرم مطهر سيد و سالار شهيدان، حضرت أبا عبدالله الحسين(ع) برسانند.
اما در اين ميان، گروه ديگري از عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نيز با هدف استقبال و پذيرايي از اين زائران که در حال طي کردن مسير طولاني به سمت کربلاي معلي هستند، در ميان راه با برپا کردن خيمه هايي،‌ به ارائه و توزيع غذا، نوشيدني، محل استراحت و خواب و برخي ديگر خدمات به زائران مي پردازند تا به شيوه اي ديگر ثواب کسب کنند.
با ورود به ماه صفر که ماه حزن، اندوه و اسارت اهل بیت(ع) است و همچنين با نزدیک شدن به أيام أربعین حسینی(ع) که بزرگ ترین تجمع بشری در عالم است، در نقاط مختلف عراق و در مسیرهای منتهی به شهر کربلای معلی، کاروان های حسینی برای استقبال از زائران میلیونی أربعین امام حسین(ع)، دست بکار شده اند و خیمه هايي را جهت رفاه حال زائران برپا کرده اند.
گفتنی است، در اين خیمه های برپا شده، همه خدمات رفاهی اعم از مواد غذایی، نوشیدنی، خدمات بهداشتی، پزشکی و آنچه که مورد نیاز زائران است، بدون هیچ چشم داشتی، فراهم شده و به عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) تقدیم می گردد.


منبع:شیعه آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر: