گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۵
تهاجم فرهنگی از سینمای هالیوود، به سینمای ایران، به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران! چه کسی گفته است تهاجم فرهنگی به پایان رسیده است؟

تهاجم فرهنگی و به نمایش در آوردن عقاید و مذهب اسلام در قالب جسم

در فیلم‌هایی که اخیراً از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده اگر با دقت نگاه کرده باشید، می‌توانید نشانه‌هایی از الحاد و فرقه های شیطان پرستی را مشاهده کرد. از نمونه های بارز آن می توان به فیلم‌های سنپترزبورگ، نارنیا، ماتریکس اشاره کرد. که در فیلم نخست یهود، علائم فرقه شیطان پرستی(تک چشم، عقاب دو سر) به نمایش در آمده، همچنین در فیلم دوم بچه های ماجراجویی را به نمایش در می آورد که پا به محیطی می گذارند که در آنجا شیری حکومت می‌کند که نامیرا است و قدرت جان بخشیدن، ترمیم اجزای جانداران، دیدن تمام وقایعی که در آن دنیا اتفاق می افتد، بخشش روح به مجسمه ها و... را دارا می باشد. که این شیر در جای دیگری زندگی می کند که این سرزمین توسط خود شیر و جانداران در سرزمین نارنیا به آن اشاره شده که نارنیا نماد برزخ و محل زندگی شیر نماد آخرت است. همچنین بخشی از این فیلم برگرفته‌ از‌ عبور حضرت موسی از دریا و غرق شدن فرعونیان دارد. در فیلم ماتریکس شخصی به اسم نئو به همراه همراهان خود وارد فضای مجازی می شود که شخصی آن را ایجاد کرده که تمامی اتفاقات را کنترل می کند و بهترین فرد آن فضا را برای برقراری نظم در آنجا برمیگزیند که پس از چندی از دستورات سرپیچی کرده و از خود به نحوی خیالی تولید مثل می کند که در اینجا کنترل آن شخص به اصطلاح اسمیت از دست خدای ماتریکس خارج شده، که شخص پیر و دارای محاسن سپید به عنوان این سازنده ماتریکس به نمایش در آمده که چندین بار می گوید مگر من انسانم؟ یا من انسان نیستم! در قسمتی از این فیلم به نئو اشاره می شود که تو ششمین نئویی هستی که پیش من می آیی که برخی از انسانهای آن شهر زیرزمینی نیز چیزهایی را می دیدند که در گذشته اتفاق افتاده بود و در چند روز بعد نیز دوباره اتفاقی که قبلا در موقع زندگی آن شخص پس از مرگ یا همان پایان دنیا بوده را در رویا می دیدند. که نظریه تناسخ روح را به مخاطب تلقین می کند که در این فیلم تناسخ روح برای بار ششم اتفاق افتاده است. و از آیات زیر در قرآن کریم می توان نتیجه گرفت که تناسخ روح امری محال است: • «حَتَّی إِذَا جَاء أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ* لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحاً فِیمَا تَرَکْتُ کَلَّا إِنَّهَا کَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَی یَوْمِ یُبْعَثُونَ ]المؤمنون : 99-100[ یعنی «آنها همچنان به راه غلط خود ادامه می دهند تا زمانی که مرگ یکی از آن‌ها فرا می رسد می گوید: پروردگارا مرا بازگردان(99) باشد که در آنچه ترک کرده ام عمل صالح انجام دهم. حاشا که بازگردد، همانا سخنی که او می گوید و هیچ فایده ای ندارد. از پس سرشان برزخ است تا روزی که برانگیخته شوند.»(100( • «وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَی رَبِّهِمْ یَنسِلُونَ* قَالُوا یَا وَیْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا هَذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ*ِن کَانَتْ إِلَّا صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِیعٌ لَّدَیْنَا مُحْضَرُونَ» یعنی «و در صور دمیده شود، ناگهان آن‌ها از قبرها، شتابان به سوی پروردگارشان می روند(51) می گویند ای وای بر ما چه کسی ما را از خوابگاهمان بر انگیخت؟ (آری) این همان است که خداوند رحمان وعده داده است و فرستادگان او راست گفتند.(52) صیحه واحدی بیش نیست، ناگهان همگی نزد ما حاضر می شوند.»(53) همچنین تناسخ روح از بابهای مختلفی رد شده که از آنها می توان از نظر فلسفی را نام برد که: فلاسفه مسلمان به ابطال تناسخ معتقد اند. دلایل آنها گاهی علیه هر نوع تناسخ است و گاهی فقط علیه تناسخ نزولی یا صعودی. روش ابطال بستگی به چند بحث فلسفی دارد: 1. این که نفس حادث است یا قدیم. یعنی خلق شده یا همواره وجود داشته. 2. این که نفس چگونه است. 3. این که ارتباط نفس با بدن چیست. فلسفه مشا در فلسفه مشاء نفس حادث است. یعنی همیشه وجود نداشته. بلکه ایجاد شده. آنها معتقدند اگر بدن به حد خاصی از توانایی برسد، روح (یا نفس یا علل مجرد یا غیر جسمانی) به آن افاضه می‌شود. گروهی از آنها معتقدند: اولاً « روح و جسم، رابطه قابل و مقبول دارند» یعنی یکی می‌تواند دیگری را بپذیرد. دوماً روح اولین بار در جسم خلق می‌شود. بنابرین با رسیدن بدن به مزاج(حالت) مناسب، نفسی حادث می‌شود(به وجود می‌آید) و به آن تعلق می‌گیرد. لذا در ابطال تناسخ معتقدند: «اگر نفس دیگری که در اثر مرگ، بدن خود را رها کرده‌است بخواهد به آن بدن جدید تعلق بگیرد. لازمه اش این است که دو نفس به یک بدن وابسته باشند و این محال است. زیرا هر نفسی یگانگی خود را شهود می‌کند و نفس دیگری را که در بدن او تصرف کند نمی‌یابد.» فلسفه ملاصدرا ملاصدرا با تکیه بر اصل حرکت جوهری و حدوث جسمانی و بقای روحانی نفس در ابطال تناسخ چنین می‌گوید: تعلق نفس به بدن یک تعلق ذاتی و ترکیب آن دو ترکیب اتحادی و طبیعی است، نه صناعی یا انضمامی از سیوی دیگر، هر یک از جوهر نفس و بدن با یکدیگر در سیلان و حرکت اند؛ یعنی هر دو در ابتدای پیدایش نسبت به کمالات خود بالقوه‌اند و روی به سوی فعلیت دارند. بنابراین تا هنگامی که نفس به بدن عنصری تعلق دارد، درجات قوه و فعلیت او متناسب با درجات قوه و فعلیت بدن خاص اوست. حال می‌گوییم: هر نفسی در مدت حیات دنیویاش با افعال و اعمال خود به فعلیت می‌رسد. به همین خاطر سقوط او به حد قوه محض، محال است؛ همان طور که بدن یک حیوان پس از کامل شدن، دیگر به حد نطفه بودن باز نمی‌گردد. زیرا حرکت همان اشتداد و خروج از قوه به فعلیت است و حرکت معکوس امری بالعرض است. بنابراین، اگر نفس پس از مفارقت از بدن بخواهد به بدن دیگری در مرتبه جنینی و مثل آن تعلق گیرد، ناگزیر بدن در مرتبهٔ قوه و نفس در مرتبه فعلیت خواهد بود و چون ترکیب این دو طبیعی و اتحادی است - یعنی هر دو به یک وجود موجودند - ترکیب بین دو موجود بالقوه و بالفعل محال است. در چندین هزار سال پیش جنی بود که یکی از برترین بندگان خدا بود که به اسم شیطان آن را نام می بریم که پس از اینکه از عالم برزخ طرد شد به تولید مثل و زیاد کردن نوع خود پرداخت، همانگونه که اسمیت در این فیلم به آن پرداخت با این تفاوت که در فیلم خدا را محدود کرده و اسمیت را بزرگتر و قوی تر نشان داد که طرد نشد، بلکه قدرتش افزون تر بود که توانست جامعه را از وجود خود بی نیاز کند. این صورتی که در این فیلم اسمیت را به نمایش در آورده اینگونه است که اسمیت با لمس هر شخصی می توانست آن را به خود تبدیل کند و عقیده فراماسون و شیطان پرستان اینگونه است که انسان باید در اختیار شیطان باشد به همان شکلی که خارج از ظواهر اسمیت فقط از اسمیت اصلی دستور و یا پیروی می کردند و این گونه تغییر انسانها به ظاهر اسمیت این عقیده شیطان پرستان را شکل می دهد که همگان تحت کنترل شیطان شوند. در اکثر فیلم ها و یکسری از کارتون ها همچنین برنامه های کودک و نوجوان یک سری عقاید پوچ و بی ارزش جا گرفته همانگونه که اشاره شد در فیلم سنپترزبورگ، کارتون لوک خوش شانس و حتی برنامه کودک و نوجوان به اسم فیتیله! در فیلم لوک خوش شانس، کابُیی را مشاهده می کنیم که پا به قبائل مختلف از جمله زردپوستان، سرخپوستان و ... می‌گذارد که به این کابُی نام لوک خوش شانس را نهاده اند که در این قبائل مختلف صلح و خوشی را به همراه می آورد که این مرد کسی نیست جز یک شخص آمریکایی! آمریکا در نظر رسانه و سیما به شکلی خود را به جلوه می کشد که گویی بهترین تمدن و فرهنگ مختص به آمریکاست و آمریکاست که صلح و... را در جامعه برقرار کرده است. آمریکایی که حتی نتوانست برای یک ساعت عهد و پیمان خود را در پیمان ژنو حفظ کند آیا می تواند صلح و خوشی را در شهرها و کشورهای مختلف ایجاد کند؟ در فیلم نابودگر یا اصطلاح لاتین آن ترمیناتور شخص آمریکایی را نشان می دهد که ماشینهایی که از آینده آمده اند می‌خواهند جان کودکی را حفظ کنند! چرا؟ که در آینده جامعه را نجات دهد! در این فیلم روز رستاخیزی را به نمایش در می آورند که شخصی ظهور می کند و تمام جامعه ماشینی را از بین می برد و آن کسی نیست جز جان کارتر! این شخص توسط دشمنش کشته می شود که جان کارتر پس از مرگش توسط یکی از جدیدترین نابودگرها که حتی قدرتش بیش از خدا(شبکه آسمانی) بود و آن خدا را نابود کرد، زنده می گردد. با این فیلم خواستار نشان دادن روز آخرت، پایان زمین و ظهور منجی هستند که تمامی جهان را از دست ماشین ها نجات می دهد. منجی عالم بشریت در سن پنج سالگی به غیبت صغری رفتند به جهت اینکه از ایشان در برابر خطراتی که توسط دشمن بود محافظت گردد همانگونه که در فیلم به نمایش در آمد که آن ربات هایی که از آینده آمده بودند از کودکی تا روز رستاخیز از جان کارتر محافظت می کردند تا دشمنان نتوانند آن را نابود کنند که با این کار تمامی عقائد شیعه زیر سوال بردند. و انشاءا... در ظهور فرج منجی عالم بشریت آقا صاحب الامر دعا می نماییم. در برخی از برنامه ها یا قسمت هایی از برنامه هایی که از طرف صدا و سیما به نمایش در می‌آید یکسری از قوائد و ... به نمایش در می‌آید که همگی از همین تهاجم فرهنگی نشأت گرفته که ذهن همگان را درگیر مسائل بیهوده همچنین غیر متمدن بودن شیعه، و مکانهای شیعه نشین می کند. همانگونه که در برنامه فیتیله که برای عید قربان به نمایش در آمد در قسمتی از این برنامه با شهرهای مختلف تماس گرفتند(البته به صورت نمادین که خود 3 مجری آنرا اجرا می کردند) که با گویش های مختلف و حرکات موزون و تحریک آمیز عید را تبریک می گفتند سپس با چند کشور خارجی به صورتی که در بالا ذکر شد ارتباط برقرار کرده که کاملاً برخلاف شبکه های داخلی به صورت خیلی مودب، با تمدن و فرهنگ عید قربان را تبریک گفتند شما از این چه نتیجه ای می گیرید؟ صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تا چه حدی باید پیش برود که جلوی این برنامه ها، این فیلم های سینمایی، و ... گرفته شود! قابل ذکر است برخی از مسئولین شکویه دارند که چرا هنوز بابت تهاجم فرهنگی تبلیغات می کنید و تهاجم فرهنگی به پایان رسیده است! آیا این چنین است؟

والسلام علیکم

حسن هشت مردی

 

اصفهان|حسن هشت مردی| پایگاه اطلاع رسانی حوزه 6 شهید فهمیده

نام:
ایمیل:
* نظر: