کد خبر: ۲۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی معنویت و دل سپردگی به ولایت و رهبری است.
به گزارش بسیج کارگری به نقل از سپاه نیوز؛ سردار دریادار پاسدار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه در گردهمایی سیاسی کارکنان این نیرو با اشاره به سالروز حماسه عاشورایی ملت ایران در دفاع از حریم امامت و ولایت در نهم دیماه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از آن جهت اعتبار و ارزش پیدا کرد که خود را به در مسیر حرکت انبیا و اولیای الهی قرار داد و ماهیت آن از یک سطح نازل مطالبات مادی جدا شد و به بالاترین خواسته های بشری و الهی پیوند خورد.

وی افزود: از این منظر، حرکت انقلاب اسلامی در پرتو نظام ولایی، استمرار حرکت انبیاء و اولیای الهی است و لذا با سایر انقلاب ها تفاوت فاحشی و در عین حال ماهوی دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه به علل قیام امام حسین(ع) و ویِژگی های دوران آن حضرت اشاره کرد و گفت: آگاهی و بصیرت دو مؤلفه ضروری برای درک حقیقت و تشخیص حق از باطل از شرایط فتنه و غبارآلودگی فضای فکری و ذهنی جامعه است.

وی افزود: اگر ذهن و فکر و اندیشه مردم از نورانیت هدایت رهبری الهی و دینی فاصله گرفت قطعا دچار بی بصیرتی و فهم وارونه حقایق خواهد شد و آن می شود که در روز عاشورا اتفاق افتاد.

دریادار پاسدار فدوی گفت: تشخیص حق و باطل آن قدر در سرنوشت انسان و جامعه تأثیر دارد که یکی از خواسته های مستمر ما باید این باشد که در روزگار فتنه دچار گمراهی و عدم تشخیص درست نشویم.

وی افزود: فتنه انواع و اقسام گوناگونی دارد و منحصر به مقطع و زمانی خاص نیست و لذا همه باید از فضای مسموم و مهلک فتنه های زمان، به خدا پناه ببریم و مراقب حرکت و تصمیم گیری های خود باشیم.

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنان خود به رمز ماندگاری و حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ریشه این ماندگاری را باید در ماهیت قیام سال ۴۲ و رهبری حضرت امام خمینی (ره) جستجو کرد.

وی افزود: پیوند خوردگی نهضت امام خمینی(ره) به اخلاص و معنویت موجب شد تا حرکت انقلاب از یک حالت مبارزه برای مبارزه به مبارزه برای اهداف بلند دینی و اعتقادی تبدیل شود و هدف به چیزی فراتر از لایه های سطحی تبدیل گرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: مسیر حرکت انقلاب همچنان که برای همه انبباء و اولیاء الهی این گونه بود، مسیری پرپیچ و خم و پرفراز و نشیب است و مجاهدت و خطر کردن و بصیرت و آگاهی لازم دارد.

وی افزود: یکی از این فراز و نشیب ها گذر سلامت و موفق از فتنه های زمانه است.

سردار فدوی رمز پیروزی و دلیل دوام و بقای انقلاب اسلامی را در معنویت و دل سپردگی به ولایت و رهبری عنوان کرد و گفت: ما شاهد هستیم در طول دوران انقلاب، دل های مردم معطوف یک نفر و آن هم رهبری مانند امام خمینی(ره) گردید و دل مردم به سوی امام هدایت شد و امروز هم شاهد استمرار لطف خدا بر این مردم هستیم و شاهد بهره مندی از وجود نعمت رهبری دلیر، شجاع و مؤمن و مدبر هستیم.

وی افزود: در کنار این لطف، ما در جریان دفاع مقدس در برابر هجوم همه جانبه دشمنان، بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم که آنها نیز سرمایه بزرگی برای پشتیبانی از انقلاب بوده و هستند؛ اثر خون شهدا بر قلب امت و جامعه اسلامی ماندگار شد و این آثار توانست که انقلاب و نظام را در برابر حوادث حفظ و بیمه نماید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تصریح کرد: وظیفه ما پاسداری از ولایت و آرمان های شهدا است تا بتوانیم در راه آرمان بزرگ خود که همان پیوستن به انقلاب بزرگ حضرت صاحب الزمان(عج) است و ثبات قدم و بصیرت و درک ناشی از ایمان و معنویت شرط توفیق است.
نام:
ایمیل:
* نظر: