جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۰۹:۳۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
امروز در فضای مجازی به مطلبی بر خوردیم که در پی ظاهر ساده آن به علت سرو کار داشتن هر روزی ساده و کم اهمیت به نظر می یاد اما ماهیت پیچیده ای دارد که برای آگاهی اعضای فرهیخته و خوانندگان فهیم این پایگاه مجازی خواندش خالی از لطف نیست


به من بگو...

به من بگو چی میبینی تا بتو بگم چی می‌خواهی ، چجور فکر میکنی.

مهم نیست فیلم سینمایی باشه یا کارتون یا اخبار فقط بگو چی می‌بینی.

به من بگو چی می‌خونی تا به تو بگم چی دوست داری، چه کسی رو دوست داری یا از چه کسی نفرت داری.

مهم نیست روزنامه باشه یا رمان یا شبکه خبری فقط بگو چی می‌خونی.

به من بگو با کی نشست و برخواست می‌کنی تا به تو بگم چه تیپ آدمی هستی.

مهم نیست خودت چه فکری میکنی مهم اینه که تو چه فضایی فکر می‌کنی.

حتماً تا حالا کسایی رو دیدی که توی یه قضیه مشابه کاملاً متفاوت با تو فکر می‌کنند و نگاهشون با تو 180 درجه فرق میکنه؟

خودت فکرمیکنی چرا ؟ چی شده که توی یک موضوع مشابه دو نفر آدم باید اینقدر تحلیلشون متفاوت باشه؟

ما همه از رسانه ها تاثیر می‌پذیریم ما همه از اطرافیانمون تاثیر می‌پذیریم از فضایی که توش زندگی می‌کنیم از کتاب هایی که می‌خونیم از اخبارها و فیلم هایی که می‌بینیم تاثیر می‌پذیرم.

هر چقدر هم ادعا داشته باشیم آهن هم که باشیم از اون فضایی که توش هستیم تاثیر می‌پذیریم و کم کم نرم می‌شیم و مثل موم توی دست صاحبان رسانه، به بازی گرفته می‌شیم.

به جای اینکه فضای اطراف و رسانه ها ما رو توی خودشون هضم کنند این ماییم که باید بتونیم رسانه‌ها رو هضم کنیم و از دید رو به بالا به رسانه نگاه کنیم.

تا حالا شده وقتی کسی یک فیلم رو می‌بینه ازش بپرسی: حالا که فیلم رو دیدی از چه کسی خوشت میاد از چه کسی بدت میاد؟ از چی حالت بهم میخوره یا از چی دفاع میکنی؟ نظرت درمورد فلان قضیه چیه؟

اون اتفاقی که بعد از دیدن یک فیلم قوی و عمیق یا خوندن یک رمان خوب یا کتاب قوی برات اتفاق میافته اینه که نظام تصمیم گیری و فهم جدیدی برات بوجود می‌آید اون نظام تصمیم گیری و فکری جدید که بعد از دیدن فیلم یا خوندن کتاب برای تو بوجود میاد همون چیزیه که کارگردان یا نویسنده دنبالش بوده.

شما وقتی مثلاً جدایی نادر از سیمین رو می‌بینی نا خودآگاه تهش می‌بینی حالت از هرچی مذهبی و اخونده بهم می‌خوره یا اصلاً برعکس بعد از دیدن یه فیلم دیگه نسبت به هرچی دختر هرزه کثافت کاره احساس نفرت بهت دست میده.

هدف اصلی یه فیلم ساز یا نویسنده یا خبرساز یا روزنامه نگار قوی اینه که روی ضمیر نا خود آگاه شما اثر بگذاره و نظام تصمیم گیری و تحلیل شما رو کلاً عوض کنه بدون اینکه شما بخواهی یا بفهمی.

برای اینکه بشه رسانه رو هضم کرد و نگذاشت رسانه ما رو در دست بگیره و بهمون جهت بده چه کار کنیم؟

چه کار کنیم تا بتونیم درست تحلیل کنیم و از میون کلی خبر ریز و درشت یا راست و دروغ حقیقت رو بفهمیم؟

تا حالا شده وقتی یه فیلم رو میبینیم دنبال این باشیم این فیلم مال کدوم کشوره مال کدوم کمپانیه اون کمپانی یا کارگردان چه جور شخصیتی داره چه نژادی داره؟ و...

تا حالا شده وقتی یه روزنامه رو می‌خونیم به مدل صفحه بندیش دقت کنیم کدوم خبر رو بزرگ کرده؟ از چه عکسی استفاده کرده؟ چجور صفحه اول روزنامه‌اش رو چیده ؟ این روزنامه به کدوم جناح و خط سیاسی وصله؟ چه چیزی به سود اون جناح سیاسیه؟

ساده لوحانه است اگر فکر کنیم که همه برای رضای خدا آمدن فقط ما رو سرگرم کنند یا خالصانه و فی‌سبیل الله ‌می‌خواهند به ما اطلاعات درست بدهند تا حقایق رو بدونیم.

ساده لوحانه است اگر فکر کنیم یه شبکه خبری باید حتماً دروغ بگه تا ما فریب بخوریم.

ساده لوحانه است که فکر کنیم یه روزنامه نمی‌تونه فقط با راست گفتن ما رو فریب  بده.

کافیه یه راست رو نگی یا اصلاً یه راست رو زیاد بگی

یکی رو کم یکی رو زیاد بگی

یکی رو کوچیک، یکی رو بزرگ جلوه بدی؟

توی جلسه 16آذر دانشجویان و روحانی چی شد؟ روحانی دروغ گفت؟

وقتی بسیجی ها شعار دادن انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و یا مرگ بر آمریکا ، روحانی چه کار کرد؟

در مورد مرگ بر آمریکا سکوت کرد و در مورد شعار«انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» هم گفت بله انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست ولی رفاه هم حق مسلم ماست.

با این جواب ها روحانی استقلال و عزت و پیشرفت آینده کشور همه و همه در مقابل رفاه فعلی مردم قرار گرفت و باهم مقایسه کرد با این کارش انرژی هسته ای حق مسلم ماست رو کوچیک کرد.

وقتی توی فتنه بودیم امثال علی مطهری چی گفتند؟

گفتند یه عده اشتباه کردن آمدن توی خیابون در مقابل یه عده هم اشتباه کردن کهریزک درست کردند.

 توی این حرف چی شد؟ دو تا راست رو گفتن ولی یکی رو بزرگ کردن یکی رو کوچیک.

 کسایی که به علت خودخواهی‌شون داشتن یه مملکت رو دو دستی میدادن تحویل دشمنان دین و مذهب و 4 سال همه چیز مملکت رو ریختن بهم و این همه هزینه جانی و اقتصادی رو به کشور وارد کردند، رو آورد گذاشت کنار یه اشتباه که توی کهریزک رخ داد آمد با زیادی بزرگ کردن کهریزک وزنه کار فتنه گرها رو آورد پایین.

 با این مغالطه ها بود که بعضی‌ها فراموششون شد که بابا اسرائیل هم دشمنه بابا آمریکا دشمنه به خدا شماها توی جنگ با اینا جنگیدید و خون دادید به خدا اونها دلشون برای مملکت نسوخته این همه از خط و جناح شما حمایت می‌کنند به خدا عبدالمالک ریگی که برای آزادی گروگان هاش آزادی زندانی های سیاسی فتنه رو طلب میکنه دوست شما نیست .

بابا والا به خدا آدم های خیلی خوب هم معصوم نیستند آخرش سوتی می‌دهند.

اگه یه خبر نگار رو بهترین آدم‌های دنیا هم زوم کنه میتونه چنان به کثافت و لجن بکشدشون که شما فکر کنی کثیف ترین آدم دنیا هستند و حالت ازشون بهم ‌بخوره.

همینطور آدمهای خیلی کثیف هم باز یه کارهای خوبی دارند مثلاً فلان بازیگر فاحشه هم یه کار خوب ممکنه بکنه یا فلان شیطان پرست هم ممکنه یه کار خوب بکنه شر مطلق که نیستند وزنه بدیهاشون به خوبی هاشون میچربه حالا کافیه شما بدی هاش رو نگی و خوبی هاش رو بگی.

تا حالا دیدی میگن مثلاً این آدمی که شما فلان گیر رو بهش دادی فلان کار خوب هم میکنه.

با این حرف می‌خواهند روی کار بد و بدیهاش سرپوش بگذارند مثلاً آمریکا با همه بدیش فلان بنیاد خیریه ویا فلان قانون خوب هم داره.

خوب که چی یعنی شما از آمریکا خیلی هم نفرت نداشته باش ببین خوبی هاش رو مگه ذات و وفطرت شما میتونه از خوبی بدش بیاد یا از بدی خوشش بیاد؟

کسی که یک سال یک شبکه خبری رو میبینه ذهنش همون جوری میشه که صاحب اون شبکه می‌خواهد کسی که یک سال مدام یه نشریه رو می خونه ذهنش شکل صفحه بندی اول اون نشریه نظم پیدا میکنه.

تا حالا دیدین کسایی که زیاد قسمت حوادث روزنامه ها رو میخونند؟

نا خودآگاه به همه چیز بدبین یا شکاک می‌شوند نا خود آگاه تا یه اتفاق میافته ذهنشون مثل اون چیزهایی که خوندن فکر میکنه و تصمیم میگیره.

شما نمیتونید با رسانه ارتباط نگیری نمیتونی رسانه رو حذف کنید چون توی یک جامعه حیات اجتماعی دارید همونجوری که تاثیر می‌گیرید تاثیر هم می‌گذارید امروز کسی که می‌خواهد بر دنیا حکومت کند باید بر ذهن ها حکومت کنه.

 باید بتوانه ذهن‌ها را طوری پرورش بده که اونجوری که اون می‌خواهد فکر کنه یا تصمیم بگیره چون مجبوره برای مدیرت دنیا مدیریت حب و بغض کنه.

باید برای هضم نشدن در خبرها و رسانه ها بتونیم از بیرون به اونها نگاه کنیم نباید مغالطه های رسانه‌ای ما رو به یه باور اشتباه برسونه.

باید باور کنیم «بی بی سی » یا شبکه بهایی «من و تو» دلش به حال ما نسوخته.

فقط این باور هم کافی نیست اگر هم باور داشته باشیم ولی از 3 ساعت تماشای تلوزیون 2 ساعت و نیم پای خبر اونها هستیم مطمان باشیم همنجوری که اون میخواهد داریم فکر می‌کنیم و رفتار مون کم کم مطلوب اونها خواهد شد.

مثال میزنم : چرا توی تلوزیون نشون میده که فلان جارو برقی رو روشن کردن آدم های طبقه پایین چسپیدن به سقف یا فلان چیپس رو خوردی شدی اژدها شدی پرواز کردی یا فلان نوشابه رو خوردی بعد با سرعت 100 کیلومتر دویدی؟

چرا شرکت‌ها تبلیغ‌هایی می‌کنند که خودشون هم میدونن که همه میدونن دروغه؟

این برمی‌گرده به روانشناسی تبلیغات چراکه با تجربه دیدن این تبلیغ ها که همه هم میدونن دروغه کارساز میشه و مردم میرن اون چیپس و جارو برقی رو می‌خرند اما چرا؟

باید بدونیم که اونها با قوه خیال ما کار دارند با ضمیر ناخودآگاه ما کار دارند.

این شرکت ها به باور ما کار ندارند می‌خواهند ما رو به حرکت وارداند تا در جهت مقصودشون حرکت کنیم و بریم یه چیپس یا نوشابه او رو بخریم که ما هم میریم همون چیپس رو می‌خریم.

شمایی که یه مدت زیاده پای «بی بی سی» و «من و تو» نشستی و به خبرهاشون گوش میدی چون یه سری خبرهای راست رو از اونها می شنویی کافیه یه ذره به اونها اعتماد پیدا کنی؟ اعتماد به شیطان و طاغوت میدونی یعنی چی؟

یه بار آیت الکرسی رو بخون الذین کفرو اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات.

اولیائهم الطاغوت یعنی چی یعنی دلشون رو میدهن به طاغوت و به او اعتماد می‌کنند.

ولو توی نور هم باشند ذره ذره به ظلمت کشیده می‌شوند.

همینه که میبینی کسانی که برای اسلام جون دادن ، خون دادن عمرشون رو توی جبهه ها بودن از مرگ بر آمریکا ناراحت می‌شوند. با اینکه میبینن آمریکا هیچ وقت به هیچ تعهدیش پای بند نبوده و همیشه با استکبار محض فقط هرچی به سود خودش هست رو قبول داره باز دل به آمریکا میدن ، باز با یه لبخند آمریکا براش کردی میرقصند.

کافیه به این برادرای سابق جنگ بگی مگه شما نبودی که یه زمان این حرف ها رو میزدی خدا عوض شده یا دینش یا دشمناش؟ چی شده که شما داری اینجور حرف میزنی.

 میگن هنوز نرفتی توی دوتا اداره تا این حرفا یادت بره هنوز گشنگی نکشیدی تا این حرف ها یادت بره.

لابد این سیرها و مایه دارها بودن که همیشه توی جبهه حق سینه چاک بودن، من از اونها می‌پرسم شما چرا تا توی دوتا ادره رفتی و کارت راه نیافتاد سریع زدی زیر همه چیز مشکل اون ادره رو از خدا دیدی یا خسته‌ای باید دوباره از اول شروع کنی.

امشب خبری رو شنیدم که واقعاً قلبم به درد آمد بغض گلوم رو گرفت آخه چرا به آمریکا اعتماد می‌کنید آمریکایی که یه روز بعد نشد زد زیر همه حرفهایی که می‌زدید.

چرا هنوز هم از توافقاتتون به عنوان فتح الفتوح نام میبرید؟

امشب جان کری چی گفت؟ حرف از گفتگو بر سر مقاومت در سوریه و لبنان زد.

 این همون اتفاقیه که توی دولت خاتمی با مدیریت همین روحانی و ظریف و تیمش اتفاق افتاد و امروز دوباره داره تکرار میشه.

باور کنیم که وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‏ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصيرٍ (120) بقره

بابا خدا داره میگه هرگز يهودي‌ها و مسیحی‌ها از تو راضى نمى‏شوند، مگر آنكه از دین و مذهب اونها پيروى كنى. بعد چی میگه؟ اینجاست که واقعاً تن ادم به لرزه در میاد ، بگو: «در حقيقت، تنها هدايتِ خداست كه هدايت [واقعى‏] است.» و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد، باز از هوسهاى آنان پيروى كنى، در برابر خدا سرور و ياورى نخواهى داشت. (120)

با خوندن این آیه تنتون نمی‌لرزه که دارین چکار می‌کنید؟

بابا منافع ما با منافع آمریکا 180 درجه باهم اختلاف داره اگه بخواهیم توی راه خدا باشیم با شیطان توافق برد برد نداریم.

چی رو باور می‌کنید؟

چرا اینقدر می‌نشینید پای «بی بی سی» تا تهش خلاف حرف خدا و سنت خدا رو قبول کنید؟

چرا برای اطلاع از وا‌قعیت ها همش به «بی بی سی» گوش می‌دهید؟ می‌خواهی به بی بی سی گوش کنی گوش کن ولی پایگاه رسانه‌ایت رو اونجا نزن؟

تا حالا فکر کردی چرا صهیونیست‌ها همه شبکه های خبری و روزنامه‌ها و کمپانی‌های مهم فیلم‌سازی دنیا رو اداره میکنن؟

چون می‌خواهند ذهن های مردم دنیا رو اداره کنند تا بتونن بر دنیا حکومت کنند.

شما چه انتظاری از رسانه خودی داری انتظار داری مثل روزنامه حوادث همه کثافت ها و بدبختی ها و مشکلات جامعه رو انعکاس بده تا راستگو باشه؟

می‌خواهید دائم نا امیدی رو انعکاس بده تا راستگو باشه چی می‌خواهید؟

مگه غربی ها میان کثافت کاری های خودشون رو تابلو کنند.

به رسانه به چشم رسانه نگاه کن و پایگاه رسانه ایت رو در جبهه حق بزن.

یاحق.

منبع:وبلاگ کلام فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: