کد خبر: ۲۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه:
آیین رونمایی از کتاب " جبهه سوم"- مروری بر نقش سپاه و بسیج در حماسه ششم بهمن ماه سال 1360- با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی برگزار شد.
به گزارش بسیج کارگری به نقل از سپاه نیوز؛ آیین رونمایی از کتاب " " جبهه سوم"- مروری بر نقش سپاه و بسیج در حماسه ششم بهمن ماه سال 1360- با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، سردارسرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول معاونت روابط عمومی کل سپاه، سردار ناصر شعبانی فرمانده وقت سپاه آمل، مهدی خانی نویسنده کتاب " جبهه سوم" و محمد قاسم فروغی جهرمی برگزار شد.

در این مراسم سردار شریف با برشمردن شاخصه های عملیات روانی دشمن در طی 35 سال تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: حمله به کلیت نظام و گفتمان انقلاب اسلامی،هجمه و عملیات روانی به جایگاه ولایت فقیه چه در دوره امام خمینی (ره) و چه درحال حاضرو در نهایت حمله و هجمه به سپاه و بسیج به خاطر نقش آنها در ممانعت از اجرایی شدن اقدامات دشمنان از محورهای عملیات روانی دشمنان است.

وی افزود: کتاب " جبهه سوم" توسط آقای خانی به رشته تحریر درآمده است که از جمله محققین این حوزه است. سردار شعبانی، فرمانده وقت سپاه آمل نیز که از جمله اساتید برجسته حوزه علوم انسانی و علوم دفاعی و صاحب نظریه و تئوری در مباحث امنیتی است مسئولیت کارشناسی محتوا و مشاوره این کتاب را بر عهده داشت.

سردار شریف خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که اتفاقی که در سال 60 شاهد آن بودیم امروز نیز در گفتمان ضد انقلاب مشاهده می کنیم و این امر نشانگر آن است که مسیر انقلاب اسلامی، منطقی و دقیق است.

در ادامه مهدی خانی، مولف کتاب " جبهه سوم گفت: پس از اینکه حادثه 30 خرداد اتفاق افتاد کمونیست ها به این نتیجه رسیدند که باید جبهه سومی در کنار جبهه اول یعنی همان جبهه جنگ تحمیلی و جبهه دوم که غائله کردستان بود، ایجاد کنند.

وی افزود: آنها تصور می کردند اگر جبهه سومی در این شرایط در داخل کشور به وجود بیاید مردم به آنها خواهند پیوست و حتی متصور می شدند که در این صورت تا بهمن ماه سال 60 نظام اسلامی سرنگون می شود.

خانی ادامه داد: بر اساس همین تصورات آنها دست به طراحی زدند، ابتدا می خواستند نبردشان را از تهران آغاز کنند ولی سپس آمل را برای آغاز عملیات در نظر گرفتند و چرا که فکر می کردند 90 درصد مردم این منطقه با آنها همدل هستند و با همکاری آنها وارد شهرها می شوند و کار را تمام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم آمل برای نخستین بار مدلی از مشارکت بی بدیل را در واقعه آمل از خود نشان دادند که یا واقعاً نمونه آن را نداریم و یا اگر نیز باشد کم نظیر است.

مولف کتاب " جبهه سوم" ادامه داد: بعد از واقعه آمل اتحادیه کمونیست ها کتابی به نام " پرنده نو پرواز" را منتشر کرد که در آن اثر در کنار موفقیت های خود به شکست استراتژیکی و تاکتیکی خود اعتراف کردند که فصلی از کتاب " جبهه سوم" نمونه های ای از اعترافات آنها را در خود گنجانده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر شعبانی، فرمانده وقت سپاه آمل و کارشناس محتوای کتاب " جبهه سوم" ضمن تشکر از نمایندگی ولی فقیه در سپاه که به بهترین نحو ماموریت کالبد شکافی حوادث تاریخ انقلاب اسلامی را اجرا کرده است، گفت: فتنه های بسیاری از جمله حادثه انزلی، کردستان، فتنه قشقایی در شیراز و جنگ تحمیلی در تاریخ انقلاب مشاهده می شود که نظام اسلامی توانست به سلامت از آنها عبور کند.

وی افزود: 32 سال پیش در چنین روزی راس ساعت 30/10 صبح در آمل اتفاقی افتاد که بر اساس مبانی عقلانی درست بود اما به فضل خداوند اتفاق دیگری افتاد.

سردار شعبانی ادامه داد: تصور آن نیروها این بود که نظام بخشی از انرژی خود را در جنگ صرف کرده و بخشی دیگر را نیز در کردستان مصروف داشته از این رو اگر جبهه سومی در شمال کشور ایجاد کنیم می توانیم فرایند براندازی نظام را تسریع کنیم.

وی تصریح کرد: طبق طراحی های خود شبانه و با لباس سپاه که به دستور بنی صدر به آنها داده شده بود وارد شهر شدند و به مراکز سپاه، بسیج و دادستانی حمله کردند و حتی رمز عملیات آنها تیر آرپی جی بود که به ساختمان بسیج اصابت کرد که نشانگر کینه آنها از این نیروی مردمی بود. فرمانده وقت سپاه آمل با بیان اینکه نیروهای کمونیست به رغم ادعاهای خود هیچ منطقه ای را در آن شب تصرف نکردند، گفت: مردم آمل مدلی از مشارکت را از خود نشان دادند که در تاریخ ثبت شد و حتی حضرت امام ( ره) نیز از این مدل مشارکت در وصیت نامه خود یاد کرد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات روابط عمومی و انتشارات کل سپاه در تدوین و نگارش این کتاب، گفت: کمونیست ها با سلاح های آمدند که حتی دولت در اختیار نداشت و با نظریه های کار خود را شروع کرد که در چین و کوبا جواب پس داده بود و در نهایت با شکستی سنگین در تاکتیک و استراتژی ناچار به ترک کشور شدند.

همچنین در پایان این مراسم از مهدی خانی مولف کتاب، فروغی جهرمی ناظر و ویراستار کتاب و سردار ناصر شعبانی کارشناس محتوای این کتاب که از جمله دست اندرکاران چاپ و نشر کتاب " جبهه سوم "هستند، تقدیر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: