کد خبر: ۲۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
هزاران شبکه ماهواره ای ،شبکه های فارسی زبان سیاسی ،ضد فرهنگی ،تجزیه طلب وبرانداز ،قوم گرا ،ضد دین وفیلم وموسیقی در حال فعالیت هستند که هدف مشترک همه این ها القای ارزشهای ضد اسلامی به فرهنگ ایرانی ودستکاری در افکار عمومی است .

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) دکتر اسفندیاری در نشست تحکیم بنیان خانواده با موضوع مضرات ماهواره  از تعامل بین خانواده وفرزندان ولزوم  احترام متقابل در خانواده اشاره کرد و گفت : در بین اعضای خانواده باید تعامل وصمیمیت وجود داشته باشد وپدر ومادر در همه شرایط پشتیبان فرزندان باشند  زیرا اگر فرزندان نتوانند مشکلات خود را با خانواده درمیان بگذارند مجبور میشوند این مسائل را در خارج از خانواده ودربین افراد بی تجربه مطرح کنند .

وی افزود : یکی از مهمترین دغدغه جوانان ازدواج است .که متأسفانه امروزه بیشتر آن به طلاق وجدایی منجر می شود.وعلت آن عدم آگاهی صحیح وشناخت کامل طرف مقابلشان است.اگر در خانواده ودر جامعه توسط نهادهای زیربط اطلاع رسانی وآگاهی بخشی کامل انجام شود  این مشکل ومعضل برطرف وافراد زندگی سالمتری راتجربه خواهند کرد. وهمچنین ایشان یکی از علت های رفتارها ی ناشایست وطلاق در جامعه را الگوگیری غلط و استفاده نادرست  از بعضی تکنولوژی  های امروزی از جمله ماهواره وموبایل معرفی کردند واینکه استفاده نادرست از این امکانات  چگونه پایه های خانواده های سنتی را به مرور زمان سست کرده وباعث از هم پاشیدن این نهاد مقدس شده است .

 شبکه های ماهواره ای در امر مبارزه بااصل حجاب حتی در حوزه مخاطب معتقد به ارزشهای دینی نیز متوقف نشده وهمواره با پخش ویژه برنامه هایی سعی در ایجاد گسست در اعتقادات خانواده ها را دارند . هزاران شبکه ماهواره ای ،شبکه های فارسی زبان سیاسی ،ضد فرهنگی ،تجزیه طلب وبرانداز ،قوم گرا ،ضد دین وفیلم وموسیقی در حال فعالیت هستند که هدف مشترک همه این ها القای ارزشهای ضد اسلامی به فرهنگ ایرانی ودستکاری در افکار عمومی ملت وایجاد شکاف های قومی وملی ودینی و گسستن خانواده های  ایرانی است.ونقطه تهاجم این جنگ نرم از بین بردن ارزشها واعتفادات ،وجامعه هدف آن ها نخبگان وجوانان ما می باشند.

اسفندیاری در ادامه گفت :  امروزه افراد زیادی به دلیل الگوپذیری غلطی که از این امکانات دارند نسبت به اطرافیان خود بی تفاوت وبی علاقه شده که این امر در درازمدت باعث طلاق  عاطفی ودر نهایت جدایی آنها از هم میشود .پدر ومادرها  باید قبل از در اختیار گذاشتن این امکانات طریقه استفاده صحیح و آگاهی های لازم را در برخورد با آن به فرزندان در خانواده آموزش دهند .و هر کس مسئول است  در مقابل این خطرات که گریبانگیر افراد وجامعه می باشد امر به معروف ونهی از منکر کند  چراکه اگر در مقابل آن ها بی تفاوت باشیم  خودمان نیز در این امر گناه شریک شده ایم .


انتهای متن /224224

نام:
ایمیل:
* نظر: