دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۱۷:۰۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با فعالان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قزوین، ضمن اعلام حمایت از فعالیت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: استان قزوین ‌این ظرفیت را دارد که دیتاسنتر را به عنوان اپراتور در ‌این استان تعریف کنیم.

محمود واعظی در جلسه‌ای که عصر روز سه‌شنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: آمادگی بخش خصوصی را به فال نیک می‌گیریم چراکه تا زمانی که بخش خصوصی پا نگیرد و فعال نشود شاهد نقص‌هایی در اجرای پروژه‌های بزرگ خواهیم بود. وی گفت: هر پروژه‌ای  که در راستای سیاست‌های کلان و توسعه فعالیت ICT کشور باشد از حمایت‌های وزارتخانه برخوردار خواهد بود و ما حتما حمایت خواهیم کرد. وی به مشکلات دیتاسنتر استان قزوین و اپراتور چهارم پرداخت و گفت: اگر در اپراتور چهارم فراخوان می‌دادیم تا طیف وسیع‌تری شرکت می‌کردند مطمئنا فعالیت امروز ما با کیفیت بیشتری بود.


  اعلام خواسته‌های صنفی
کاظم‌ایت اللهی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز کمک به بخش خصوصی در خصوص توافق نامه چهار جانبه را خواهان شد و گفت: طی چند ماه گذشته زمینه سازی برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی در زمینه فناوری اطلاعات فراهم و از تجارب سایر استان‌ها نیز در‌این راستا استفاده شده است.  سید‌هادی آریا شکوه،  رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قزوین نیز بومی‌سازی نرم افزار‌ها در سطح کشور را ضروری دانست و افزود: به دلیل سرعت بالای تغییرات و تحولات فناوری و فضای رقابتی پیچیده در صنعت نرم‌افزار بومی‌سازی محصولات نرم‌افزاری معتبر مورد توجه بوده و می‌تواند  ارز آوری را افزایش دهد.

  تخصیص بودجه مستقل به حوزه ICT
حامد فتوحی دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قزوین نیز به نبود زیرساخت‌های مناسب در این حوزه پرداخت و افزود: این مهم  زیان‌‌های زیادی را به صنعت فناوری اطلا‌عات و ارتباطات در کشور بویژه در استان قزوین وارد ساخته که امیدواریم با ورود وزیر ارتباطات ‌این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گیرد. فتوحی در ادامه خواستار راه اندازی مجدد طرح تکفا در کشور شد و افزود: تحقق‌این مهم موجب تحرک بیشتر در بخش خصوصی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: