کد خبر: ۲۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
براي تشويق وحمايت از سرمايه گذاران ۱۵% از قيمت حق انتفاع بصورت نقد و مابقی در اقساط ۳۶ ماهه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، عمليات اجرايي ساخت واحد صنعتي تجهيزات پالايشگاهي و صنعت نفت در صنعتي شهرک صنعتی مُهر آغاز شد.

 با حضور  مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس ، فرماندار شهرستان مهر و برخي مسئولان ، ساخت واحد بزرگ صنعتي  تجهيزات پالايشگاهي در شهرک صنعتی مُهر کلنگ زنی شد.
 
در اين مراسم عمليات اجرايي ساخت  کارخانجات اسپول سازی و صنایع فلزی صنعتی – پالایشگاهی شرکت مهندسی ساخت ونوسان با سرمايه گذاري اولیه ﺑﻴﺴﺖ میلیارد ریال برای فاز اول و درزميني به  مساحت 6700هزار متر مربع آغاز شد.

اين واحد صنعتي با توجه به همجواري اين شهرك صنعتي با تاسيسات پالايشگاهي و پارس جنوبي و نياز كشور به تجهيزات صنعت پالايشگاهي ايجاد خواهد شد و در فاز اول براي 50 نفر اشتغالزايي خواهد كرد
 
رييس هيات مديره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این مراسم  با اشاره به موقعيت مناسب شهرك صنعتي مهر در جذب سرمايه گذاران و توسعه صنعتي جنوب فارس گفت:اين شهرك صنعتي بستر مناسبي براي اشتغالزايي و جذب سرمايه گذاري ها بويژه سرمايه هاي ايرانيان مقيم كشور هاي خليج فارس فراهم خواهد كرد.
 
علي صداقت پور به برنامه توسعه شهرک صنعتی مهر اشاره کرده و گفت: با توجه به شرایط قابل توجه وظرفيت هاي  های ویژه این شهرک  صنعتي در زمينه  توسعه صنعتي  جنوب استان فارس ، در نظر داریم مساحت شهرک صنعتی مهر را از ۲۰۰ هکتار  فعلي به ۴۰۰ هکتار افزایش دهیم..
 
وی با بي نظير  دانستن  موقعیت شهرک صنعتی مُهر ، اظهار داشت: این شهرک با توجه به فاصله حدود ۳۰ کیلومتری با بندر عسلویه و همچنین همجواری با تأسیسات بزرگ نفت و گازی از موقعیتی ویژه برخوردار است.
 

صداقت پور از ادارات شهرستان درخواست همکاری همه جانبه کردند و در این مورد عنوان کرد: در صورت همکاری مسئولین و ادارات شهرستان مهر ، شرکت شهرکهای صنعتی فارس مایل به هرگونه همکاری با سرمایه گذاران در این نقطه از فارس خواهد بود.
 
وی در خصوص ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران تشریح کرد: به سرمایه گذاران توصیه می کنم تمام تلاش خود را به کار ببندند تا در سال جاری فعالیت خود را آغاز کنند ، مطمئناً خدمات و تسهیلات شرکت شهرکهای صنعتی در سال جاری بسیار بیشتر و قابل توجه خواهد بود.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش توسعه زير ساختها در اين شهرك صنعتي گفت:شبکه های آب و برق شهرک صنعتی مهر بعنوان پروژه های داخلی شرکت شهرکها طراحی شده است و برای تکمیل آن ۳۰میلیارد ریال از منابع داخلی در نظر گرفته شده وطرح  تصفیه خانه آب هم برای شهرک طراحی شده که پس از استقرار چند شرکت ، در قالب پروژه داخلی به اجرا در خواهد آمد
 
وی ادامه داد: براي تشويق وحمايت از سرمايه گذاران ۱۵% از قيمت حق انتفاع بصورت  نقد  و مابقی در اقساط ۳۶ ماهه خواهد بود.

شهرك صعتي مهر از شهركهاي جديد صنعتي در فارس است كه واگذاري زمين در آن از تيرماه سال گذشته آغاز شده و هم اكنون عمليات اجرايي وساخت وساز 4 واحد صنعتي در آن در حال انجام است.

آبان ماه امسال نيز عماليات اجرايي طرح توليد فيلتر هاي صنعتي وپالايشگاهي با سرمايه گذاري 20 ميليارد ريالي در اين شهرك صنعتي آغاز شد كه اين طرح هم اكنون 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
 
شهرستان مهر (MOHR) در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز ، ۳۰ کیلومتری شرق عسلویه و هم مرز با استانهای بوشهر و هرمزگان است.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: