يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۵۷:۲۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲
فصل ششم:
.روابط عمومی کار رسانه ای نیست ورسانه نیست بلکه بهره وری از هنرهای هشتگانه وتکنولوژی است
فصل ششم:روابط عمومی یعنی گفت وگو ودیگر هیچ

روابط عمومی چیزی جز گفت وگو نیست وگفت وگو چیزی جز روابط عمومی نیست.پس دنیای امروز نیازمند روابط عمومی است زیرا نیازمند آن است که بن بست را بگشاید ومردم فرصت یابند باهم به گفت وگو بنشینند.

 

گفت وگو یعنی روابط عمومی

سخن گفتن با دیگران وشنیدن سخنان مردم از متداول ترین ومهم ترین اشکال ارتباطی وشاید بتوان گفت بهترین شکل ارتباط است.

روابط عمومی خود ارتباط نیست بلکه بستر ارتباط را فراهم می آورد.روابط عمومی کار رسانه ای نیست ورسانه نیست بلکه بهره وری از هنرهای هشتگانه وتکنولوژی است.روابط عمومی فرآیند انسانی کردن ارتباطات است.

گفت وگو روند وفرآیندی دوسویه است،روابط عمومی نیز روند وفرآیندی دوسویه است

جهان بدون گفت وگو

حقیقت چیزی است که آدمیان همواره در جست وجوی آن بوده اند وخواهند بود وهرگز از این گفت وگو دست برنخواهند داشت. وهرگاه آدمیان کمتر با هم ارتباط برقرار کنند،کشف وجست وجوی این آرمان مشکل تر است.

از همین روست که به نظر می رسد آدمیان در عصر ارتباطات کمتر ارتباط برقرار می کنند پس حقیقت را تنا از زاویه خودشان می بینند.

 

آیین گفت وگو

آداب گفتگو،منطق گفتگو،چگونگی گفتگو و فرهنگ گفتگو می بایست به عنوان چارچوب تبادل نظر واندیشه،یعنی گفتگو قرار گیرد.

1)اولین اصل این است که مخالف نیز بتواند حرف بزند.

2)گفتگو را از اشتراکات آغاز کنید.

3)درباره مسائل گذشته صحبت نکید چون چیزی تغییر نمی کند.

4)وضعیت ظاهرتان را مرتب ومنظم سازید.

5)به جای من "شما" بگویید.

6)عادت کنیم منطقی برخورد کنیم.

7)گفتار بایستی قابل فهم،حقیقی،صادقانه و دارای صحت ودرستی باشد.

8)گفتگو نبایستی به جدل وسپس به جدال بینجامد.

 

فریب آفت گفتگو

به طور کلی بزرگترین آفت های گفتگو"خشونت وفریب"است.ما ملزم به گفتن حقیقت هستیم اما رازداری وحفظ اسرار سازمان ومخاطبان بحث دیگری است ودر روابط عمومی همه چیز دوطرفه است حتی حفظ اسرار سازمان ومخاطبان.اما امروزه بسیاری از اطلاعات محرمانه نیست زیرا انحصار اطلاعات ویا شبکه ها ازبین رفته است وتنها اسراری محرمانه است که موجب تضاد واختلاف ودوگانگی شود.

 

پیامدهای گفتگو

افراد با گفتن به خودآگاهی وخودبالندگی وخودشکوفایی می رسند واز عقاید ونظرات یکدیگر آگاه شده واز تجربیات ودانسته های هم بهره می گیرند.

با گفتگو پیام می فرستیم وپیام دریافت می کنیم.با شفافیت بیشتر وبا میزان بالاتری از صداقت وتفاهم جست وجو مقدمه گفتگو می شود وگفتگو مقدمه تفاهم وتفاهم هدفی که روابط عمومی وهر ارتباط گری به دنبال آن است تا بتواند تصویر زندگی مطلوب را ترسیم کند.

 

مردم سالاری ومحتاج مردمداری

گفتگو الفبای دموکراسی،مبنای آزادی وجست وجوی حقیقت و برخلاف زبان زور وتحکم،زبان تفاهم،عشق ومحبت است. مردم سالاری نیز ایجاد دموکراسی وحکومت مردمی واعطای آزادی واعطای حق جست وجوی حقیقت به مردم است.

روابط عمومی نهادی مدنی برای توسعه پایدار حزب بی تعلق به احزاب است ودر قالب نهادی مستقل می تواند در فرآیند توسعه سیاسی به توزیع اقتدار کمک کند وبه مردمی شدن نظام دموکراسی بینجامد.

اگر قرار است مردم سالاری به مردم توجه کند،به مردم داری محتاج است ودر حقیقت مردم سالاری محتاج مردمداری ومردمداری محتاج مردم سالاری است.

روابط عمومی ها با چنین اطلاعاتی بایستی دو وظیفه عمده را به دوش کشند:الف:اطلاع رسانی(در جهت برقراری ارتباطات)

ب:پاسخگویی(در جهت پایداری ارتباطات)


خلاصه کتاب توسط خانم راحله امینی فرد تهیه گردیده شده است

224/224

برچسب ها: روابط ، عمومی ، گفت وگو
نام:
ایمیل:
* نظر: