يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۱۰:۳۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
امام جمعه شیراز با اشاره به رویدادهای اخیر در شهر همدان، هشدار داد که سنخرانی و طرح مطالب از سوی یکی از دگراندیشان در همدان نمایانگر جریان پیدا کردن تفکر و اندیشه‎ای برای شکستن قداست‏ها و حرمت‏ها دانست و در این موضوع هشدار داد.

به گزارش بسیج مهندسین فارس از (ایسنا) منطقهی فارس، آیت‏الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز گفت: حوادث و جریان‏هایی در حرکت است که عدهای به خیال خودشان می‏خواهند مجلس خبرگان رهبـــری را از آن قداست بیندازند و در فضاهــای دیگری این مجلس را ببرند و لذا بـــرنامه‏ریزی‏هایی دارند و توطئه‏هایی را ساماندهی می‏کنند که یکی از این توطئه‏ها سخنی بود که از یکی از دگراندیشان چند مدت قبل در همدان شنیده شد.

وی ادامه داد: این سخن نمایانگر یک تفکر و اندیشه در سطح جامعه است برای شکستن قداست‏ها و از بین بردن حرمت‏ها و به اصطلاح خودشان نفوذ در مجلس خبرگان رهبری و مسائلی که در این قضیه واقعاً زنگ خطری بود.

امام جمعه شیراز با قدردانی از دستگاه قضائی و ورود به موقع برای جلوگیری ازحرمت شکنی و توهین به ائمه و پیشوایان دینی، این مسائل را زنگ خطر و نشان دهنده شکل گیری توطئه در عرصه مسائل فرهنگی دانست و با اشاره به دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام عظمای ولایت، لزوم توجه به نگرانی‏ها و دغدغه‏های مقام معظم رهبری را یادآور شد.

آیت‏الله ایمانی همچنین گفت: بعضی از روزنامه ها قداست شکنی را در دستور کار قرار داده‏اند، این با فکر و ایده مردم ما سازگار نیست باید به فکر باشند و بدانند در این فضای جامعه ما که حسین بن علی(ع) حاضر است ، امام زمان(عج) حاضر است ، به یاد بزرگان دین محافل و مجامع برپا می‏شود و حوزه علمیه قم و مراجع و رهبری ناظر و مراقبند در گفته‏های خود سنجیده‏تر بگویند و سنجیده‏تر بنویسند و تجدید نظر در مواضع خود داشته باشند.

امام جمعه‏ی شیراز همچنین مسئولیت جدید آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که وی فضای قدسی حرم را بیش از آنچه هست گسترش دهد.

آیتالله ایمانی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) نقش آن بانوی بزرگوار در مدیریت کاروان اباعبدالله الحسین(ع) بعد از واقعهی کربلا را بی بدیل توصیف و تصریح کرد: زینب کبری (س) در انتقال پیغام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در جوی که خفقان بر آن حاکم بود، لحظه‏ای درنگ نکرد و بالاخره زینب کبری (س) در دفاع از مقام ولایت و امامت یعنی ولی امرش حضرت زین العابدین (ع) از هر ایثار و فداکاری و ازخود گذشتگی دریغ نداشت.

وی نامگذاری این روز به نام روز پرستار را اقدامی شایسته برشمرد و با اشاره به فرارسیدن هفدهم اسفند و سالروز شهادت شهید آیتالله حاج شیخ عبدالرحیم ربانی شیرازی، آن عالم ربانی را از شخصیت‏های والا مقام روحانیت در تاریخ معاصر برشمرد که گام‏های بلندی را در مسیر اسلام‏خواهی و مبارزه با طاغوت برداشت.

وی گفت: این بزرگوار یک خط شکن بود در حوزه های علمیه و مجامع دینی در عصر خفقان آریامهری، این بزرگوار یک ثبات قدمی داشت بر فقه رساله ای یعنی بر فقه رساله ای متعبد بود و لذا با تمام کسانی که در عصـــر و زمانش رگه های روشن فکری داشتند و دین خدا را طبق مزاق خود تفسیر می کردند برخورد جدی داشت و به خاطر همین ثبات قدم بر فقه رساله ای جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

آیت الله ایمانی گفت: آیت الله ربانی، در مقابل خطوط انحرافی به ویژه سازمان مجاهدین خلق که آن روزها در لفافه هایی خود را پنهان کرده بودند، هم در زندان و هم بیرون زندان ایستادگی می کرد و به خاطر همین خطوط انحرافی عصر و زمان او، یعنی آغاز سال های اول دهه شصت که خطوط انحرافی متعددی همه بر هم سوار شده بودند و مقابل خط امام ایستاده بودند این مرد را به شهادت رساندند و شهادت او را هم مخفی نگه داشتند و به عنوان یک تصادف معمولی معرفی کردند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و امور ایثارگران، شهادت و جانبازی در راه خدا را عالیترین اوج کمال فردی انسان برشمرد و با اشاره به روایاتی از ائمه، خاطرنشان کرد: آنچه امروز خدمتگزارن می توانند خدمت کنند به برکت خون شهدا است، اگر آنان نبودند نه جمعــه ای بود و نه جماعتی، نه قبله‏ای و نه قرآنی، نه پیامبری، نه زکاتی و نه نمازی، این عزیزان بودند که با فداکاریشان این سرمایه های عظیم را در اختیار ما گذاشتند که ما با این سرمایه ها چه می کنیم؟ پاسداشت آن‏ها و حرمت آن‏ها را نگه داشتن وظیفه همه است. هر کس در هر جایی که هست مرهون خون شهید است و وامدار شهدا، خانواده شهدا، صبر آنان، وامدار مقاومت آنان و وامدار مقاومت جانبازان، آزادگان و ایثارگران هست.

 آیت الله ایمانی همچنین به پانزدهم اسفند و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره و لزوم توجه به حفظ جنگلها، مراتع و تالابها را از عمدهترین مسئولیت های امروز همه دانست و گفت: متأسفانه کشورهای استعمارگر و صنعتگران غربی همه چیز سالم طبیعت را از بین بردهاند و امروز ما شاهد نابسامانی هایی در عرصه های مختلف هستیم آنچه در اختیارمان باقی مانده باید آن را حفظ کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: