يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۶:۱۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۴
به تصویب شورای شهر شیراز
شورای اسلامی شهر شیراز ساخت برجی 25 طبقه در مرکز این شهر را تصویب کرد

به گزارش بسیج مهندسین فارس از عصر فارس، شورای اسلامی، شنبه‌ شب در سی و هفتمین جلسه فوق‌العاده خود با استناد به سخنان استاندار فارس که از نبود برجی درخور در مرکز شیراز گلایه کرده بود، احداث برجی 25 طبقه را بنابر بر شرایطی ویژه تصویب کرد.

خبرگزاری فارس نوشت نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در همین زمینه گفت: این ساختمان روبروی دانشکده مهندسی و در زمینی به مساحت 21 هزار متر احداث می‌شود.

محسن معین افزود: از سال‌های پیش توافق‌هایی در کمیسیون ماده پنج صورت گرفته بود که بر اساس آن، سرمایه‌گذار این برج باید 13 طبقه را در سهم خود می‌ساخت و مابقی زمین، کاربری فضای سبز داشت.

وی ادامه داد: امروز شورا مصوب کرد که سرمایه‌گذار در قسمت خود تا 25 طبقه ساخت‌و‌ساز کند و البته تراکم ویژه و حقوق شهر لحاظ شود.

به گفته نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز، براساس مصوبه شورا، شهرداری نیز در سهم خود، ایجاد فضای سبز 10 درصد از کل را لحاظ خواهد کرد.

معین خاطرنشان کرد: بر این اساس، این برج دو قلو در مجموع در فضای 20 درصد از کل ساخته می‌شود و 80 درصد کاربری فضای سبز باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: با ساخت این برج یک فضای شهری مفرح احداث شده، تا پنج طبقه نیز در زیر آن (دو برابر ضوابط شهرسازی) پارکینگ تامین می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: با توجه به این که محل این زمین ویژه است و از یک طرف به خیابان اردیبهشت و از طرف دیگر به خیابان زند راه دارد مسائل ترافیکی آن نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ساخت این برج دو قلو علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای شهر، یک نماد مطابق خواست استاندار فارس است به شرط آن که در کمیسیون ماده پنج نیز تصویب شود.

به گفته وی، این مصوبه یک اقدام برد برد است و شهرداری، مردم شهر و سرمایه‌گذار از آن منتفع می‌شوند.

در این جلسه غلامعلی ترابی به عنوان یکی از اعضای شورا از روند به تصویب رسیدن این مصوبه انتقاد کرد و گفت: روالی که در شورای چهارم به وجود آمده این است که شورا با عدم انجام وظایف کارشناسی خود، مسائل را بر گردن مجموعه‌های حاشیه‌ای مانند کمیسیون ماده پنج می‌اندازد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در همین زمینه اظهار داشت: در این پروژه سرمایه‌گذار خود به میدان آمده و ما نباید مانع کار باشیم تا دیگران نیز ترغیب شوند و حضور پیدا کنند.

محمدتقی تذروی افزود: موضوع بعد این است که این پروژه حداقل برای 200 نفر و صدها کارگر اشتغالزایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خیابان زند به طور کل تجاری شده و اگر در آن یک فضای سبز ایجاد شود بسیار مناسب است.

سعید سیف، دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز بود که در مورد این مصوبه تذکر داد که روح این ساختمان باید فرهنگی باشد و شورامقرر کرد پیوست فرهنگی و معماری ایرانی اسلامی در این طرح لحاظ شود.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شیراز نیز اختصاص این ساختمان به توریسم درمانی را بسیار مناسب دانست.

در جلسه دیشب شورا عنوان شد که بنابر مصوبات همایش «خشت‌های آسمانی» در مشهد که با حضور استانداران، ائمه جمعه و روسای شورای سراسر کلان شهرها برگزار شده، ایجاد زائرسراهای ارزان‌قیمت برای هر استان در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه در شیراز نیز با در نظر گرفتن یک‌هزار متر زمین رایگان نزدیک حرم احمد بن موسی(ع) زائرسرای 10 طبقه با ظرفیت یک‌هزار تخت ساخته می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: