جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۴۷:۵۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۲۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
یاد یاران
صبح امروز(پنجشنبه ) پیشکسوتان جهاد و شهادت به دعوت فرمانده سپاه ناحیه جهرم به گرد هم جمع آمدند تا آغازین روزهای سال نو را با قرائت زیارت نامه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، دیدار تازه کنند و یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و همرزمان شهیدشان را گرامی بدارند .

در هفتمین روز از فروردین ماه سال 93 گردهمایی صمیمی پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ، سردار یداللهی فرمانده سابق سپاه جهرم وجمعی از روحانیون در باغ بسیج جهرم برگزار شد .

در این برنامه ابتدا زیارتنامه حضرت فاطمه سلام الله علیها توسط حاج منصور میمنه فرمانده سابق سپاه ناحیه جهرم قرائت شد . سپس در ادامه حجه الاسلام دژکام احادیث و روایاتی را در منقبت حضرت فاطمه سلام الله علیها بیان نمود و از فداکاری ایشان و جناب عمار یاسر در سن نود و چهار سالگی درراه دفاع از ولایت مطالبی را بیان نمود و افزود که همه مردم باید اینگونه باشند و از ولی امر خود دفاع کنند مانند شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس که شعار و کلامشان تبعیت از ولایت بود .

در ادامه سردار یداللهی فرمانده اسبق سپاه جهرم در دوران دفاع مقدس به تبیین بیانات مقام معظم رهبری پرداختند .

وی بیان داشت حرکتهای خود جوش در کلام مقام معظم رهبری یعنی حرکت انقلابی ، جهادی ، مذهبی که باید تحت نظر علما و روحانیون انجام گیرد باید به این بخش توجه ویژه کرد. مدیریت جهادی یعنی اینکه باید انقلابی و رزمنده بود تا بتوان مدیریت صحیح انجام داد .

سردار یداللهی افزود برنامه های فرهنگی باید از مساجد شروع شود چون در کلام امام (ره) مساجد سنگر است و باید مساجد تقویت شود نه اینکه در زمان فعلی برای نمونه شاهد این هستیم که یکی از استانهای کشور که دارای 3200 مسجد است ، 2200 مسجد آن روحانی و امام جماعت ندارد و این یک خطر و یک نقطه ضعف بزرگ است. باید به جوانها در عرصه مساجد میدان داد .پیامبر اکرم (ص) فرمودند «طبیب دوّاربطبه» روحانیون و مسئولین فرهنگی ما نیز باید اینگونه باشند ، باید در بین مردم باشند و سخن مردم را بشنوند ، گاهی یک فرد عادی و یا یک بسیجی فکر یا طرح عملی و کاربردیی را پیشنهاد می کند که به ذهن خیلی از سرداران یا مسئولان فرهنگی هم خطور نمی کند. باید این ظرفیتها را شناخت و آنان را  به کار بست .

وی افزود تمام نقاط شهرستان باید مورد توجه قرار بگیرد ، وقتی امکانش هست باید وقت گذاشت و به بخشهای محروم هم رسیدگی کرد و در بین مردم آنجا رفت ، سخنانشان و دغدغه هایشان را شنید ، این وظیفه خطیر فرهنگی بر عهده همه پیشکسوتان ، روحانیون و دیگر مسئولین است تا بتوانند با اقدامات به موقع و هوشمندانه از رخنه فرهنگهای بیگانه به وسیله ماهواره و دیگر وسایل ارتباط جمعی تا حد زیادی جلوگیری کنند .







انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر: