دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۳۵:۴۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
پخش فراورده های نفتی استان فارس توجه و نظارت ویژه بر نحوه توزیع و فعالیت جایگاه های عرضه سوخت داشته باشند

به گزارش شیرازه، روزنامه نیم نگاه روز شنبه 23 فروردین ماه جاری در ستون در شهر چه خبر است خود نوشته بود؛ یکی از مواردی که امروزه در جامعه همواره مورد توجه بوده و از احتیاجات مردم به شمار می رود استفاده از سوخت و دسترسی آسان به آن است.

در این زمینه نیز شرکت پخش فراورده های نفتی موظف است که پاسخگوی این نیاز مردمی باشد و در رساندن سوخت به دست مردم در کمترین فاصله ممکن تلاش کند.

اما متاسفانه در نقاط محروم و کمتر برخوردار استان فارس متوجه کم مهری مسئولان شهرستانی پخش فراورده های نفتی استان فارس در توزیع محصولاتی همچون بنزین و گازوئیل می شویم. کم مهری هایی که بعضا دل مردم تلاشگر مناطق محروم را به درد می آورد.

حکایت داستان به مرکز توزیع سوخت بنزین و گازوئیل در پمپ سوخت رسانی دهستان خیر بخش رونیز شهرستان استهبان برمی گردد. دهستانی که جمعیت روستاهای آن به بیش از 11 هزار نفر می رسد.

متاسفانه جایگاه سوخت رسانی این دهستان که در روستای ماهفرخان واقع شده است در مساحتی بسیار کوچک ایجاد شده که فاقد هرگونه نام و نشان از جایگاه سوخت رسانی است. این جایگاه که دونازل سوخت رسانی دارد در بسیاری از روزهای سال تعطیل است و مردم روستاهای این دهستان برای تهیه بنزین وگازوئیل با مشکل مواجه هستند.

آخرین زمان تعطیلی آن به عید نوروز برمی گردد که بنا به دلایلی کوچک مانند قطع بودن سیم ارت برق رسانی و یا نبود سوخت در عید نوروز تا چند روز تعطیل بود.

تعطیلی این جایگاه سوخت رسانی یک مشکلی را به وجود می آورد و آن اینکه مردم این روستاها مجبورند مسافت 40کیلومتری تاشهرستان استهبان و یا نی ریز را طی کرده و با بطری و یا دیگر ظروف پلاستیکی اقدام به خرید بنزین نمایند.

و در این زمینه حوادث مختلف از جمله انفجار ظروف بنزین و آتش سوزی رخ داده است و تنها جان مردم سخت کوش و زحمتکش روستاهای این دهستان که شبانه روز مشغول کشاورزی و دامداری هستند به خطر می افتد.

همچنین بازار دلال بازی ها نیز رونق می گیرد و نرخ بنزین در این دهستان به 1500تومان نیز رسیده است.

امید است مدیرعامل پخش فراورده های نفتی استان فارس توجه و نظارت ویژه بر نحوه توزیع و فعالیت جایگاه های عرضه سوخت داشته باشند تا مردم سختکوش مناطق محروم و کمتر برخوردار استان فارس با مشکل روبرو نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: