دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۲۴:۴۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
بازی رایانه‌ای «پرواز دوران» نخستین بازی شبیه‌ساز نبرد هوایی است که اردیبهشت‌ماه 93 وارد بازار گیم کشور می‌شود.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس از شیرازه به نقل از دانشجو، بازی رایانه‌ای «پرواز دوران» نخستین بازی شبیه‌ساز نبرد هوایی است که اردیبهشت‌ماه 93 وارد بازار گیم کشور می‌شود.

 

این بازی روایتگر رشادت‌های شهید «عباس دوران» است که بازیکن در نقش وی در تمامی ماموریت های هوایی انجام شده توسط شهید دوران را از زمان آغاز جنگ تا شهادت وی ایفای نقش می کند. تجربه نبرد هوایی در مرزهای جنوبی، جزیره خارک، آبادان، کوهستان های غرب، پاوه، جزیره مجنون، بصره، مسیر مرزی قصر شیرین خشی از تجربه پروازی این بازی محسوب می شود.

 

شبیه سازی انواع نبردهای هوا به زمین و هوا به هوا و ماموریت های متنوعی نظیر جلوگیری از نفوذ دشمن، پشتیبانی از نیروهای خودی، محافظت از تاسیسات استراتژیک و شکستن حصارهای دشمنان بعثی از دیگر ویژگی های بازی پرواز دوران به شمار می رود.

 

در این بازی برای حفظ خط داستانی از 15 دقیقه روایت سینمایی Motion Illustrations استفاده شده است که بازیکن در خلال بازی با زندگی شهید دوران و نقش این شهید بزرگوار در حفظ مرزهای میهن در روزهای نخستین جنگ تحمیلی بیشتر آشنا می‌شود.

 

رونمایی از بازی که موفق به کسب عنوان بهترین بازی نامه سومین جشنواره بازی های رایانه ای شد، با تایید خانواده شهید دوران در وب سایت این شهید قرار دارد.

 

این بازی در شرکت رسانا شکوه کویر به تهیه کنندگی مرتضی دستخوار، مدیر پروژه عماد رحمانی و مدیر فنی مهدیار جهانگیری تولید شده و شرکت مدرن توزیع این بازی را عهده دار است.

 

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز ساخت بازی رایانه ای «پرواز دوران» را با موضوع دفاع مقدس و سبک جنگ هواپیمایی صادر کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: