دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۵۹:۰۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
با عملياتي شدن تعدادي از طرح هاي مصوب پتروشيمي، فارس به قطب پتروشيمي كشور تبديل شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، سيد محمد احمدي در ديدار با معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي و مديران واحدهاي توليدي پتروشيمي كشور در شيراز، با بيان اين كه فارس داراي چند واحد پتروشيمي مصوب است، اظهار داشت: متاسفانه در سال هاي گذشته فعاليت خاصي در زمينه احداث اين واحدها صورت نگرفته است و بايد با استفاده از همه ظرفيت هاي استان نسبت به عملياتي كردن آن ها اقدام كرد.

نماينده عالي دولت فارس در استان خاطر نشان كرد: تامين آب به منظور راه اندازي واحدهاي پتروشيمي مسئله مهمي است كه خوشبختانه با برنامه ريزي صورت گرفته استان فارس در اين زمينه با مشكلي مواجه نخواهد شد.

وي با اشاره به اين كه فارس در زمينه احداث پتروشيمي در سطح كشور، قديمي ترين استان به شمار مي رودعنوان كرد: انتظار داريم طرح توسعه پتروشيمي شيراز با همكاري وزارت نفت اجرايي شود.

استاندار فارس با اعلام اين كه اين استان در حال تبديل به قطب گازي كشور است، گفت: حدود 40 درصد از گاز مصرفي كشور توسط دو پالايشگاه گاز پارسيان و آغار و دالان در فارس تامين مي شود و طرح اجراي دو پايشگاه گازي ديگر در حال بررسي است كه با احداث آن ها، فارس تبديل به توليد كننده عمده گاز مصرفي كشور خواهد شد.

احمدي با اشاره به نامطلوب بودن رتبه كشور در زمينه فضاي كسب و كار اضافه كرد: صنعت پتروشيمي و واحدهاي پائين دستي آن مي توانند در رونق فضاي كسب و كار تاثير قابل توجهي داشته باشند.

گفتني است در اين ديدار عباس شعری مقدم معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي گزارشي از وضعيت صنعت پتروشيمي كشور بيان كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: