کد خبر: ۲۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) از شهرستان سروستان – خواهر عبدی در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) به موضوع کرامت انسانی پرداختند و با اشاره به اینکه کرامت انسانی بزرگ داشتن انسان است بیان داشت :

برطبق این کرامت ، عقل واختیار را به او داد تا از آن در طول زندگی استفاده کند و به کرامت اکتسابی برسد و این کرامت است که شامل حال انسان می شود و سبب شد که خداوند وقتی انسان راخلق کرد تبارک ا... احسن الخالقین بگوید ،برای این که ملعبه دست حیوانات نباشیم .

وی افزود : خداوند به ما الگو داد ،ماهرچیزی که نیاز داشته باشیم درحضرت زهرا (سلام ا... علیها) می توانیم پیدا کنیم ، حضرت زهراء(سلام ا... علیها) دختر رسول خدا ،همسر حضرت علی (ع)  ،مادر ائمه ،اسوه عالمیان  وجامع همه الگوها می باشد،جایگاه زن درعالم خلقت یک بحث درخانواده ویک بحث درعالم است ؛(حضرت مهدی(عج) می فرماید حضرت زهراء الگوی من است )( رهبر معظم انقلاب فرمودند زن به خاطر تثبیت این جایگاه  حق دارد جهاد کند).

وی خاطر نشان کرد :  دختران باید قبل از ازدواج آماده همسرداری شوند تا آمارطلاق  درجامعه کم شود باید به زن درجامعه به عنوان یک شخصیت استفاده شود یک زن در خانواده باید آرامش داشته باشد ،زن هم امانتدار هست وهم خودش امانت ،بنابراین مساله تربیتی تدریجی است ونمی توان یک دفعه به تربیت فرزندان پرداخت ،ابزار هدایت انسانها محبت است همانطورکه پیامبر ما پیامبراخلاق است ،زن وظیفه اصلی اش درخانواده ابتدا همسرداری بعدمادری وبعد فعالیتهای اجتماعی است بنابراین آنچه مهم است ارزش وجودی یک خانم است ومهمترین کارحضرت زهراء درسیاست دفاع از ولایت بود .


انتهای متن/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: