کد خبر: ۲۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
در ادامه این گردهمایی مدیران عامل پتروشیمی ها به تبادل نظر و بررسی قیمت خوراک، راهكارهاي افزايش تولید، نقاط ضعف و قوت صنعت پتروشیمی پرداختند.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، بیست ودومين اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی ايران در شيراز و به میزبانی انجمن صنفي كارفرمايان صنعت پتروشيمي و شركت سهامي پتروشیمی شيراز برگزار گرديد.

بیست ودومين گردهمایی مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی در شيراز با حضور معاونين وزير نفت آقاي مهندس شعري مقدم در امور پتروشيمي و آقاي دكتر معظمي در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری روز سه شنبه مورخ 26/1/93 آغاز بكار كرد.

عباس شعری مقدم در بیست و دومین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی  كه در شيراز برگزار گرديد، گفت: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در پی تدوین قراردادهایی هستند که روند تأمین خوراک پتروشیمی ها را برای فروشندگان و خریداران تسهیل خواهد نمود مي باشد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تشکیل صندوق پتروشیمی با هدف توسعه این صنعت و جذب سرمایه های جدید با همکاری سازمان بورس خبر داد و افزود: این صندوق می تواند با جذب سرمایه، مشکلات مالی طرحهای در حال احداث را تا حدود زیادی برطرف کند.

وی اظهار داشت: با تلاش و همت تمامی فعالان عرصه پتروشیمی، این صنعت دوباره در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این مطلب افزود: شرکتهای پتروشیمی باید توسعه را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهند زیرا فعالیتهای توسعه ای، سودآوری فراوانی برای این شرکتها در آینده به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که باید با اتحاد و همبستگی، نواقص خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی و پیامدهای منفی احتمالی آن را برطرف کنیم، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در این مسیر از تمامی شرکتهای واگذار شده حمایت کامل می کند و همچنان در کنار آنها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ، در مراسم جداگانه ای که با هدف بهره مندی از تجارب پیشکسوتان و بازنشستگان پتروشیمی شیراز  با آنان دیدار و گفتگو کرد.

دكتر معظمي ، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در جریان بیست و دومین اجلاس مدیران تولیدي شرکتهای پتروشیمی ، بيان داشت : در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی باید به منظور مشارکت بیشتر شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در طرحهای توسعه ای، مجوزهای لازم کسب شود و این شرکت همگام با بخش خصوصی برنامه های آتی خود را به مرحله اجرا درآورد.

منصور معظمی افزود: با توجه به شرایط موجود، به سمت توسعه و بالندگی صنعت پتروشیمی بازخواهیم گشت و حمایت از بخش خصوصی همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت به دنبال بازیابی هویت صنعت پتروشیمی ایران است و در این مسیر با همکاری و تلاش تمام فعالان این صنعت، دوباره پتروشیمی ایران را احیا خواهیم کرد، افزود: صنعت پتروشیمی ایران با وجود همه چالشها با یکدلی و تعامل، دوباره در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می گیرد و احیا می شود.

معظمی تاکید کرد: صنعت پتروشیمی باید طرحهای توسعه ای خود را اولویت بندی کند تا از این طریق و با برنامه ریزی های منسجم، مجتمعهایی که باید زودتر در مدار توليد قرار گیرند، در اولویت ساخت و تکمیل باشند.

در ادامه این گردهمایی مدیران عامل پتروشیمی ها به تبادل نظر و بررسی قیمت خوراک، راهكارهاي افزايش تولید، نقاط ضعف و قوت صنعت پتروشیمی و … پرداختند.

انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: