يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۷:۱۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
فرماندار فیروزاباد :
جلسه شورای اداری شهرستان درسال 93 که باحضور حجت الاسلام ابوترابی فرد درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فیروزآباد جهانبخش بهمنی صبح امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان درسال 93 که باحضور حجت الاسلام ابوترابی فرد درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ، ضمن تبریک سال نو به حضور اعضاء و اظهار امیدواری از تحقق شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ ، عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است اظهار داشت : از همه مسئولانی که درایام نوروز برای راحتی مردم تلاش کردند و همه آنهایی که دراین ایام به مردم خدمت کردند و آنهارا اسکان دادند و زحمت کشیدند تشکر می کنم .

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب درپیام نوروزی خودسالجاری را سال اقتصاد و فرهنگ ، باعزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند ، اظهار داشت : اگر درکشوری فرهنگ و اقتصاد سامان یابد و درست شود ، بقیه امور به دنبال آن درست خواهد شد. نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برمدیریت جهادی گفت : تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است . وی افزود : باتوجه به پتانسیل های خوبی که درشهرستان وجود دارد ازجمله منابع و ذخایر مهم گازی ، جاده مواصلاتی فیروزآباد ، جم – عسلویه ، اراضی حاصلخیز کشاورزی به میزان 56 هزار هکتار ، 320 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی و تولید 250 هزارتن تولید انواع محصولات کشاورزی ، وجود دو سد مخزنی هایقر و تنگاب ، آثار باستانی و میراث فرهنگی غنی ، وجود صنایع دستی و جاذبه های طبیعی ، وجود شهرکهای صنعتی زیر ساخت های لازم برای ترغیب سرمایه گزاران برای سرمایه گذاری شهرستان فراهم آمده است .

نماینده عالی دولت در فیروزآباد با اشاره به اجرای پروژه های مختلف عمرانی و صنعتی که در شهرستان آغاز شده است ، اضافه کرد : امید است دولتمردان و مجلسیان باحمایت قانونی و مالی باعث رونق و شکوفائی صنعت و اشتغال و تولید شهرستان شوند . بهمنی تصریح کرد با بهره برداری از آب سدهایقر در آینده ای نزدیک می توان شاهد رونق کشاورزی و تشویق کشاورزان درتولید محصولات کشاورزی شد .

فرماندار فیروزآباد افزود : باراه اندازی این سد ، آب شرب روستاهای هنگام و مناطق جنوبی و نواحی صنعتی شهرفیروزآباد و مقداری از آب کشاورزی منطقه جایدشت تامین خواهد شد.

وی بااشاره به حمایتهای گوناگون در راه اندازی کارخانه کربنات سدیم کاوه درفیروزاباد ، ادامه دادند کارخانه کربنات سدیم کاوه باتولید سالیانه یک میلیون تن کربنات سدیم ، گام موثری درجهت ایجاد اشتغال پایدار و تولید درشهرستان خواهد برداشت .

عالی ترین مقام اجرایی درفیروزاباد اضافه کرد : نرخ بیکاری دراستان 18% اما درشهرستان فیروزاباد بیش از 25 % می باشد که میتوان باتوجه بیشتر به ظرفیت های موجود در شهرستان و اعمال سیاستهای اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاریهای مولد می توان زمینه اشتغال بیشتر جوانان را فراهم آورد . بهمنی با اشاره به وجود چهارمرکز دانشگاهی درفیروزاباد بیان داشت وجود دانشگاههای پیام نور ، آزاد اسلامی ، علمی – کاربردی و مرکز آموزش عالی تامین کننده منابع انسانی لازم در بخشهای صنعتی و تولید ی خواهد بود . وی همچنین با اشاره به روانسازی تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ، ابراز کرد: باحمایت دولت و اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر و معارض توسط مجلس زمینه برای حمایت از سرمایه گذاری مولد فراهم می گردد . که این مهم باعث ترغیب سرمایه گزاران و کارآفرینان درجهت سرمایه گذاریهای مولد خواهد گردید .

بهمنی خواستار تسریع درتکمیل جاده های مواصلاتی و کمربندی شهر فیروزآباد شد وخاطر نشان کرد : باتوجه به اینکه بهره برداری ازجاده مواصلاتی فیروزآباد – جم- عسلویه موجب خوشحالی مردم و مسئولان شهرستان شد . اما به دلیل نداشتن کمربندی شاهد حجم سنگین ترافیک شهری و سلب آسایش شهروندان درشهر هستیم و علاوه بر خسارات مالی و جانی وارده بر مردم و آسیب رسانی به زیر ساختها به ویژه معابرشهری هستیم . رئیس شورای اداری شهرستان بیان کرد : باتوجه به محورترانزیتی فیروزاباد – جم – عسلویه و افزایش عبورومرور از این محور و آمار بالای مراجعین و مصدومان تصادفات جاده به بیمارستان قائم (عج) فیروزآباد مصوبه ارتقاء این بیمارستان از 96 تختخوابی به 150 تختخوابی اتخاذ گردیده است . که به دلیل عدم تخصیص بودجه تاکنون اقدامات موثری در راستای توسعه بیمارستان قائم (عج) صورت نگرفته است .

وی همچنین دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقوفه بودن زمینهای کشاورزی و مسکونی شهر میمند تصریح کرد : موقوفه بودن این شهر موجب ایجاد نگرانی هایی درمردم میمند شده است که باتوجه به جلسات متعدد با مسئولان استانی و دستگاههای اجرایی هنوز به نتیجه قابل قبولی دست نیافته ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: