جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۱۳:۰۲
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۳۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
نماینده ولی فقیه سپاه جهرم :
حجه الاسلام قهرمانی گفت: استکبار جهانی امروز عده ای را به نام اسلام به جان مسلمانان انداخته اند که با فجیع ترین وضع و با ندای الله اکبر مردم را سر ببرند.

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه جهرم در جمع طلاب و روحانیون بسیجی حوزه علمیه امام رضا علیه السلام با اشاره به جنایات هولناک وهابیون خبیث در سوریه، جهاد مالی برای سوریه در این برهه از زمان را خط مقدم مبارزه با فرقه ضاله وهابیت و استکبار جهانی دانست .

وی در پاسخ به این سوال که چرا ایران به سوریه نیرو اعزام نمی کند؟ بیان داشت: توطئه ای که در سوریه شکل گرفت توسط استکبار جهانی با طرح و نقشه صهیونیسم است. توطئه تقابل شیعه و سنی ، مسلمان در برابر مسلمان، هرچند وهابیون، مسلمان راستین نیستند، اما اعزام نیرو از ایران کمک به اجرای طرح و نقشه استکبار است وشکل گرفتن سیاست برادر کشی دشمن ، و دلیل دیگر اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله) در سخنان چند سال پیش خود قریب به این  مضمون  هشدار  را به استکبار جهانی و به ویِژه اسرائیل غاصب دادند که اگر بخواهند به کشورمسلمانی (سوریه) حمله نظامی داشته باشند، ما هم با تمام قوا بر علیه آنها می جنگیم چون در آن صورت بحث تقابل مسلمانان با هم نیست و دنیای اسلام با دنیای کفر به مبارزه برخواسته است.

حجه الاسلام قهرمانی اظهار نمود: مقام معظم رهبری (مد ظله) هشدار سیاست برادر کشی بین شیعه و سنی را به سران کشورهای اسلامی دادند و اذعان نمودند که دشمنان اسلام چنین توطئه ای را طرح ریزی کرده اند و الان نیز ما شاهد قتل و کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی افغانستان ، پاکستان، عراق، لبنان، سوریه ، آفریقای مرکزی و ... می باشیم .

نماینده ولی فقیه سپاه جهرم با اشاره به آیه شریفه 41 سوره توبه که می فرماید: « ... جاهدوا باموالکم و انفسکم » خاطر نشان کرد: دلیل مقدم شدن جهاد با مال بر جهاد با تن چه بسا این باشد که با بتوان با هزینه کرد مالی، دشمن را زمین گیر و شکست داد و دیگر نیازی به جهاد با تن نباشد. بعضی از مردم این ضرب المثل را بیان می کنند که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و این توجیه را می آورند که ما در کشور خودمان فقیر داریم که به آنها کمک شود. در پاسخ باید گفت که این خانه خانه خشت و گلی است؟ آیا شامل خانه قبر و قیامت ما نیز می گردد؟ از بهترین کارهای حسنه انفاق در راه خدا و کمک به مظلومین و محرومین است و فرقی نمی کند که در کجای عالم باشند.

وی در جواب این توجیه که برخی می گویند مردم سوریه اکثریت شیعه نیستند و برخی از آنها مسیحی هستند گفت: آیا این توجیه با سنت و وصیت امام علی علیه السلام همخوانی دارد؟ چون ایشان وصیت نمودند« دشمن ظالم باشید و پشتیبان مظلوم»، مظلوم را نگفتند که به صورت خاص شیعه باشد. امروز مردم مظلوم در سوریه زیر چکمه های دژخیمان وهابی قرار گرفته اند، امروز ناموس شیعه مورد ظلم واقع شده است . وظیفه طلاب و مبلغین دین تشریح سیره اهل بیت علیهم السلام و احکام اسلام است که این مهم ایجاب می کند در زمینه کمک مالی به سوریه، اقدام عملی و تبلیغی داشته باشند.  

   افراد علاقه مند می توانند کمکهای مالی خود را به شماره حسابهای 6909/873/12415699/1 نزد بانک مهر اقتصاد و 2510/42/5555555/1 نزد بانک انصار واریز نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: