شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۳۸:۰۹
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۳۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
به مناسبت روز پاسدار
حجه الاسلام دژکام گفت: دشمن این آرزو را به گور خواهد برد که حال و هوای مبارزه در بین ما نباشد.

به گزارش تنویر، در روز میلاد بزرگ پاسدار دین حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام جمعی از سبز پوشان حریم ولایت از تیپ 33 هوابرد المهدی (عج) و ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان، در غدیریه شهر جهرم دیدار کردند.

حجه الاسلام دژکام در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان المعظم و اعیاد پر خیر و برکت آن بویژه سالروز میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار ، حضرت ابا عبدالله علیه السلام را کشتی نجات و چراغ هدایت برای تمامی مردم و همچنین انبیاء الهی از حضرت آدم تا حضرت عیسی علیهم السلام خواند که در این بین مقام و شان پیامبر اکرم صل الله علیه وآله خود جایگاه دیگری دارد.

شغل و کار پاسداران مناسبت پیدا کرده با نام امام حسین علیه السلام

امام جمعه جهرم با بیان این مطلب که خوشا به سعادت پاسداران که شغل و کارشان با اسم امام حسین علیه السلام مناسبت پیدا کرده است  بزرگ پاسدار دین را امام حسین علیه السلام معرفی نمود که ابتدا نگهبانی دین داده است و بر همین اساس بر اهمیت و ضرورت پاسداری از دین و اهل بیت علیهم السلام تاکید نمود.

شهید عبداله اسکندری  نمونه بارز «بنیان مرصوص»

نماینده ولی فقیه در شهرستان جهرم، با اشاره به ترجمه آیه چهارم از سوره مبارکه صف مبنی بر ایستادگی در راه خدا همچون ستون های محکم، سردار شهید عبداله اسکندری را نمونه بارز «بنیان مرصوص» معرفی نمود بدین معنی که پاسداری از دین و انقلاب هنوزدر همان حس و حال سالهای اوایل انقلاب است. وی افزود: با توجه به این مطالب دشمن این آرزو را به گور خواهد برد که حال و هوای مبارزه بین ما نباشد. پاسداران، پیشگامان جهاد اصغر بوده اندو انشاءالله این حرکت تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

حجه الاسلام دژکام با طرح این سوال که باید چگونه باشیم تا پاسداری دین خدا را بکنیم ؟ به آیات 10 و 11 سوره مبارکه صف اشاره نمود که در آن مومنین را به تجارتی دعوت می نماید که از عذاب دردناک روز قیامت نجات می یابند. و آن ایمان آوردن به خدا و رسولش به این مظمون که، کسانی که ایمان آورده اند نباید در پله اول ایمان بمانند بلکه باید طی درجات کنند و مرحله به مرحله بالاتر روند و دائما ایمان خود را تازه کنند تا در روز قیام حسرت فرصتهای از دست رفته را نخورند.

کار برای خدا به مقدار نیست بلکه به نیت است

امام جمعه جهرم با اشاره به قسمت دوم از آیه 11 سوره صف « تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم » بیان داشت جهاد دری از درهای بهشت است که اولیاء خاص خدا از این در وارد بهشت می شوند (فتح الله خاصه اولیائه). وی افزود جهاد معامله با خداست و با مال هم جهادکردن شرف است. کار برای خدا به مقدار نیست بلکه به نیت است. در همین رابطه کمک کردن با مال به مسلمانان مظلوم سوریه، جهاد کردن در راه خداست که هرکس به اندازه وسع و توانش این کار را انجام دهد.

عدم فهم درست از دین نتیجه ای جز انحراف ندارد

وی با اشاره به شعارهایی که برخی معاندین و فریب خوردگان در حوادث سال 88 با مضمون (نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و...)  سر می دادند اظهار داشت: که این مقوله ازعدم فهم درست آنها از دین ناشی می شود که نتیجه ای جز انحراف ندارد.

حجه الاسلام دژکام تاکید نمود: خدایی که خلقت آسمانها و زمین و نگه داشتن آنها برایش چیزی نیست در رابطه با جهاد و ایمان می گوید نتیجه اش « فوز عظیم » است که نشان از بزرگی و اهمیت این دو عمل نزد خداوند سبحان دارد و امام علی علیه السلام نیز می فرماید « آن چیزی را که خداوند بزرگ شمرده است کم نشمرید » . « فوز عظیم » به یک معنی شاید اسم اعظم خداوند باشد.

امام جمعه جهرم با بیان این مطلب که نگاه ما هنوز نگاه دنیوی است گفت معنی نصر در آیه شریفه « نصر من الله و فتح قریب » وجود مقدس حضرت ولی عصر اروحنا له الفداء است که در زیارت عاشورا نیز ایشان  منصور نامیده شده و اگر ایمان و جهاد باشد ایشان هم خواهد آمد و به امید آن روز که اداره عالم توسط وجود نازنین امام عصر (عج) باشد و این همان « بشر المومنین » است. 
در پایان مراسم از14 تن از پاسداران و 3نفر از بازنشستگان تیپ 33هوابردالمهدی (عج) و 3نفر از پاسداران ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم تجلیل به عمل آمد.  

 

 

 

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: