شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۴:۰۹
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۳۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
تجلیل از جانبازان
هیأت رزمندگان اسلام شهرستان جهرم طی مراسمی به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور مسئولین شهرستان، از 22 نفر از جانبازان 70% که طی سالهای دفاع مقدس و در عملیاتهای مختلف به فیض جانبازی نائل آمده بودند تجلیل به عمل آورد.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان جهرم به عنوان سخنران مراسم ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، جانبازان و ایثارگران را مایه شرف و افتخار برای کشور دانست و گفت : ما هر چه داریم از برکت این ایثارگریها نصیبمان گردیده است.

حجه الاسلام دژکام با بیان اهمیت ماه شعبان المعظم تاکید نمود: در این ماه باید برای گفتن ذکر و توجه به آستان کبریایی خداوند عالم و آماده سازی خود برای ماه مبارک رمضان تلاش و کوشش وافر داشته باشیم.  

امام جمعه جهرم بیان داشت: جانبازان گرانقدر توفیقی داشته اند که سالیان طولانی در رده ایثارگران عملا یاد و ذکر خدا را در زندگی خودشان زنده نگه داشته اند. کسانی که آنقدر ظرفیت داشته اند که خدا بلا برایشان فرستاده، طبق روایت امام سجاد(ع) که قریب به این مضمون می فرماید:« اگر خدا دوستتان نداشت بلا برایتان نمی فرستاد». خداوند متعال عنایتی به جانبازان داشته ، میلی داشته ، خواسته است که بیشتر به او نزدیک باشند.

وی اظهار نمود: خیلی ها می خواسته اند که کاری برای خدا بکنند اما نتوانسته اند یعنی توفیق این را پیدا نکرده اند. یک نفر سند دارد که بدنش در راه خدا تکه تکه شده است، یکی هم دل از کمترین ذره از مال و دارائیش نمی کند که در راه خدا خرج کند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان جهرم با تاکید بر این نکته خطاب به جانبازان سرافراز،که خداوند متعال اول خواسته است که به او نزدیک شوید گفت: خوشا به حال شما که خواسته خداوند را اجابت کردید، برای حفظ استقلال و امنیت این مملکت و اسلام، دست و پا و چشمها داده شده، بالغ بر دویست و پنجاه هزار شهید داده شده، آنوقت برخی می گویند برویم با آمریکا صلح کنیم. دست کم این ارزشها در بین شما هنوز زنده است و هنوز پای همان عهد و پیمان اولی که با خدا و رسول(ص) و جانشینان بر حقش داشته اید، مانده اید.

حجه الاسلام دژکام با بیان این روایت که جعفر طیار (ع) با دوبال بر فراز بهشت پرواز می کند چون دو دستش را در راه خدا داده است ارزش و اهمیت جانبازی در راه پاسداری از دین خدا را خاطر نشان کرد و گفت: آماده شدن برای ظهور نیازمند این ایثارگریهاست و کسی که در این راه قدم برداشته، مورد توجه امام زمان (عج) خواهد بود. اوست که به برکتش مردم احساس امنیت ، استقلال و آزادی می کنند.

در ادامه برنامه خاطره گویی از دوران اسارات توسط برادر آزاده حاج رستگار و خاطراتی نیز از زبان جانباز 70% برادررازبان نقل گردید.
مدیحه سرایی ، اجرای نمایش طنز و خیر مقدم توسط فرمانده سپاه جهرم نیز از دیگر برنامه های اجرا شده این مراسم بود.      

 

 
 
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: