شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۱۷:۳۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
با میانجی گری مسئولین شهرستان خرم بید و بخش مشهد مرغاب کارگران یک ویک به سر کار خود بازگشتند.

به گزارش شیرازه به نقل از بام فارس٬ سی و یکم خرداد ماه 93 بود که در پی عدم تمدید قرارداد 27 نفر از کارگران کارخانه یک و یک همه کارگران دست از کار کشیدند.

تلاش مسئولین از جمله علی زمانی فرماندار خرم بید، حجت علی سلیمی بخشدار مشهدمرغاب، مدیران کارخانه یک و یک و سایر مسئولین شهرستان خرم بید جهت بازگشت کارگران به سر کار خود  و تعطیل نشدن یکی از قطب های اقتصادی منطقه بی‌نتیجه ماند.

تعطیلی کارخانه یک و یک، تجمع اعتراض آمیز کارگران در سالن سورتینگ و جلوی درب کارخانه ، راهپیمایی دسته جمعی در سطح شهر قادرآباد همراه با شعار های مختلف، تشکیل جلسه ای با موضوع یک ویک  دراستانداری فارس، تجمع کارگران در شهرداری قادرآباد و بازگو نمودن خواسته های خود با دکتر رحیم زارع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه صفاشهر، بازداشت عده ای از کارگران از اقداماتی بود که طی 9 روز  گذشته در  ماجرای یک و یک صورت گرفت.

در جلسه استانداری فارس مقرر گردید کارگران اخراجی به سر کار خود باز گردند اما کارگران  یک و یک باور نمی کردند و اعتقاد داشتند ماجرای عدم تمدید قرارداد تکرار خواهد شد.

روز شنبه هفتم تیرماه 93 بود که کارگران با شنیدن خبر بازداشت ده نفر از نمایندگان خود  دست از کار کشیدند.

با آزاد شدن تمام نمایندگان کارگران در روز یک شنبه، تب اعتراضات کارگری فروکش نمود و چرخ تولید یک و یک بار دیگر با تلاش کارگران به گردش در آمد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: