شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۳:۱۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۳۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
بسیج اصناف و کارگری
شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج اصناف و کارگری جهرم با حضور اعضاء، جهت شناسایی منکرات رایج و معروفات ترک شده جامعه اصناف و کارگری، تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار تنویر، فرمانده کانون بسیج اصناف و کارگری جهرم در این جلسه بیان داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج اصناف و کارگری جهت شناسائی معروفات ترک شده در جامعه اصناف و کارگری و همچنین شناسائی منکراتی که امروزه در جامعه به عنوان ارزش تلقی می گردد، برگزار گردید.

محسن ریحانیای با اشاره به اثرات زیان بار استفاده از ماهواره (دجال واره) در جامعه و تأثیرات منفی آن بر فرهنگ مردم و خانواده ها، یکی از کارکردهای منفی آن را ارزشی تلقی کردن برخی از منکرات در فرهنگ مردم دانست. وی اظهار نمود: هدف از تشکیل این شورا با حضور اعضاء، ریشه کن نمودن منکرات ترویج شده در جامعه از طریق دجال واره ، به روش گام به گام است که در مرحله اول شناسایی منکرات و مراحل بعدی ارشاد و انذار از طریق راهکارهای قانونی می باشد .

وی با اشاره به اهمیت حضور و عزم همگانی نهادها، ارگانها، مسئولین و بالاخص کسبه و بازاریان در راستای ریشه کن نمودن منکرات از سطح جامعه بیان داشت: می بایست دست به دست هم داده تا بتوانیم از نام شهرمان که به دارالمومنین مشهور است دفاع کرده و آن را به عنوان الگویی مناسب به همه کشور معرفی نمائیم.  
در این برنامه اسدالله کارگر، مسئول اتاق اصناف جهرم با اشاره به برنامه ریزی ها و تمهیداتی جهت جلوگیری از روزه خواری در ماه مبارک و همچنین برگزاری برنامه های آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه های نمادهای شیطان پرستی ، حضور در بین کسبه و بازاریان و در میدان میوه و تره بار و اقدام به تذکر و برخورد با واحدهای متخلف، را از جمله برنامه های اتاق اصناف در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر عنوان نمود. 
وی ضمن در خواست از همه صنفها و کسبه یکی از موانع و مشکلات آگاه سازی و ارشاد جامعه هدف(کسبه و بازاریان) را نداشتن مکانی جهت تجمع و برگزاری برنامه های توجیهی و همچنین بی تفاوتی برخی از روئسای اتحادیه ها در زمینه اهتمام به جامه عمل پوشاندن به این امر خطیر، بیان نمود. 
 
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: