يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۲:۲۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
شهرداری مجاز است زمین‌هایی را در سطح شهر بگیرد و به نفع پروژه‌های عمرانی در آن فعالیت اقتصادی انجام دهد

به گزارش  بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، اولین دستور کار پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز نامه درخواست دو فوریتی شهرداری شیراز مبنی بر تمدید مصوبه 32643 مورخ 25 اردیبهشت سال گذشته درخصوص بوستان چمران جنوبی و حاشیه نهر اعظم ( بوستان پردیس تاریخ ایران) بود که اسدی، معاون مالی اداری شهرداری شیراز در این خصوص گفت: شهردای برای ادامه کار این پروژه‌ها نیاز به تمدید مهلت مصوبه دارد.

معین، عضو شورای شهر شیراز هم در این زمینه گفت: شهرداری شیراز حق ندارد با لطایف‌الحیل برای اینکه پروژه‌های مصوب شورا را انجام ندهد، مردم را بازی دهد.

در همین حین ترابی، یکی از اعضای شورای شهر توجه سایرین را به امضایی که در پایان نامه در کنار نام علیرضا پاک‌فطرت درج شده بود، سوق داد و تصریح کرد: این امضای آقای شهردار نیست و این امضا جعلی می‌باشد.

بنابراین نامه به شهرداری برای اصلاح برگشت داده شد؛ البته در پایان جلسه علنی شورا رونق‌زاده، مسئول ستاد باغات شهرداری شیراز توضیح داد که این امضای بنده بوده و در دبیرخانه هنگام پاراف نامه‌ها اشتباه شده به وجود آمده است.

دومین دستور کار جلسه شورای شهر بررسی نامه فرمانداری شیراز مبنی بر اصلاح ماده 4 مصوبه 1765 / 93 / ص مورخ 29/ 3/ 93 درخصوص ایجاد راهکارهایی پیرامون تقویت و تسهیل امور سرمایه گذاری بود.

حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز توضیح داد: براساس این مصوبه شهرداری مجاز است زمین‌هایی را در سطح شهر بگیرد و به نفع پروژه‌های عمرانی در آن فعالیت اقتصادی انجام دهد که متاسفانه آقای فرماندار رویه‌ مخالفت با مصوبات شورا را در پیش گرفته و بدون اشاره به مواد قانونی گفته‌اند خلاف قانون است.

وی پیشنهاد داد که بر مصوبه اصرار شود تا به هیئت حل اختلاف رفته و در آنجا درخصوص آن تصمیم گرفته شود.

عرب، دیگر عضو شورای شهر ضمن بیان اینکه کاش آقای فرماندار به شورا تشریف بیاورند و نظرات کارشناسی را بشنوند در واکنش به پیشنهاد حقدل گفت: اغلب اختلافات ارجاع شده به شورای حل اختلاف به نتیجه مطلوب نرسیده و سابقه مثبتی از آن نداریم بنابراین بهتر است از طریق تعامل و همکاری موضوع حل شود.

محمدیان، عضو شورای شهر هم خاطرنشان کرد: فرمانداری باز هم همان ایراد قبلی را وارد کرده و گویا بسیار کلی‌نگر بوده‌اند یا اصلا به اصلاحیه ماده 4 توجه نکرده‌اند بنابراین پیشنهاد می‌دهم بر اینکه ایراد وارد شده اصلاح شده است، تاکید کنیم.

در نهایت پیشنهاد محمدیان درخصوص این دستور کار مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

در ادامه پیشنهاد شهرداری شیراز مبنی بر پرداخت خسارت 24 میلیون و 738 هزار تومان ناشی از اجرای دادنامه‌های صادره شعب 24 و 10 دادگاه حقوقی و تجدیدنظر علیه آقای صادقی که از پرسنل شهرداری می‌باشد از محل ماده 17 مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

هاجری ضمن اعتراض به نحوه هزینه‌کرد اعتبارات ماده 17 توضیح داد: نیروی شهرداری بر اساس حکم دادگاه همراه با یک نفر از نیروی انتظامی اقدام به تخریب سوله‌ای که غیرقانونی ساخته شده بود کرده اما ظاهرا خساراتی نیز وارد شده که به اعتقاد من شهرداری در دفاع حقوقی از این اقدام ضعیف عمل کرده است.

در ادامه جلسه سه نفر از اعضای شورای شهر شیراز بر اساس بند «و» ماده 6 آیین‌نامه نحوه اعزام ماموران و هیئت‌های شهرداری شیراز به خارج از کشور برای حضور در ستاد نظارت انتخاب شدند که آقایان حقدل، هاجری، تذروی، پاک‌فطرت و زارعی کاندیدا شدند و با رای اعضای شورا آقایان حقدل، تذروی و هاجری انتخاب شدند.

استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بافت تاریخی فرهنگی دیگر دستور کار جلسه علنی اعضای شورای شهر بود که مورد تصویب قرار گرفت و رئیس شورا در این خصوص توضیح داد: باید سازمان نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده شهرداری با کمک شهرداری بافت تاریخی فرهنگی ظرف مدت 6 ماه پتانسیل‌های اقتصادی 15 نقطه از دو یا سه گذر در بافت تاریخی فرهنگی را به بخش خصوصی ارائه دهد و یا با همکاری بخش خصوصی از این پتانسیل‌ها بهره‌برداری کند.

حق‌نگر، عضو شورا ضمن تاکید بر اینکه نباید جزیره‌ای عمل کرد، گفت: با توجه به طرح 58 هکتاری توسعه حرم و اعتبار 10 میلیاردی که برای اجرای طرح شیراز قدیم در نظر گرفته شده است، کارها با هم ادغام و هماهنگ شود.

محمدیان، دیگر عضو شورا هم تاکید کرد: حتما به طرح‌های بالادستی توجه شود و معاونت شهرسازی شهرداری در رأس هماهنگی‌ها باشد.

در اواخر جلسه علنی شورای شهر شیراز نامه دوفوریتی شهرداری شیراز اعلام وصول شد که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن بیان اینکه نامه‌های دوفوریتی باید در اولین جلسه شورا مطرح شود، درخواست شهرداری شیراز مبنی بر تمدید مصوبه تفاهم‌نامه شهرداری شیراز با قرارگاه خاتم‌الاوصیا را به رای گذاشت.

براساس تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم‌الاوصیا با شهرداری شیراز، این قرارگاه تا سقف 200میلیارد تومان در قبال دریافت زمین یا ملک پروژه‌های مختلف از جمله ساخت سد تنگ سرخ، تفرجگاه شهر شیراز را انجام می‌دهد.

با رای اعضای شورای اسلامی شهر شیراز این تفاهم‌نامه به مدت 5 سال تمدید شد و پس از انجام مذاکرات قراداد بین شهرداری و قرارگاه خاتم الاوصیا در صحن علنی شورا بررسی و تصویب خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: