جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۲۳:۳۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
پهنای باند اینترنت در داخل کشور درسال جاری از 1200 گیگا بیت بر ثانیه تا پایان سال به 4 هزار گیگا بیت بر ثانیه می رسد.
 به گزارش بسیج مهندسین استان فارس مراسم امضای موافقت نامه ارتقای پروانه شرکت ایرانسل به نسلهای بالاتر، امروز، 13 مرداد ماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولان شرکت ایرانسل برگزار شد.

محمود واعظی در این مراسم با اشاره اینکه ICT کشور به سرعت در حال گسترش و پیشرفت است گفت: ICT در دنیا به سرعت در حال تغییر است و تکنولوژی‌ها برای ارتقا به نسلهای بالاتر نیاز به زمان زیادی ندارند.

برهمین اساس برای اولین بار مجوزی که صادر شد هیچ محدودیتی برای تکنولوژی ندارد و امروز نمی‌توانیم بگوییم که وارد نسل سه شدیم.
اگر امروز هر کدام از اپراتورها توانستند برای نسل بالاتر برنامه ریزی کنند با کیفیت بهتر می توانند سرویس ارائه دهند.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به مسئله پهنای باند توجه ویژه دارند و تقریباً بسیاری از کشورها ICT را پیشران توسعه خود انتخاب کردند و امروز پهنای باند و سرمایه گذاری ارتباط مستقیمی با تولید ناخالص کشور دارد.

واعظی در ادامه با اشاره به اینکه ارتقا سرویس خوب با تعرفه پایین به مردم اهمیت خاصی دارد اظهار کرد: از وضعیت سرویس دهی تلفن‌های همراه راضی نیستم و بر این اساس از اپراتورها می خواهم به کیفیت خدمات سرعت توجه داشته باشند.

*باید کاهش تعرفه‌‌ها بین اپراتورها ایجاد شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه کاهش تعرفه اپراتور‌ها را هدف دیگر وزارتخانه اعلام کرد و گفت: هدف ما این است که تعرفه‌ها کاهش یابد و مردم براساس نیازهای خود بستۀ خود را پرداخت کنند و عقیده ما این است اپراتوری هوشمند است که با کاهش تعرفه‌‌ها مشترکان را جذب کند.

واعظی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی مورد توجه همگان است افزود: مردم باید با داشتن پهنای باند در موبایلهای خود زندگی راحتتر داشته باشند و هر کسی در هر جایی به راحتی در دفتر کار خود بتواند از همراهش  استفاده کند.

وی عنوان کرد: تا پایان سال 30 هزار فرصت شغلی در بخش ICT برای فارغ التحصیلان، کارشناسان ایجاد شده و در سال آینده به 100 هزار فرصت شغلی می رسیم.

واعظی تصریح کرد: یکی از هدف‌گزاریهای ما در بخش نهضت تولید محتوا و اپلیکیشن است و از شرکتهای دانش‌بنیان می‌خواهیم بدانند که از امروز به بعد شغل جدیدی دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه فعالیت‌های ما به منظور استقبال از ایجاد شبکه ملی اطلاعات است و همینطور که در بخش‌های مختلف دسترسی ارتباطی ایجاد می‌‌کنیم یک قدم به استقبال ایجاد شبکه ملی اطلاعات نزدیک می شویم و به دنبال این هستیم که پهنای باند داخل را که حدود 1200 گیگا بیت بر ثانیه است تا پایان سال به 4 هزار گیگا بیت بر ثانیه برسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: