جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۴۹:۳۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
برداشت انگور در هر هکتار از باغات شهرستان کازرون حدود ۲۲۰۰ کیلو گرم می باشد

به گزارش روابط عمومی بسیج مهندسین کازرون مهندس عبدالصاحب قائمی عضو شورای بسیج مهندسین کازرون اظهار داشت:حدود شش هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان کازرون توسط باغداران به این کشت اختصاص داده شده است که از این میزان، سهم روستای تاریخی دوان دو هزار هکتار می باشد.

وی گفت:تمامی محصول انگور در این منطقه بصورت ارگانیک و بدون هیچگونه کود و سمی کشت می گردد. برداشت انگور در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول ( مرحله برداشت پایین دستی) از تیرماه آغاز و مرحله دوم که به (برداشت بالادستی معروف می باشد) باغات و درختانی که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کشت شده برداشت می شوند، تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است برداشت انگور در هر هکتار از باغات شهرستان کازرون حدود ۲۲۰۰ کیلو گرم می باشد؛ که به گفته باغداران منطقه۳۲رقم از انواع این محصول در منطقه کشت می شود که از این تعداد ،ارقام  :نالونی،عسکری،یاقوتی،ریش بابا،کماچی وآبی از کیفیت مطلوب تر و از بازار پسندی بهتری نسبت به سایر ارقام برخوردار می باشند.

لازم به ذکر است روستای تاریخی دوان به دلیل ظرفیت توریست پذیری آن ،باغداران منطقه با محدودیت افزایش سطح زیر کشت روبرو می باشند.

/224224

 davan 5   davan 9

نام:
ایمیل:
* نظر: