سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۶:۱۰
کد خبر: ۳۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
رئیس اتاق بازرگانی شیراز با تشکر از همکاری اعضای این گروه با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی شیراز، گفت: در مباحث مربوط به استاندار­د­سازی، شرایط فارس اندکی نگران کننده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف استان فارس،در تاریخ 1393/5/21 جلسه ای به منظور تجلیل از اعضای گروه تدوین استاندارد سازمان جهاد کشاورزی در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد.

در این دیدار، رئیس اتاق بازرگانی شیراز با تشکر از همکاری اعضای این گروه با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی شیراز، گفت: در مباحث مربوط به استاندار­د­سازی، شرایط فارس اندکی نگران کننده است و یکی از دلایل مهم که باعث شده است اتاق بازرگانی شیراز به طرح این مشکل بپردازد این است که امید دارد با همت و تلاش کارشناسان فرهیخته و ارزشمند، اندکی وضعیت و شرایط این استان بهبود یابد.

فریدون فرقانی با اشاره به دلیل شکل­گیری این همکاری بین اتاق بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی افزود: استاندارد­سازی در مباحث مربوط به صادرات و واردات محصولات، عاملی مهم و تعیین کننده است. بنابراین اتاق بازرگانی شیراز به عنوان پارلمان بخش خصوصی وظیفه دارد با همکاری با دیگر سازمان های مربوطه به ارائه خدمات در این بخش نیز بپردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه اتاق بازرگانی شیراز اولین اتاق بازرگانی در کشور بوده است که به بررسی مشکلات مربوط به استانداردسازی پرداخته است، تصریح کرد: امیدوارم اتاق شیراز الگویی مفید برای سایر اتاق های بازرگانی کشور باشد.

در ادامه مهندس حمیدیان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز نیز ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور اعضای گروه تدوین استانداردها، به بحث در مورد تدوین استانداردها پرداخت.

ریاست انجمن مدیران صنایع استان فارس با بیان این که بحث تدوین استانداردها مدتی است موضوع بحث کمیسیون کشاورزی قرار گرفته است، تصریح کرد: عملکرد اعضای مربوطه بسیار رضایت­بخش بوده است و امید است که بتوان در آینده ای نه چندان دور، نقایص نیز جبران شود.

مهندس حمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تدوین استانداردها فرآیندی است که می­بایست توسط ذینفع­های همان بخش انجام شود. وی تولیدکنندگان را ذینفع­های درجه اول دانست و ادامه داد: در درجه دوم، سیستم های نظارتی قرار دارند و در درجه سوم سیستم های حاکمیت هستند.

وی در پایان یاد آور شد: امید است با فعال سازی دیگر زیر کمیته­های استاندارد، نتایج درخشانی نیز در دیگر بخش های مربوط به حوزه تولیدات دامی حاصل شود و رویکرد جدیدی بین تشکل های بخش خصوصی و حوزه معاونت دام برقرار گردد.

مهندس حمیدیان در ادامه با تشکر از مهندس سیدعبدا... جزایری، معاونت بهبود تولیدات دامی، تصریح کرد: اتاق بازرگانی شیراز در جهت حمایت از مولدین در همه­ی ابعاد صنعتی قدم بر می دارد و تفاوتی بین بخش­های مختلف قایل نمی­شود و آماده اطلاع رسانی به دیگر بخش هاست.

در ادامه مهندس طلعتی، رئییس دفتر کشاورزی اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به اهمیت مبحث استانداردسازی نهاده­های دامی و ماشین آلات کشاورزی، بیان کرد: سموم و کود­های تقلبی در بازار بسیار زیاد است و همه وظیفه داریم با اطلاع رسانی به مولدین به حل این مورد بپردازیم.

در ادامه خانم راهدار رئیس کمیته­ی تدوین استاندارد بخش کشاورزی اتاق بازرگانی شیراز با تشکر از ریاست اتاق بازرگانی شیراز و مهندس حمیدیان در محقق شدن این امر، اظهار کرد: حمایت های ایشان نزدیک به یک سال گذشته راهگشا بوده است. وی با بیان جهادی عمل کردن اغضای سازمان جهاد کشاورزی افزود: طرح ها و ایده های خلاقانه این اعضا نشان از همدلی و عزم راسخ آنان در حل مشکلات مربوطه بوده است.

خانم مهندس عبادت، رئیس تدوین استانداردهای اداره کل استان فارس ضمن بیان ارتباط بین تدوین استاندارد سازی با جهاد کشاورزی، افزود: این همکاری در کشور بی نظیر بوده است.

در پایان با اهدای تقدیرنامه و هدایا از زحمات 21 تن از اعضای زیر کمیته­های استاندارد استان فارس به پاس جبران قسمتی از زحمات این اعضا در گروه تدوین استانداردها، قدردانی گردید.


انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: