دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
ترازوی نشر این هفته رسیده با ۲۸ مرکز فروشگاهی آثار مکتوب جبهه انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ارتباط گرفته است و با همکاری این ۲۸ مرکز گزارشی از پرفروش‌های پیشخوان کتاب را خدمت شما مخاطبان تقدیم می‌کند.

دنبال حضور قلب در نماز می‌گردید؟!

وارثین: دزفول، خ امام خمینی شمالی، بالا‌تر از سبزقبا، کوچه شهدا، فروشگاه کتاب وارثین: ۶۴۱۲۲۵۴۵۵۶

قصه پرفروش‌های این هفته در «وارثین» با «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مرحوم آذریزدی شروع می‌شود. کتابی که سال‌های زیادی است در گوش کودکان این سرزمین خوانده می‌شود. کارهای مهدی آذریزدی یک فرق اساسی با بقیه دارد. اینکه آذریزدی هیچ چیزی از خودش ننوشت. او هرچه نوشت، بازنویسی ادبیات کهن ما بود. مجموعه‌ای که او با عنوان «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» آماده کرد، بازنویسی قصه‌هایی بود که پدر و مادر‌ها هم قبلا شنیده بودند.

دومین کتاب پرفروش هفته وارثین «قرارگاه‌های فرهنگی» از انتشارات صهباست. این کتاب که تکمله‌ای است بر کتاب دغدغه‌های فرهنگی این روز‌ها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. برخی از موضوعات کتاب عبارتند از: لزوم توجه به مجموعه‌های فرهنگی مردمی، توجه امام به مردم و آوردن نیروی آن‌ها به صحنة انقلاب معرفی الگوهایی برای آنهایی که در مراکز فرهنگی فعالیت می‌کنند، توجه به آفت‌هایی که می‌تواند گریبانگیر مجموعه‌های فرهنگی شود و....

اگر می‌خواهید عدم حضور قلب در نماز را در خود درمان کنید، چاره‌اش این کتاب است، «از جاده تا سجاده». این کتاب که تالیف هادی قطبی است سومین کتاب پرفروش «وارثین» بوده است. این کتاب به بررسی علل و درمان عدم حضور قلب در نماز همراه با داستان‌هایی از علماء پرداخته است.

«رسائل بندگی» از آیت الله مجتبی تهرانی که بیانی بدیع درباره مباحث مربوط به قلب دارد، به همراه دو کتاب از حجت الاسلام عباسی ولدی درباره انتخاب همسر و خانواده از دیگر عناوین پرفروش‏ بوده‌اند. «نیمه دیگرم» و «تا ساحل آرامش» که با بیانی ساده، کاربردی و مبتنی بر تعالیم اسلامی و آیات و روایت به این مسائل پرداخته است.

دلتان را برای امر به معروف قرص کنید

کتاب آسمان یزد: چهار راه مارکار، بلوار شهید منتظر قائم، پشت مسجد فاطمیه، فروشگاه کتاب آسمان: ۳۵۱۶۲۳۸۴۷۶

این روز‌ها که کسب روزی حلال از سخت هم سخت‌تر شده است، خواندن کتاب «روزی حلال» و اطلاع از مصادیق پول حرام از واجب هم واجب‌تر است. تاثیر مال و لقمه حلال و حرام بر سرنوشت انسان با تمام ریزه کاری‌هایش در این کتاب که پرفروش‌ترین کتاب «آسمان یزد» بوده است، آمده است.

بازی‌های کودکانه متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی در کتابی با عنوان «بازی بازوی تربیت» توسط حجت الاسلام عباسی ولدی جمع آوری شده است. این کتاب --که در حقیقت ضمیمه‌ای بر کتاب «من دیگرِ ما» است- دومین ستاره پرفروش در آسمان یزد است.

سومین ستاره پرفروش که در آسمان یزد طلوع کرده است، بیانات مقام معظم رهبری با زوج‌های جوان است، «مطلع عشق».

اگر برای امر به معروف و نهی از منکر دلتان قرص نیست «از یاد رفته» را بخوانید. این کتاب نه چندان قطور خاطراتی است درباره امر به معروف و نهی از منکر که به توصیه آیت الله جاودان جمع آوری و منتشر شده است. بخوانید و عزمتان را جزم کنید برای این واجب فراموش شده!

در آسمان پرفروش‏های یزد دو کتاب دفاع مقدسی از سعید کاعف هم پرفروش بوده‌اند، «خاک‌های نرم کوشک» که مقام معظم رهبری هم مطالعه‌اش را توصیه کرده‌اند و «رقص در دل آتش». مقام معظم رهبری درباره کتاب اول فرموده‌اند: ...این اوستا عبدالحسین برونسی، قبل از انقلاب یک بنّا بود و با بنده هم مرتبط بود؛ شرح حالش را نوشته‌اند، من توصیه می‌کنم و واقعاٌ دوست می‌دارم شما‌ها بخوانید؛ اسم این کتاب، خاک‌های نرم کوشک است....

کتاب «آفتاب و سایه» هم در «آسمان یزد» پرفروش بوده است. نگارنده کتاب تلاش کرده با نگاهی واقع بینانه مبانی نظری و فکری نحله‏های نوظهور عرفانی را که در دو دهه اخیر از شرق به ویژه هند، یا از غرب، به ویژه آمریکا، به کشور ما وارد شده‌اند، بررسی کند. در این کتاب به عرفان هندی (۱۲ آیین)، عرفان‌های آمریکایی (۵ آیین)، عرفان مسیحی، عرفان یهود، آیین زن، فراعلم و روان‌شناسی (۲۵ طریق)، پرداخته شده است.

دو کتاب شعر هم پرفروش بوده‌اند، «رقعه» سیدحمیدرضا برقعی و «رودخوانی» محمدمهدی سیار که این روز‌ها ترانه‌هایش را با صدای حامد زمانی می‌شنویم.

با این سبک زندگی، «همیشه بهار» باشید

فروشگاه امام خمینی (ره): اصفهان، خ مسجد سید، خ ۵ رمضان، کتابفروشی امام خمینی: ۰۳۱۳۳۳۶۰۶۸۶

در فروشگاه امام خمینی اصفهان یک کتاب تقریباً قدیمی پرفروش بوده است، «چی شد چادری شدم؟». این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات کسانی است که بنا به اتفاقات و ماجراهایی حجاب بر‌تر را انتخاب کرده‌اند، و نوعی تبلیغ این سبک از حجاب است به سبک مردمی و کاملاً خصوصی!

«قرارگاه فرهنگی» که ذکرش رفت، در فروشگاه امام خمینی هم پرفروش بوده است. گویا این سبک جدید در تدوین بیانات مقام معظم رهبری با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

بوی سبک زندگی در کتابفروشی امام خمینی (ره) از کتاب «همیشه بهار» به مشام می‌رسد. این کتاب که تالیف حجت الاسلام عالم‌زاده نوری است به سبک زندگی پرداخته است.

این بار ماجرای حجاب را در قالب یک رمان بخوانید، البته نه در ایران خودمان. کیلومتر‌ها آن طرف‌تر جایی که حجاب داشتن به این سادگی‌ها نیست. رمان «بهم می‌اد؟» از جایی شروع می‌شود که یک دختر مسلمان تصمیم می‌گیرد با روسری در اجتماع حاضر شود و این آغاز ماجراست. گرچه این رمان چندان مطابق با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما نیست ولی خواندنش هم خالی از لطف نیست.

«من زنده‌ام» که همچنان نقل پرفروش‏هاست و هنوز جمع پرفروش‏‌ها را ترک نکرده است.

اگر به دنبال پاسخ‌هایی برای شبهاتی که در فضای مجازی به دین و اسلام مطرح می‌شود پاسخی بیابید، مجموعه «پاسخ به شبهات اینترنتی» یکی از بهترین گزینه است. این کتاب آخرین پرفروش این کتابفروشی در هفته گذشته بوده است.

دو کتاب دفاع مقدسی، دوشادوش هم

رواق همدان: روبروی پارک مردم جنب سردر دانشکده علوم پایه دانشکاه بوعلی سینا: ۰۸۱۳۱۸۳۸۱۳۹۲

«قراراگاه‌های فرهنگی» در رواق هم جزو پرفروش‏هاست و در صدر پرفروش هاست. باید ببینیم این کتاب گره‏ای از کار فرهنگ این کشور بازخواهد کرد یا نه؟

«عباس دست طلا» و «من زنده‌ام» دوشا دوش هم در جمع پرفروش‏هـا همچنان حضور دارند.

کتاب «خانواده» انتشارات صهبا هم در رواق پرفروش شده است. این کتاب که یک سخنرانی بازسازی شده مطوّل درباره ازدواج و خانواده است در شکلی زیبا و چشم نواز.

و در آخر هم گنجینه نفیس معارف که مجموعه‌ای است از قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح، رساله دانشجویی و حافظ در قطع پالتویی که هرجا می‌توانید یک جلدش را به همراه داشته باشید. و البته پیشنهادی خوبی برای هدیه دادن!

برچسب ها: کتاب برتر
نام:
ایمیل:
* نظر: