شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۵:۰۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
نماینده ولی فقیه شهرستان جهرم:
حجه الاسلام دژکام گفت: سه عنصر آموزش احکام دینی، ارتباط طولی با رهبری و داشتن اخوت در برنامه های صالحین بسیج باید تقویت گردد.

به گزارش خبرنگار تنویراز جهرم، جلسه حلقه سرمربیان نواحی جنوب استان فارس با حضورمعاون هماهنگ کننده و مسئول تعلیم و تربیت سپاه فجر، فرماندهان و سرمربیان صالحین نواحی جنوب استان فارس، در دفتر امام جمعه شهرستان جهرم برگزار گردید.

نماینده ولی فقیه  و امام جمعه شهرستان جهرم، در این برنامه به عنوان استاد حلقه سر مربیان جنوب استان فارس، به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجه الاسلام دژکام ضمن بر شمردن اهمیت تربیت دینی جامعه، آن را وظیفه عالمان دینی دانست که حلقه های صالحین بسیج و سپاه نیز با محوریت طلاب علوم دینی، در جهت یاری رساندن به این مقصود تشکیل گردیده است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم تأثیر پذیری افراد در فرآیند تعلیم دینی را منوط به خواست و اراده خداوند بیان داشت و افزود: باید این حالت فانی شدن در اراده الهی را برای خودمان حس کنیم با این تفکر که سببی هستیم که این کار را باید انجام دهیم.

 حجه الاسلام دژکام با بیان روش تربیتی آیت الله شب زنده دار جهرمی به عنوان الگوی نمونه تربیتی، یکی از مشکلات برنامه های تربیتی بسیج را پراکنده گویی عنوان نمود و بیان داشت: کار تربیتی باید دارای چهار چوب و انسجام باشد.

امامجمعه شهرستان جهرم گفت: سه عنصر آموزش احکام دینی، ارتباط طولی با رهبری و داشتن اخوت در برنامه های صالحین بسیج باید تقویت گردد.

نماینده ولی فقیه شهرستان جهرم، آموزش و یادگیری احکام را از الزامات برنامه های تربیتی دانست و بیان داشت: احکام ابعاد شخصی و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی جهت رشد و تعالی افراد دارد و اگر فرد احکام را نیاموزد در مسائل اعتقادی نیز متزلزل خواهد بود.

حجه الاسلام دژکام یکی دیگر از وظایف طرح صالحین را جلوه دادن قدرت مومنین در سطح اجتماع دانست و افزود: عده مومنین در جامعه کم نیست ولی جلوه ای ندارد. چرا وقتی مباحث فرهنگی مطرح می گردد انگار دشمنان دارند روی سر ما خراب می شوند در صورتی که طبق آیات قرآن، یک نفر مومن در مقابل 10 نفر از کفار می تواند بایستد.

امام جمعه شهرستان جهرم، ارتباط طولی داشتن با رهبر و ولایتمدار و ولایت پذیر بودن را از دیگر عناصر لازم تربیتی طرح صالحین معرفی نمود و بیان داشت: ارتباط با ولی و رهبر را امام راحل(ره) در ایران پایه گذاری نمود و مقام معظم رهبری(مدظله) آن را تقویت نموده است.

حجه الاسلام دژکام سومین عنصر مهم در امر تعلیم و تربیت دینی را داشتن اخوت و برادری و ایجاد زمینه و بستر آن در جامعه عنوان نمود. وی با اشاره به کتاب شذرات المومنین آیت الله شاه آبادی بیان داشت: عمده مبحث این کتاب به بحث اخوت بین مومنین می پردازد زیرا اگر این امر محقق شود در همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره خود را نشان می دهد و هیچ احدی از دشمنان کاری نمی تواند به پیش ببرد.

 نماینده ولی فقیه شهرستان جهرم اظهار نمود: اگر حلقه سرمربیان جنوب فارس می خواهد تأثیرگذار باشد، فرماندهان و مسئولین ابتدا باید حلقه اخوت خود را تقویت نمایند، باید جمع، برادرانه باشد، اگر برادری باشد مقابله با تهاجم فرهنگی و دیگر کیدهای دشمن میسر می شود. وی افزود: جلسات باید استمرار داشته باشد تا حصول به هدف، تحقق پیدا کند.  

    

نام:
ایمیل:
* نظر: