دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۴۵:۰۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان آنکه دستیابی به اهداف صنعت نفت در اقتصاد مقاومتی، نیازمند ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی است، گفت: مدیریت های فاوای ٤ شرکت اصلی صنعت نفت باید شرایط را برای دسترسی آسانتر به فضای سایبری امن فراهم کنند.
به گزارش بسیج مهندسین استان فارس به نقل از  ایرنا، منصور معظمی روز چهارشنبه در مراسم اعطای مجوز صدور گواهی الکترونیکی وزارت نفت، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به کارکنان صنعت نفت، گفت: این صنعت، صنعت پیشران توسعه اقتصادی و یکی از محورهای توسعه کشور بویژه برای خروج از رکود است. 

وی تاکید کرد: نمی توان به بهانه ورود ویروس به سامانه، به ایزوله کردن و یا فیلترینگ سیستم ها متوسل شد چرا که با تکنولوژیهای امروز، برای هر فیلتر، فیلترشکن و برای باز کردن هر درب بسته ای، راهی پیدا می شود. 

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه نباید برای دستیابی به کوچکترین اطلاعاتی، دست به دامن تلفن های هندلی یا روشهای سنتی شد، گفت: تمام جزایر متعدد اطلاعاتی صنعت نفت باید به صورت یکپارچه درآید و اطلاعات که در دنیای امروز، یکی از ابزارهای قدرت به شمار می رود باید این صنعت را در مسیر دستیابی به اهداف مدنظر بیش از پیش یاری کند.

معظمی، ایجاد مرکز داده اختصاصی برای امن سازی تعاملات الکترونیکی را در صنعت نفت، نخستین گام در این مسیر عنوان کرد و افزود: مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات چهار شرکت اصلی موظف هستند شرایط را برای حرکت به سمت فضای سایبری امن تر و دسترسی آسانتر به این فضا فراهم و این امر را به همه شرکت های تابعه خود ابلاغ کنند. 

برپایه این گزارش، ایجاد زیرساختهای امنیت سایبری و مرکز میانی صدور گواهی الکترونیکی نفت از سال ٩٠ در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و این طرح با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بیش از دو سال، منجر به نتیجه شده است.



** افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به ٤,٧ میلیون بشکه در روز

معظمی افزود: برخورداری از بیشترین ذخایر هیدروکربوری در سطح جهان، فرصت ویژه ای را برای کشور ایجاد کرده که باید از این فرصت به نحو بهینه برای رسیدن به توسعه پایدار و منطقی استفاده کرد و خوشبختانه دولت نیز به صنعت نفت بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه تاکید دارد. 

وی اهداف و برنامه های پیش بینی شده برای صنعت نفت را در قالب اقتصاد مقاومتی، دست یافتنی خواند و تصریح کرد: همانطور که پیش بینی شده، امکان دستیابی به ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه نفت خام و یک میلیون بشکه میعانات گازی تا چهار سال آینده و همچنین افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی به یک میلیارد مترمکعب تا سه سال آینده وجود دارد.



** راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال ٩٤

رئیس شورای فناوری اطلاعات وزارت نفت با اشاره به راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال آینده، ادامه داد: با راه اندازی این فاز و تولید محصولات کیفی تر و توسعه سی ان جی، صنعت نفت دیگر مانند گذشته به تولید محصولات بعضا بی کیفیتی که محیط زیست را آلوده می سازد و به سلامت مردم آسیب می زند، نیاز نخواهد شد. 
برچسب ها: سایبر ، بسیج ، مهندسین ، فارس ، امن ، فضا
نام:
ایمیل:
* نظر: