شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۳۰:۳۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
با صدور مجوز خوراک روزانه پالايشگاه دوم فارس به ميزان 120 هزار بشکه‌ میعانات گازی در روز، به‌زودي عمليات اجرايي اين پالايشگاه آغاز خواهد شد.

به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از (ايسنا) منطقه فارس، جعفر قادري سه‌شنبه 8 مهر در جمع خبرنگاران افزود: اين پالايشگاه قرار است توسط هلدینگ پارسیان وابسته به شرکت غدیر، احداث خواهد شد.

قادري گفت: براساس مصوبه برنامه پنجم توسعه، به دولت اجازه داده شده تا با استفاده از منابع بودجه عمومی و یا سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی نسبت به احداث این پالایشگاه اقدام كند.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: برای دریافت مجوز خوراک این پالایشگاه چند متقاضی به وزارت نفت مراجعه كرده که وزارت نفت با دریافت مستندات و طرح توجیهی احداث این پالایشگاه، از بین متقاضیان، هلدینگ پارسیان وابسته به شرکت غدیر را به عنوان متقاضی واجد شرایط تشخیص داد و برای این مجموعه مجوز صادر کرده است.

وي ادامه داد: این مجموعه یکی از مجموعه‌های توانمند کشور است و سابقه خوبی در احداث و اداره پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور دارد و تا به‌حال اقدامات خوبی در شروع و تکمیل پروژه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی کشور دارد.

قادري گفت: هلدینگ پارسیان اکثریت سهام پالایشگاه اول شیراز و پتروشیمی شیراز را در مالکیت خود دارد و مجموعه غدیر در استان فارس منشا خیرات و برکات زیادی بوده و اکثریت سهام فولاد نیریز و آلومینیوم جنوب فارس نیز به این شرکت تعلق دارد.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: انتظار براین است که هلدینگ پارسیان عملیات اجرایی این پروژه را سریعا شروع و بخشی از عقب افتادی این پروژه را جبران كند.

قادري هزینه اجرای این پروژه را 1.5 میلیارد دلار اعلام و اضافه كرد: اين مبلغ از محل منابع داخلی هلدینگ و صندوق توسعه ملی یا فاینانس خارجی تامین خواهد شد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: