کد خبر: ۳۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
ویژگی های زن منتظر
مهم ترین وظیفه زن در دوران انتظار اولویت بخشی به وظایف مادری و همسری در قبال سایر وظایف اجتماعی است.

به گزارش پیام زینب(س) به نقل از طنین یاس، مهمترین نقش زن در عصر انتظار، نقش مادری است که در بخش اول به « نقش و جایگاه زن در خانواده و تربیت نسل ولایی»‌ اشاره کردیم. در این بخش به « ضرورت مهم دانستن نهاد خانواده و اصالت آن» و « رعایت الزامات بارداری» که از اهم موضوعات تربیت نسل ولایی است می پردازیم.

ب)  ضرورت مهم دانستن نهاد خانواده و اصالت آن

در عصر حاضر، مهاجمان فرهنگی،‌ جنگ علیه این نهاد تأثیرگذار را آغاز کرده اند و بنا دارند با تخریب کانون خانواده، به عنوان اصلی ترین مرکز انتقال ارزش ها، مانع انتقال ارزش های دینی و ملی به نسل آینده شوند. فعالیت های اجتماعی زنان در صورتی ارزشمند است که آسیبی به رسالت های اساسی و مهم آن در مقابله مسئله خانواده نرساند. چون کلیدی ترین و مؤثرترین نقش اجتماعی زنان، پرداختن به امور خانواده و تربیت فرزندان است.

ج) رعایت الزامات دوران بارداری

یکی دیگر از مقاطع و مراحل تأثیرگذار در تربیت نسل مهدوی، دوران بارداری مادر است که در شکل گیری شاکله دینی فرزندان فوق العاده مؤثر است.

کلیه حالات، سکنات، رفتارها و حتی خطورات فکری و ذهنی مادر در فرزند تأثیرگذار است. مادری که خود علقه عاطفی و فکری با مولای خود - امام زمان(عج) - داشته و این علقه، نمود عملی در زندگی او دارد، می تواند منتقل کننده آن به جنین باشد.

تجربه نشان می دهند خواندن دعاهایی چون زیارت جامعه کبیره، زیارت عاشورا، دعای عهد و دعای فرج که بسیار سفارش شده است، مستقیما در جنین تأثیرگذار است و نسلی عاشق ولایت را می پروراند.

ذکر و یاد حضرت مهدی(عج) و انجام وظایف مهدوی از سوی مادر می تواند در تربیت نسل منتظر مؤثر باشد. همچنین ارتزاق مادر از لقمه حلال در طول بارداری از جمله مسائلی است که در تربیت نسل دیندار و ولایی نقش دارد.

انتها

نام:
ایمیل:
* نظر: