شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۱:۰۲
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۳۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
سومین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم با همت پایگاه بسیج دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی، برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار تنویر از جهرم، سومین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی، با روایت گری سید ناصر حسینی پور، جانباز و آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس و نویسنده کتاب « پایی که جا ماند» توسط مدیریت دانشگاه و به همت پایگاه بسیج دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی و با استقبال اساتید، پزشکان، دانشجویان، مسئولین شهرستان و عموم مردم شهید پرور در پردیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار گردید.
سید ناصر حسینی پور در این برنامه با برشمردن برخی از شاخصه های مکتب دفاعی نظام جمهوری اسلامی، علت عدم موفقیت دشمنان علی الخصوص صدام ملعون در جنگ هشت ساله را بی توجهی به شیرمردان تربیت شده مکتب امام روح الله (ره) دانست.
وی با اشاره به شاخصه عزمت روحی، از خصیصه های افسران جنگ نرم امروز را داشتن روح بلند و با معنویت بر شمرد و جوانان دانشجو را به داشتن ارتباط قوی با افسران جنگ سخت دیروز توصیه نمود.
سید ناصر حسینی پور شاخصه مهم عشق به اهل بیت علیهم السلام را از ویژگیهای بارز رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نام برد و شهید شیر علی سلطانی را به عنوان نمونه بارز عشق به امام حسین (ع) معرفی نمود که مانند امام حسین (ع) سر از بدن جدا، به شهادت رسید.
حسینی پور از دیگر خصلتهای تربیت شدگان مکتب امام روح الله را تکلیف گرائی عنوان نمود و گفت: شکست یا پیروزی در جنگ آنها را نا امید و یا خوشحال نمی کرد، همانطوری که امام (ره) بعد از فتح خرمشهر بیان کرد: « خرمشهر را خدا آزاد کرد» و با این جمله همه اذهان را متوجه خواست و مشیت الهی نمود و من و منیت را از ظرف وجودی رزمندگان اسلام زدود.
وی با اشاره به درس گرفتن رزمندگان اسلام از یک نصف روز از حادثه عاشورا، پیروزی یا کشته شدن در راه خدا را تکلیف محوری بر خواسته از اعتقاد و ایمان به اهل بیت علیهم السلام، معرفی نمود.
سید ناصر حسینی پور از شاخصه های دیگر مکتب دفاعی امام خمینی (ره) را پذیرفته شدن گنهکاران در خیل عزیم مردم مومن و همچنین آینده نگری این مکتب بیان نمود.
از دیگر برنامه های یادواره، خوش آمد گوئی دکتر رئوفی ریاست دانشگاه علوم پزشکی، قرائت دکلمه توسط فرزند شهید ایرانمنش از شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم، اجرای سرود توسط دختران ناشنوا و برگزاری نمایشگاهی از آثار دفاع مقدس بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: