کد خبر: ۴۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
به بیان ائمه سه تکلیف که مسلمانان نسبت به یکدیگر دارند یکی اینکه چیزی که خود دوست ندارید برای دیگران نیز نپسندید ، دوم اینکه از مال خود نسبت به برادران دینی کمک رسانی کنند و دیگری ذکر خداست .

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) حجت الاسلام شهابی در جمع پاسداران ضمن اشاره به این نکته که کسانی که از ذکر خداوند دور شوند دچار زیان و ضرر شده اند بیان داشت : به بیان ائمه( علیهم السلام) سه تکلیف است که  مسلمانان نسبت به یکدیگر دارند: یکی این که چیزی که خود دوست ندارید برای دیگران نیز نپسندید ، دوم این که از مال خود نسبت به برادران دینی کمک رسانی کنند و دیگری ذکر خداست .

وی در توضیح ذکر خدا گفت : باید ذکر خدا همیشه در همه حال همراه انسان باشد و  این ذکر خدا باید از به حرام افتادن انسان ها جلوگیری کند که موانع ذکر خدا 4 مورد  است :

1.        زن و بچه، مال

2.       ظاهر بینی ( تلخی و شیرینی دنیا خوابی است که می گذرد) بیداری فردای قیامت است و سعادتمند کسی است که آنجا سعادتمند باشد.

3.       دوست ناباب ( با کسی دوست باشید که سه ویژگی داشته باشد، وقتی او را می بینید به یاد خدا بیفتید کلامش علم شما را زیاد کند عملش شما را به یاد آخرت بیندازد)

4.       پیروی شیطان کردن

انتها/224224

برچسب ها: حرام ، ذکر خدا ، دوست یابی
نام:
ایمیل:
* نظر: