شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۲:۲۳
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۴۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
امام جمعه جهرم در خطبه های نماز جمعه در اولین روز از هفته بسیج:
حجه الاسلام دژکام گفت: ما به تمام بسیجیانی که با جامه بسیجی غرق در خون خود، به ملاقات پروردگار رفتند درود می فرستیم و به بسیجیانی که امروز با پوشیدن لباس بسیج ادامه دهنده راه آنها هستند سلام و احترام داریم.

تقدیر از جانفشانیهای بسیجیان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه جهرم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان، در خطبه دوم نمازجمعه جهرم ، همزمان با شروع اولین روز از هفته مبارک بسیج، با گرامی داشت پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج، از نقش آفرینی این سازمان مردمی در ایجاد امنیت نظام یاد کرد و از تمام بسیجیانی که از روز نخست تاسیس این نهاد تا پایان هشت سال دفاع مقدس و تا کنون با نثار جان و مال خود به امنیت نظام جمهوری اسلامی سامان داده و نقش آفرینی کردند،  تقدیر کرد.

حجت الاسلام دژکام با بیان اینکه امنیت نظام به برکت بسیجیان تامین شده است، گفت: ما به تمام بسیجیانی که با جامه بسیجی غرق در خون خود، به ملاقات پروردگار رفتند درود می فرستیم و به بسیجیانی که امروز با پوشیدن لباس بسیج ادامه دهنده راه آنها هستند سلام و احترام داریم. 

بسیج تجربه ای ارزنده برای سایر کشورها

وی با بیان اینکه بسیج، تجربه ای ارزنده بوده که از کشور ما به سایر کشورها صادر شده است، خاطرنشان کرد: در اوج ناامنی کشور عراق و قرار گرفتن در مقابل گروه تکفیری داعش، مرجع تقلید این کشور دستور تشکیل بسیج مردمی را داد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه حدود 60 هزار نفر افراد دوره دیده مسلح داعش با تمام امکانات در عراق حضور پیدا کرده تا حکومت آن را متزلزل کنند، تصریح کرد: با یک ندای مرجعیت شیعه و با الگوپذیری از بسیج، تعداد 2 میلیون نفر از مردم عراق در مقابل این گروه تکفیری ایستادند.

وی ادامه داد: امروز به برکت این الگوپذیری، دولت عراق به طور رسمی اعلام کرد که برای مقابله با گروه تکفیری داعش نیازی به همراهی و حمایت کشورهای دیگر ندارد و خودش از عهده آنها بر می آید.

حجت الاسلام دژکام اضافه کرد: جوانان عراق برای اینکه کشورشان امن باشد باید آنها هم بسیجی باشند.

ماموریت بسیج در همه زمینه ها

وی با بیان اینکه وظیفه و ماموریت بسیج در بخش امنیت تمام نمی شود، بیان کرد: بسیج باید در سایر عرصه ها به میان بیاید و با روحیه و منش بسیجی به حل سایر مشکلات جامعه بپردازد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه فارس با اشاره به لزوم حرکت بسیج در مسائل اقتصادی در راستای فرامین رهبری انقلاب، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب چند سال است که مسئله اقتصاد را شعار سال قرار می دهند و چنانچه بنا باشد در این زمینه با افکار تکنوکرات ها و افراد تحصیلکرده ای که چهارچوب های اروپایی را یاد گرفتند، مسائل اقتصادی کشور را سامان داد، این مشکلات حل نمی شود جز اینکه بسیج وارد عرصه فعالیت اقتصادی شود. 

وی با بیان اینکه با حرکت بسیجی تمام مردم، اقتصاد مقاومتی باید تجسم پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید شهرهایی مانند جهرم که همیشه نیروهای بسیجی قدرتمند، شجاع و خدمتگذار داشته است، اقدام کنند چرا که معتقدیم امروز باید بسیج در عرصه اقتصادی حرف برای گفتن داشته باشد.

حجت الاسلام دژکام با بیان اینکه یک پایگاه بسیج در شهرستان جهرم از لحاظ توانمندی و تخصص استعداد یک لشکر را دارد، گفت: آیا نمی شود از آنها برای حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده کرد؟

قول مساعد سردار نقدی در حمایت فکری و سیاسی در زمینه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در جهرم

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی مقاومت بسیج و ظرفیت اقتصادی مردم جهرم در باب مسئله اقتصاد استفاده شود، عنوان کرد: تولیدات کشاورزی شهرستان جهرم سه برابر استان کرمانشاه است و این شهرستان توان یک کار اقتصادی بزرگ دارد همچنان که توان رزمی رزمندگان آن در دوران های گذشته نشان داده که چنانچه رهبری به این شهر لقب دارالمومنین را می دهد به سبب اقتدای آنها به علی (ع) بوده و  جهرمی ها می توانند در عرصه های مختلف توانمند به میدان بیایند و از نظام حمایت کنند.

امام جمعه جهرم افزود: از مجمع عمومی بسیج شهرستان جهرم می خواهیم در بحث مسائل اقتصادی برنامه ریزی کنند و در این راستا نیز سردار نقدی، مسئول سازمان بسیج مستضعفین در سفر به جهرم قول همکاری و حمایت فکری و سیاسی دادند.

وی اضافه کرد: همانطور که بسیجیان جهرمی در بحث فرهنگ با راه اندازی قرارگاه ولایت خوش درخشیدند در باب تحقق اقتصاد مقاومتی نیز باید بیش از آن برنامه ریزی کرده و تحول اقتصادی را رقم بزنند تا کشور ایران در این زمینه الگوی سایر کشورها شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: