کد خبر: ۴۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
سردار نقدی در دومین مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور:
نقدی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان کشور باید سد محکم در مقابل جریانات باطل و غلط غرب در حوزه زنان و خانواده باشد، گفت: مسائل تئوری و نظری باید در جمع بندی مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان بیرون و اقدامات عملی مشخص و در برنامه های سال قرار گیرد.

به گزارش پیام زینب(س) به نقل از طنین یاس، سردار بسیجی محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور، با بیان اینکه بانوان بسیجی باید پیام رهبری به کنگره هفت هزار شهید زن کشور را از حفظ باشند، اظهارداشت: این پیام منشور تاریخی و عزتمندانه برای همه ملت خصوصاً زنان بزرگوار ما است.

وی افزود: کلمه به کلمه این پیام را می توان کتاب نوشت، سندآورد و مصداق های عینی برایش مشخصی را بیان کرد.

سردار نقدی، با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب و امروز در استمرار راه انقلاب؛ یک حقیقت انکارناپذیر است، گفت: صاحبان الگوهای شرقی و غربی، مدعیان پر سر و صدایی هستند که از درون خالی اند، آنها برای اثبات ادعای خود برای ارج نهادن به زن، رفع تمایز بین زن و مرد در حقوق، روابط، مسائل فردی و اجتماعی را ملاک قرار داده اند! این درحالی است که در اسلام بین زن و مرد، تفاوت هایی وجود دارد که بر اساس خلقت و نظر پروردگار عالم است اما غربیان از این مسئله به عنوان تبعیض نام می بردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان بی نتیجه بودن الگوهای غربی در اداره زن مسلمان ایرانی، تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی، زنان در تمامی مؤلفه های اجتماعی، سیاسی، علمی، اثر گذاری فرهنگی، مسائل اقتصادی، تربیتی، فن آوری و صنعت شگفتی آفریده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: زنان مسلمان باید با افتخار، برای انتخاب مکتب و الگویی که مورد پسند و رضایت خداوند است، سر خود را بالا بگیرند و حقارت و ناتوانی الگوی غربی را به وضوح به دنیا نشان دهند.

نقدی افزود: امروز زنان ما در این مسیر قدم گذاشته اند و نشان داده اند که زنان ایران اسلامی در تمامی مؤلفه های حیات اجتماعی پیشرفت خیره کننده ای داشته اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه وقتی دشمن به الفت، محبت خانواده، نقش آفرینی زن به عنوان مربی جامعه، آرامش و امنیت اخلاقی، پیشرفت های سیاسی، اجتماعی و نقش آفرینی زنان ما که به برکت آموزه های اسلامی به آن دست یافته اند، نگاه می کنند چشمانشان از حدقه بیرون می آید و حسادت، آنان را به دشمنی می کشاند و تمام سعی خود را بسیج کرده اند که این الگو زمین بخورد! چرا که می دانند این الگو آنها را رسوا خواهد کرد.

وی، خط مقدم دشمن را حوزه زنان دانست و افزود: دشمنان می خواهند الگوی زن مسلمان استمرار پیدا نکند اما ما باید هوشمندانه فضا سازی کنیم و جامعه مستهجن غرب را به چالش بکشیم و منزلت زن را از آنان مؤاخذه کنیم.

 نقدی گفت: غرب در حقوق و روابط اجتماعی زن و مرد را مساوی فرض می کند و این مسئله تمام بی عقلی و بی خردی آنان است و علت آن نادیده گرفتن واقعیت های علمی تفاوت های فردی زن و مرد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: باید با برنامه ریزی، الگوسازی زن به عنوان تربیت کننده نسل ها در تمامی عرصه ها جایگاه خود را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتظارات ما از مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور بالاست و باید الگوی زن اسلامی نه شرقی و نه غربی را به طور دقیق ترسیم کند تا ایران اسلامی به پیشرفت و تعالی برسد و ضروری است و در این زمینه نه تنها باید راهکارهای عملیاتی برای پیاده سازی این الگو ارائه شود، بلکه باید به شبهاتی که قصد تضعیف این الگو را دارند، پاسخ های کوبنده ای داده شود.

نقدی گفت: امروز آنچه که از پیشرفت توسعه علمی اخلاقی و بصیرتی و اثرگذاری سیاسی زنان در جامعه می بینیم، مدیون اندیشه های اسلامی است و مشکلاتی نظیر طلاق و بی بندوباری محصول القای تفکر غربی است که باید به طور عملیاتی و تخصصی به آن ها بپردازیم .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج جامعه زنان کشور باید سد محکم در مقابل جریانات باطل و غلط غرب در حوزه زنان و خانواده باشد و مسائل تئوری و نظری باید در جمع بندی مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان بیرون و اقدامات عملی مشخص، و در برنامه های سال قرار گیرد به طوری که برنامه های سال بسیج جامعه زنان کشور را این مجمع ترسیم کند.

وی ادامه داد: به برکت حضرت زهرا(س) و زینب(س) که الگوهای کامل برای زنان خصوصاً زنان ایران اسلامی هستند، زنان ما در جریان پیروزی انقلاب، خنثی کردن توطئه های دشمن، هشت سال دفاع مقدس، فتنه 88، با تأسی از این دو بانو، پیروز بیرون آمدند و قطعا در جنگ فرهنگی نیز زنان ما با اتکا به این دو بانوی گرانقدر، افتخاری دیگر همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به وجود خواهند آورد.

نقدی، در پایان با بیان اینکه وقتی به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه می کنیم از پیشرفت و ایستادگی زنان در دفاع مقدس و انقلاب صحبت می کنیم؛ ان شا الله در آینده نیز وقتی کتاب تاریخ را تورق می کنیم از نقش و تاثیرگذاری زنان در پیروزی جنگ نرم صحبت کنیم.

این گزارش می افزاید: کتاب مرجع ترسیم مسئله زن و خانواده در گفتمان مقام معظم رهبری، هنجار سازی حجاب برتر  و مجموعه مقالات تخصصی حقوق و تکالیف زن با حضور سردار نقدی، اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور و چند بانوی فعال و نخبه، رونمایی شد.

همچنین در پایان این مراسم از  یک مادر و سه همسر شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: