کد خبر: ۴۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
امام جماعت شهرداری پرند تشریح کرد:
حجت الاسلام والمسلمین محتشم گفت: ویل دورانت می گوید چه معجزه ای از پیامبر اسلام(ص) می خواهید در حالی که مردمی را که سالها با یکدیگر می جنگیدند آنچنان تربیت کرد که روزی پنج بار در برابر خدا با تواضع به عبادت می ایستادند.
بسیج مداحان فارس ، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد محتشم، امام جماعت شهرداری پرند و شاگرد حضرت آیت الله مجتهدی (ره) گفت: روایات بسیاری درباره برترین اعمال نقل شده است که از آن جمله امام سجاد (ع) می فرمایند برترین کار آن است که علاقه و محبت شما را نسبت به خدا افزایش می دهد.

وی ادامه داد: در روایاتی که از پیامبر اسلام نقل شده است برترین اعمال کسب روزی حلال، نیات صادقه، تواضع به هنگام رسیدن به مکنت، بخشش هنگام قدرت و عطای بدون منت است.

حجت الاسلام والمسلمین محتشم با اشاره به اینکه در سیره اهل بیت (ع) بخشش به وضوح دیده می شود، گفت: روزی فردی در مسجد به حضرت زین العابدین (ع) توهین کردند در چنین حالتی برخی از اصحاب امام علیه آن فرد شمشیر کشیدند اما حضرت فرمودند شمشیرها را غلاف کنید و ساعتی بعد همراه با اصحاب نزد آن فرد رفتند و گفتند اگر آن سخنانی که به من گفتی در من وجود دارد از خدا می خواهم من را ببخشد و اگر در تو وجود دارد از خدا می خواهم تو را ببخشد.

وی افزود: ویل دورانت مورخ معروف درباره دین اسلام می نویسد برای پیامبر اسلام همین بس که مردمانی را که با یکدیگر می جنگیدند آنچنان تربیت کرد که روزی پنج بار دست و صورت را شسته و به عبادت می ایستند.

خطیب این مجلس با تأکید بر اینکه امام سجاد (ع) از طریق ادعیه و مناجات به تربیت شیعیان می پرداختند، اظهار داشت: حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره) به شیخ الازهر صحیفه سجادیه هدیه دادند با مشاهده ادعیه و مناجات آن کتاب می گوید وای بر ما که تاکنون از چنین کتابی محروم بوده ایم.

 
منبع:شبستان

نام:
ایمیل:
* نظر: