کد خبر: ۴۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
حضور شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان فارس
حضور برخی از اعضای شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان فارس در بیست و نهمین شب شعر عاشورا ....
به گزارش خبرنگار بسیج مداحان فارس ،این همایش دو روزه که در تالار شهید دستغیب باشگاه دانشگاه شیراز و با حضور اعضای شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان فارس ،  جمع کثیری از محبان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و علاقه‌مندان شعر عاشورایی برپا شده بود، حدود ۴۰ نفر از شاعران برگزیده این دوره به شعرخوانی پرداختند.

موضوع محوری بیست و نهمین دوره از شب شعر عاشورای شیراز، حضرت فاطمه صغری(س) دختر امام حسین(ع) بود و شاعران عاشورایی در این باره به سرایش اشعار و شعرخوانی پرداختند.

«احد ده بزرگی» دبیر شب شعرعاشورای شیراز و عضو شورای عالی قشر بسیج مداحان فارس، با بیان این‌که در این دوره، حدود ۶۱۴ اثر به دبیرخانه این شب شعر ارسال شده بود، از حضور بیش از ۲۸۰ شاعر عاشورایی در بیست و نهمین دوره شب شعر خبرداد و گفت: «از این تعداد ۴۰ شاعر، به عنوان برگزیدگان بیست و نهمین دوره معرفی شدند که طی دوشب اجرای شب شعر در تاریخ‌های ۱۲ و ۱۳ آذرماه، به خوانش شعرهای برگزیده پرداختند.»

اجرای تئاتر توسط گروه تعزیه از شهر مقدس قم و مداحی توسط خادمان بارگاه ملگوتی امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های جنبی بود که در بیست و نهمین شب شعر عاشورای شیراز برگزار شد.

ضمن این‌که پرچم متبرک مسجد مقدس جمکران نیز به میان حاضران آورده شد تا حال و هوای معنوی این شب شعر، بیش از پیش شود.

همچنین در پایان این مراسم، موضوع سی‌امین دوره شب شعر عاشورا نیزتوسط  دبیر این نشست اعلام شد و مقرر شد شاعران در سال ۹۴ با موضوع «حضرت امام حسین علیه‌السلام و فضایل ایشان» شعرهای عاشورایی خود را بسرایند.

شب شعر عاشورای شیراز، قدیمی‌ترین و ادامه‌دار ترین جریان مردمی شعر عاشورایی در ایران است که ۲۹ سال پیاپی و بدون هیچ‌گونه کمک دولتی، یک هفته مانده به اربعین حسینی(ع) در شهر شیراز برگزار می‌شود.

در خلال این همایش نمایشگاهی با موضوع عاشورا و قرآن در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتهای پیام /224224


نام:
ایمیل:
* نظر: