سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۴:۰۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۴۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
بیستمین نمایشگاه الکامپ2014 امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز و با حضور مسئولان IT به پایان رسید.
به گزارش  بسیج مهندسین فرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه الکامپ نمایشگاهی بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک است. نمایشگاهی که هر ساله در اواخر آذر ماه برگزار می‌شود و شرکتهای داخلی و خارجی را گرد هم جمع می‌کند تا جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینۀ فناوری اطلاعات به نمایش بگذارند.

نمایشگاه الکامپ به عنوان یکی از نمایشگاه‌های دستاورد‌های فناوری کشور که هر ساله از چند ماه قبل برای آن آمادگی‌هایی صورت می‌گیرد امسال نیز در بیستمین نمایشگاه الکامپ ( الکامپ 2014 ) جهت آمادگی چالشهایی را به همراه داشت تا جایی که ممکن بود زمان برگزاری این نمایشگاه با تعویق آغاز شود.

 بعد از تصمیم گیری در برپایی این نمایشگاه، در 6 روز چگونگی برگزاری و برنامه ریزی برای آغاز این نمایشگاه  انجام و نمایشگاه الکامپ طبق روال هر سال در نیمۀ دوم آذرماه ( 16 آذر) برگزار شد.

سرانجام این نمایشگاه با تمام کش و قوس هایش در حالی برگزار شد که وزیر ارتباطات در خارج از کشور بود و هیچ یک از مسئولان ICT در آن حضور نداشتند و برای مراسم افتتاحیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس اتاق بازرگانی در مراسم افتتاحیه یک ساعت با تأخیر حضور پیدا کردند و به این ترتیب فرصت بازدید از نمایشگاه به عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد.

با وجود اینکه در اولین روز بازدید کنندگان از ساعات اولیه افتتاح نمایشگاه در آنجا حضور پیدا کرده بودند و غرفه‌های داخلی و خارجی و شرکتهای اینترنتی زیادی در نمایشگاه الکامپ 2014 به چشم می‌خورد اما کمتر غرفه‌ای بود که به معرفی دستاوردها و فناوری‌های جدید بپردازد.

در دومین روز از نمایشگاه الکامپ2014 یکی از شرکتهای حاضر در نمایشگاه با در نظر گرفتن یک موبایل آیفون 6 به عنوان هدیه بازار قرعه کشی را داغ کرده بود.

در سومین روز با وجود سردی هوا بازدید کنندگان زیادتر و صفها طولانی‌تر جهت دریافت سیم‌کارتها و شارژ‌های رایگان و تنها تجمع افراد در کنار غرفه‌هایی که هنرمندان درآن حضور داشتند.

اما در چهارمین و آخرین روز از برپایی نمایشگاه در حالی که جمعیت بازدیدکنندگان در میان غرفه‌های عرضه کننده انیمیشن‌ و آنتی ویروس‌ها بیشتر شده بود بالاخره مسئولان حوزۀ‌ IT در آخرین روز برپایی نمایشگاه برای بازدید از این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

در کل بازدید کنندگان در بیرون از سالنها از نبود جایگاهی گرم برای صفهای طولانی دریافت سیم کارت می‌گفتند و غرفه‌داران داخل سالنها از نبود بازدیدکننده فناوریهای جدید، گروهی از ادغام نمایشگاه الکامپ و تلکام راضی و گروهی ناراضی.

سرانجام این نمایشگاه هم در نوزده آذر ساعت 16 به پایان رسید و امیدواریم نمایشگاه الکامپ 2015 بیشتر به دستاوردها و فناوریهای جدید بپردازد.

گزارش از هنگامه فروغی

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: