جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۲۴:۲۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۴۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
با حضور صفار هرندی، حداد عادل و حجت‌الاسلام رحیمیان؛
همایش پاسداشت حماسه 9دی با عنوان "پتک جمهوریت بر سر اشرافیت" صبح امروز به میزبانی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، همایش پاسداشت حماسه 9دی با عنوان "پتک جمهوریت بر سر اشرافیت" صبح امروز به میزبانی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان به عنوان اولین سخنران با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ اظهار داشت:  در روز ۱۶ آذر آیاتی از قرآن را در جمع مردم خواندم و مردم آن را منطبق با وضعیت فتنه گران دانستند، موسوی برای من پیام داد و اظهار داشت؛ توقع نداشتم حکم اعدام مرا صادر کنید و من گفتم؛ بنده فقط آیات قرآن را تلاوت کردم و خود مردم از این آیات این استنباط را داشتند.  

وی با بیان اینکه ماجرای جنگ ۸ ماهه علیه نظام با ویژگی‌های حزب الله و حزب شیطان در قرآن تطابق دارد، اظهار داشت: ویژگی‌های حزب شیطان در وقایع سال ۸۸ در ایام ۱۶ آذر، روز قدس و... به وضوح روشن بود و از سوی مقابل ویژگی‌های حزب الله با مشخصاتی که در قرآن بیان شده است و تطابق آن با ویژگی افرادی که حماسه ۹ دی را آفریدند، غیر قابل انکار است.

رحیمیان با بیان اینکه اگر اینها مسیر خود را از سلطنت طلبان جدا می‌کردند، مردم نیز حساب دیگری روی آنها باز می‌کردند، تصریح کرد: به منافقین سال ۶۰ دیگر نمی‌توان به طور مطلق لقب منافق داد، چون ماهیت آن‌ها بر همه روشن است، اما پس از آن منافقین جدید ظاهر شدند که ضمن دفاع از تشیع زمینه ساز براندازی نظام اسلامی را فراهم کردند، منافقینی که با شاخص‌های ارائه شده توسط قرآن به آسانی می‌توان آن‌ها را شناخت.

وی با تاکید بر اینکه شیوه عملی رهبر معظم انقلاب سبب جذب حداکثری شد، ادامه داد: اقدام رهبر معظم انقلاب موجب شد وجه اعظم کسانی که در روزهای اول پس از انتخابات تصور می‌کردند تقلب در این انتخابات روی داده است، متوجه واقعیت شوند و به دامن ملت بازگردند و روز ۹ دی تجلی حضور مردمی شد که بخشی از آنان کسانی بودند که در انتخابات به این آقایان رای داده بودند و در حقیقت با این حضور بیعت خود با نظام، رهبری و ولی فقیه زمان را تثبیت کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: در وقایع ۸۸ دو جبهه موجود بودند، جبهه‌ای از متدینین که حق را متجلی می‌کردند و طرف مقابل جبهه‌ای که آشکارا در ماه رمضان روزه می‌خوردند و هنگام نماز خواندن زن و مرد با کفش کنار یکدیگر به اقامه نماز می‌پرداختند، پشتیبان این جبهه آمریکا، انگلیس و اسرائیل و هرچه نظام ضد دینی در جهان وجود داشتند بودند، آیا برای دفاع از چنین جبهه‌ای معقولیت دارد؟ ایا همنشینی شما با سلطنت طلب‌ها و ملی گرا‌ها و دشمنان اسلام قابل توجیه است؟

رحیمیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز پیچ تاریخی است که به اعتقاد من لیلة القدر اسلام است و ما در اسلام روزگاری به حساسیت امروز نداشته‌ایم و از طرف مقابل جبهه حق نیز هیچگاه مثل امروز دارای چنین افسرانی نبود و امروز جنگ اصلی ما در عرصه بین المللی جنگ نرم است و جنگی که دشمن بر آن تمرکز کرده است، جنگی است که طرف مقابل آن شما رسانه‌ها هستید.

* 9دی روز لبریز شدن صبر ملتی بود که عده‌ای انقلابشان را به بازی گرفت

همچنین حدادعادل نماینده مردم تهران در این همایش به تدوین وقایع فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: ما در فتنه ۸۸ با دو جریان روبرو هستیم، یکی فتنه و دیگری خنثی کننده آنکه مقام معظم رهبری که جریان دوم را به طور مشخص برعهده داشتند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریان اول تکیه بر احساسات است، هیجان آوری و ادعاهایی بی‌دلیل اقدامات جریان اول را دامن می‌زند. آن‌ها قبل از تمام شدن رای گیری اعلام می‌کنند که با فاصله زیادی با سایر نامزد‌ها برنده انتخابات شده‌اند.  
 
وی با اشاره به اینکه در جریان انتخابات نامزدی در تبلیغات طرف مقابل خود را به قانون شکنی متهم کرد، ادامه داد: این نامزد قبل از شمارش آراء خود را رئیس جمهور ایران معرفی می‌کند و صبح فردا ادعای بی‌دلیل دیگری را مبنی بر تقلب در انتخابات مطرح می‌کند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در آن سال ما واقعا مایل بودیم تا بدانیم اگر در انتخابات تقلبی صورت گرفته گزارش آن را به مقام معظم رهبری و شورای نگهبان ارائه دهیم و اگر تقلبی صورت نگرفته این ننگ به دامن نظام بسته نشود.  
 
وی ادامه داد: هیئت ۶ نفره‌ای تشکیل و بیش از ۵ روز از نامزدهایی که مدعی تقلب بودند درخواست کرد تا موارد مصداقی صندوق‌هایی که تقلب شده را مطرح تا آن‌ها را باز کنیم و مورد شمارش مجدد قرار دهیم یا حداقل ۱۰ درصد تمام صندوق‌ها را به صورت تصادفی در حضور نمایندگان هریک از نامزد‌ها و نماینده سازمان صدا و سیما شمارش کند، اما آن‌ها به هیچ وجه حاضر نشدند این ادعا را به محک گذارند و دائما با احساسات طرفداران خود بازی کردند و به اردوکشی خیابانی می‌پرداختند.  
 
حدادعادل با اشاره به اینکه در سال ۸۸ بخشی از تهران دچار تنش و هیجان کاذب شد، ادامه داد: در مقابل روش اول و اقدام فتنه گران روش مقام معظم رهبری بود که از روز اول با ملاطفت از نمایندگان ستادهای نامزد‌ها خواستند تا هرچه در دل دارند بگویند.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبری در نمازجمعه پس از انتخابات به بیان سوابق مثبت ۴ نامزدانتخاباتی پرداختند و همه را دعوت به تکیه بر عقل و خرد کردند.  
 
وی با تاکید بر اینکه زبان رهبری زبان منطق بود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همه را به قانون دعوت می‌کردند و خلاف قانون را مقدمه دیکتاتوری می‌دانستند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه ۲۹ خرداد اظهار داشت: این سخنرانی را باید بار‌ها خواند، ایشان در آن سخنان فرمودند در هیچ نقطه‌ای از جهان سرنوشت انتخابات با اردوکشی خیابانی معلوم نمی‌شود، اگر انتخابات در کشور ابطال شود و انتخابات مجدد برگزار شود، از کجا معلوم طرف دیگر ادعای خسارت و اردوکشی خیابانی نکند، به همین جهت اعتراضات باید از طریق قانون پیگیری شود.  
 
حدادعادل به بیان بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و ادامه داد: رهبر انقلاب در آن سخنرانی فرمودند، زمانی که شما اردوکشی می‌کنید هر اتفاقی ممکن است در اردوکشی‌های خیابانی بیفتد، خونی ریخته شود و اتفاقاتی از این دست، آیا مسئولیت تمامی این اتفاقات را به عهده می‌گیرید، اما متاسفانه آن جریان شنبه بعد از نمازجمعه رهبری قصد داشتند خیابان‌ها را به آشوب و ناآرامی بکشند.  
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه این روند این افراد روز قدس شعار «نه غزه نه لبنان» سر می‌دهند، ۱۳ آبان‌‌ همان سال آقایان مدعی تخلف بیانیه صادر می‌کنند و در آن بیانیه هیچ اشاره‌ای به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان نمی‌کنند.  
 
وی ادامه داد: این روند تا عاشورا ادامه داشت و فرصت عاشورا زمانی بود که مردم توانستند با جمع بندی که در این ایام داشتند تصمیم نهایی را بگیرند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: این روز روز لبریز شدن کاسه صبر ملتی است که شاهد بود عده‌ای با انقلاب آن‌ها بازی می‌کنند و با پشتیبانی رسانه‌های استکباری به نفی مردم می‌پردازند، لذا مردم با بصیرت سیاسی که در محضر امام و رهبری کسب کرده بودند، حماسه ۹ دی را رقم زدند.  
 
حدادعادل تاکید کرد: ۹ دی در حقیقت روز امتحان ملت ایران بود و ملت در این امتحان سرفراز شد، اما در بین سران عده‌ای بودند که یا سقوط کردند یا شفاف صحبت نکردند.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۹ دی بر اقتدار ملی افزود و این روز روز تجلی بصیرت و بیداری ملت ایران بود، به همین جهت هیچ‌گاه نباید فراموش شود.  
 
وی در ادامه سخنرانی به راهپیمایی میلیونی اربعین اشاره کرد و گفت: بنا به آمار رسمی یک میلیون و ۴۰۰ نفر از مردم ایران امسال در زیارت اربعین حضور داشتند و در حقیقت این راهپیمایی از جنس ۹ دی بود و روح ۹ دی اظهار ارادت مردم به قیام اباعبدالله الحسین (ع) بود.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه همین امروز روزنامه‌هایی هستند که از درج خبر تجمع ۲۰ میلیونی در صفحه اول روزنامه‌شان دریغ می‌کنند، آیا آینده کشور باید به دست چنین افکاری سپرده شود؟ 


* آنانکه در حمایت آمریکا بلوای خیابانی کردند نمی‌توانند این خیانت را از پیشانیشان پاک کنند

در ادامه  محمدحسین صفارهرندی، ضمن واکاوی وقایع سال 88 اظهار داشت: در ادبیات نظامی، مفهومی به نام عملیات تأخیری وجود دارد، به این معنی که وقتی دشمن به قصد تصرف قسمتی از کشور حمله می‌کند، نیروی مدافع چاره‌ای جز تجهیز امکانات خود برای دفاع از آن بخش حیاتی ندارد. در این عملیات نیروی دفاعی کاری انجام می‌دهد که دسترسی دشمن به آن منطقه حیاتی با تأخیر روبرو شود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آن چه در روزها و ماه‌های فتنه 88 اتفاق افتاد، نوعی عملیات تأخیری از جانب کسانی بود که در جریان سلطه جهانی برای جلوگیری از آسیب‌های بزرگ انجام می‌شد. به این ترتیب آن‌ها سعی می‌کردند با این اقدام از آسیب بزرگی که به دامن استکبار جهانی به ویژه آمریکا سرایت می‌کرد، جلوگیری کنند.
 
صفارهرندی جلوه‌ای از این آسیب‌ها را تحت عنوان بیداری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: بیداری اسلامی در کشورهایی که حیات خلوت سیاسی غرب به حساب می‌آمدند، صورت گرفت و هیجانات مردمی در آن جا چنان بالا گرفت که برخی از آن کشورها سکوت کردند.
 
وزیر ارشاد دولت نهم اضافه کرد: واقعیت پنهان در قضیه فتنه قابل ارزیابی است. آمریکا امروز می‌بیند حوزه‌های نفوذش در خاورمیانه از دست می‌رود و کابوسی که 5 سال پیش آن را عذاب می‌داد، امروز به واقعیت تبدیل شده است و کسانی که با درک از دست دادن حوزه‌های نفوذ آمریکا بلوای خیابانی ایجاد می‌کردند، نمی‌توانند خیانت بزرگ را از پیشانی‌شان پاک کنند.
 
وی با تأکید بر این که حساب این افراد با کسانی که تحت تأثیر هیجانات قرار گرفته اند متفاوت است، تصریح کرد: پس از مشخص شدن موضوع توسط رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی پس از انتخابات 88 اتمام حجت بر همه صورت گرفت و 90 درصد کسانی که در روزهای قبل به خیابان‌ها می‌آمدند کاهش یافتند و اجتماعی که در 25 خرداد 88 در خیابان‌ها بوده‌اند، پس از نماز جمعه رهبری با آن حجم و گستردگی به خیابان‌ها سرازیر نشدند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جماعتی که دست به این اقدامات می‌زدند در حقیقت همان نیروهای مدافع منافع آمریکا بودند که عملیات تأخیری برای جلوگیری از بیداری اسلامی دست و پا کرده بودند.
 
صفارهرندی در ادامه به بیان مطلبی پرداخت که در آن سال‌ها در وبلاگ شخصی کسی خوانده بود و گفت: در این مطلب آمده بود آن چه امروز در خیابان‌های تهران می‌گذرد در حقیقت جدال برای مدیریت جهان است. امروز اگر حوزه‌های تصرف آمریکا در جهان از دست او خارج شود و سیطره ایران در مناطقی جاگیر شود که سابق به دست آمریکا بود به معنی آن است که بخشی از این جدال به نفع ایران تغییر یافته است.
 
وزیر ارشاد دولت نهم ادامه داد: ما باید در سالگرد 9 دی مشعل این بحث را روشن نگه داریم که آیا تقلب صورت گرفت یا نه تا در ذهن کسی ابهامی باقی نماند.
 
وی با بیان این که خود کسانی که عَلَم تقلب را بلند کرده بودند، در نشست‌های داخلی خود اعلام کردند که ادعای تقلب، ادعایی قبیح بود و بزرگان اصلاح‌طلب اعلام کردند، اصلاً امکان تقلب وجود نداشت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با اشاره به بخشی از سخنان حداد عادل اظهار داشت: عده‌ای عظمت راهپیمایی 20 میلیونی به چشمشان نمی‌آید اما تصویر رئیس جمهور آمریکا با سگش برای‌شان ارزش خبری دارد. مشخص است که 9 دی برای این افراد حماسه ملی نبوده است.
 
صفارهرندی افزود: 9 دی جمعیتی به خیابان آمد تا به داستان فتنه خاتمه دهند. 9 دی در وقایع پس از انقلاب به لحاظ جمعیت و هدف‌دار بودن آن بی‌نظیر بود و تنها می‌توان آن را با عاشورای سال 57 مقایسه کرد.
 
وزیر ارشاد در دولت پیشین ادامه داد: واضح است که این روز برای افرادی که در عزای کشته‌شدگان برج‌های دوقلو لباس مشکی پوشیدند، روز ملی نباشد.
 
وی تصریح کرد: 9 دی روز ملی ملتی بود که روز عاشورا کاسه صبرش لبریز شد و من خطاب به این افراد می‌گویم 9 دی ماندنی است، چه شما بخواهید، چه نخواهید، چه طعنه بزنید، چه نزنید.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: همه بدانند که 9 دی در تاریخ این ملت ماندگار شد، همچنان که 17 شهریور و 22 بهمن ماندگار شد و ان شاء الله این روز برای آیندگان درس‌آموز باشد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: