کد خبر: ۴۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان فارس در مصاحبه با پیام زینب(س):

خواهر علیمحمدی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان فارس مصاحبه ای تفصیلی به مناسبت 9 دی با پیام زینب(س) داشت که در ادامه می خوانید:

پیام زینب(س): در شکل گیری فتنه 88 چه عواملی دخیل بودند؟

در جریان انتخابات سال 88، طی نظرسنجی هایی که از مردم انجام می شد مشخص بود که مردم بدون هیچ اجبار و عامل ترغیبی و تشویقی آماده حضور در پای صندوق های رأی می شوند تا به کاندیدای مورد علاقه خود رأی دهند؛ دشمنان که سال ها در حال برنامه ریزی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، قبل از انتخابات 88 نیز با برنامه ریز قبلی وارد شدند و دائماً در مصاحبه های سران غربی القا می شد که، اگر تقلب شود، اگر آن چیزی که خودشان می خواهند بشود و ...، تا با این روش مردم را مأیوس و از تحقق حماسه سیاسی دیگر جلوگیری کنند؛ بعضی اقدامات داخلی نیز باعث شد که آنان احساس کنند زمینه بسیار خوبی برای آنها پیدا شده است تا به نظام ایران اسلامی ضربه وارد کنند، در نتیجه فتنه ای در سال 88 طراحی و اجرا شد.

پیام زینب(س):دشمنان از ایجاد فتنه سال 88 چه اهدافی را دنبال می کردند؟

اگر درزی در خیمه انقلاب به وجود آید دشمنان هیچ گاه به دنبال ترمیم آن نیستند بلکه به دنبال باز کردن روزنه و ورود خود هستند. در فتنه سال 88 نیز دشمنان احساس کردند روزنه ای پیدا شده است و می توانند ایجاد بحران کنند، مردم دشمن را خوب می شناختند و دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه ای، شبکه های اجتماعی و ... در صدد بود با ایجاد تفرقه، ذهن مردم را از دشمنی خود منحرف کند؛ دشمن وقتی وحدت و یکپارچگی مردم را در خلق حماسه  سیاسی دید با درست کردن این صحنه سعی در حذف شعار مرگ بر آمریکا و سردادن شعار نه غزه، نه لبنان و به حاشیه بردن ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی ایران داشت.

پیام زینب(س): چرا مردم احساس کردند که باید در مقابل فتنه گران اقدام عملی انجام دهند؟

مطمئناً در جریان جنگ ها، فتنه ها و حوادث طبیعی آسیب هایی به اموال عمومی، امکانات و تجهیزات، زیر ساخت ها،اقتصاد، امنیت اجتماعی، امنیت روانی و ... وارد می شود؛ در فتنه 88 به طور مثال مردم شاهد بودند که عابر بانک نزدیک منزلشان از بین می رود، احساس می کردند امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه  و انقلابی که سال ها برای آن زحمت کشیده اند و شهدای عزیزی را در جهت اعتلای آن تقدیم کرده اند در حال به خطر افتادن است، و می دیدند که دشمن با تمام قوای خود وارد میدان شده است و از کوچکترین مسئله بهره برداری می کند، لذا مردم با بصیرت از خواص و عوام با حرکت آگاهانه خود فتنه را از بین بردند.

پیام زینب(س): به نظر می رسد مردم در شیراز زودتر تصمیم گرفتند که طومار فتنه را در هم بپیچند؟

بله، شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) در ایران و مهد علم و فرهنگ است، اغتشاشات سال 88 در شیراز نمود زیادی پیدا کرد و دشمنان احساس می کردند می توانند در این شهر مانور زیادی بدهند، مردم فهیم شیراز هم به دلیل احساس تکلیفی که داشتند 8 دی برای جمع کردن بساط فتنه گران به خیابان ها آمدند و علاوه بر 9 دی، 8 دی هم در تاریخ شیراز ثبت شد.

پیام زینب(س): مطالبه ی عمومی مردم در دی ماه 88 از مسئولین چه بود؟

در سال 88 بانوانی که در شیراز در 8 دی ماه تجمع کرده بودند با آوردن نام سران فتنه خواستار اجرای حکم اعدام برای آن ها بودند، سران فتنه کسانی بودند که در برنامه ای از پیش تعیین شده کشور را به مرحله ای رساندندکه مورد آسیب جدی قرار بگیرد، مطالبه مردم ایران در حماسه 9 دی سال 88، مطالبه امروز آن ها هم هست و آن اشد مجازات سران فتنه است.

پیام زینب(س): نقش بانوان در خنثی سازی فتنه چگونه می بینید؟

بانوان در زمان فتنه 1. مقابله با آسیب های روانی و اجتماعی فتنه 88  را در خانواده خود مدیریت کردند 2. نتایج و جریان های منفی که فتنه در پی داشت تبیین کردند، هم شعار می دادند و هم شعار را تبدیل به شعور می کرند. 3. در شکل گیری حماسه 9 نیز بانوان نقش اساسی داشتند و با تهیه کردن پرچم ها، کاریکاتورها، اعلام خواسته های خود در پلاکاردها و تشویق همسر و فرزندان خود برای حضور در این حرکت حماسی سهم بسزایی در خنثی سازی فتنه استکباری داشتند؛ چه بسا اگر تشویق بانوان نبود، مردان رغبت حضور پیدا نمی کردند و یا برای این کار وقت نمی گذاشتند. 4.بانوان در صحبت ها و شعارهایشان مقاومت خودشان را در برابر تهدیدات دشمنان نشان دادند و خیلی از بانوان کفن پوش در راهپیمایی ها و تجمع ها شرکت می کردند و می گفتند ما مقاوم هستیم و مقاومت می کنیم؛ وقتی خانمی کفن می پوشد، غیرت مردان را نیز به جوش می آورد و باعث احساس تکلیف مردان می شود.

پیام زینب(س): مقاومت در برابر فتنه گران چه برکاتی برای ما داشت؟

در جریان فتنه، مردم خیلی از مسائل را با تمام وجود درک کردن از جمله  1. دست خداوند بالای همه قدرت هاست 2. نقش ارزشمند و بی بدیل مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را در حفظ کشور و مقابله با این فتنه دیدند.

پیام زینب(س): تأثیرات منفی فتنه 88 بر خانواده ها چه بود؟

وقتی که زلزله ای رخ می دهد یا جنگ می شود، مردم در مناطق آسیب دیده نگران فرزندان و خانه و زندگی خود هستند و در این میان عده ای هم پیدا می شوند که به دنبال سرقت و منافع خود هستند، در فتنه 88 هم شرایط اینچنینی فراهم بود برای عده ای که جرأت کنند یک سری تخریب های اجتماعی انجام دهند.

 شاخصه خانواده ای که شادمان و استاندار است، از لحاظ روانی این است که پدر و مادر و فرزندان در جایگاه خودشان قرار گرفته باشند و معمولاً خانواده ای که سلامت روانی داشته باشد قدرتمند است. چند مورد از آسیب های که در فتنه 88 به خانواده ها وارد شد:1. طرفداری و بحث های بی مورد بین اعضای خانواده ها 2. ترس، اضطراب، ناامیدی، ایجاد تردید و دودلی 3. زمینه به تمسخر کشاندن اعتقادات فراهم آمد و در مقطعی کسانی که حتی اصول اولیه نماز خواندن را هم نمی دانستند با کفش به نماز می ایستادند.

انتها/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: