گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۴۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
رضوی اردکانی در مراسم بزرگداشت شهدای سراوان:
امام جمعه موقت شیراز گفت: مسئولان بدانند امنیت جامعه به خاطر خون شهدا است. همان طور که خدا شهدا را با عظمت یاد می کند مسئولین نیز باید شهدا را با عظمت یاد کنند. اگر امروز مسئولین در مذاکرات هسته ای با سربلندی سخن می گویند به خاطر ایثارگری شهدا است.
به گزارش سازمان بسیج رسانه فارس به نقل از تنویر، مراسم بزرگداشت شهدای حادثه سراوان صبح امروز در حسینیه عاشقان ثار الله با حضور جمعی از نیروهای مسلح و مسئولین استانی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام ابو فاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز با اشاره به جایگاه و مقام شهدا در قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن کریم شهادت جایگاهی دارد که جزء اولیاء و انبیاء به آن نمی رسند. خداوند می فرماید: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

 امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه عزت جامعه به ایثارگریهایی است که افراد آن جامعه از خود نشان می دهند افزود: کسانی که جان خود را در راه خدا می دهند پاداشی نثار آن ها می شود که جزء خداوند کسی نمی تواند آن را بدهد. پرودگار می فرماید:«إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ ...»خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند.

سربلندی ایران مرهون خون شهدا است/مسئولین باعظمت ازشهدا یادکنند

حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه جنگ در راه خدا ضوابطی دارد گفت: اولین رکن در شرایط جهاد اذن امام عادل است. کسی که بدون حکم امام عادل به جنگ می رود در صورت کشته شدن شهید محسوب نمی شود مانند برخی گروههای تکفیری در عراق.

وی افزود: مسئولان بدانند امنیت جامعه به خاطر خون شهدا است. همان طور که خدا شهدا را با عظمت یاد می کند مسئولین نیز باید شهدا را با عظمت یاد کنند. اگر امروز مسئولین در مذاکرات هسته ای با سربلندی سخن می گویند به خاطر ایثارگری شهدا است.

رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان می خواهند جنگ های قبیله ای راه بیندازند، وحدت شیعه و سنی یک اصل بسیار مهم است که باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه باید حساب اهل سنت را از تکفیرهای وهابی جدا کنیم افزود: وهابیت یک گروه سیاسی وابسته به صهیونیست ها هستند. آن ها به جان شیعه و سنی افتاده و آبروی اسلام را برده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: