جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۲۹:۱۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۴۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
اقتصاد مقاومتی3
در ادامه مصاحبه با فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی در بسیج جهرم، این بار خبرنگار تنویر به سراغ یکی از اعضای فعال کانون بسیج مهندسین رفته که در زمینه پرورش قارچ فعالیت دارد.

در ادامه مصاحبه با فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی در بسیج جهرم، این بار خبرنگار تنویر به سراغ یکی از بسیجیان فعال عضو کانون بسیج مهندسین رفته که در زمینه پرورش قارچ فعالیت دارد.

*تنویر: سلام علیکم لطف خودتان را معرفی کنید و بفرمائید چند سال است عضو بسیج، می باشید؟

- سلام علیکم" پریسا اسماعیلی هستم" فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه شهید باهنر کرمان- 5 سال است عضوکانون بسیج مهندسین جهرم هستم. قبلا سابقه فعالیت در بسیج دانش آموزی و دانشجوئی هم داشته ام. حدود 4 سال است که در زمینه پرورش قارچ خوراکی(دکمه ای) فعالیت اقتصادی دارم.

*تنویر: بسیج چه خدمات و امکاناتی را برای بهروری در زمینه تخصص شما در اختیارتان قرار داده است؟

- اسماعیلی: در حال حاضربا همکاریی مسئول بسیج مهندسین شهرستان، جناب آقای شعبانپورو فرمانده سپاه جناب سرهنگ شادمند، دو سالن با مساحت تقریبا 90 متر مربع در اختیارم گذاشته شده که هر سالن، در طول سال ظرفیت 5 تا 7 تن کمپوست را دارد و در هر دوره 2 ماهه ای می توان 5/1 تن محصول قارچ با کیفیت برداشت کرد. البته وام اشتغال زائی به مبلغ 100 میلیون ریال نیز از طرف بسیج سازندگی دریافت کرده ام.  

*تنویر: اشتغالزائی در رشته و تخصص شما به چه صورتی شکل می گیرد؟

-اسماعیلی: در این کارگاه 4 نفر به صورت مستقیم که در پرورش، نگهداری و برداشت محصول ارتباط دارند و تقریبا 10 نفر از عوامل تولید کننده کمپوست، راننده، فروشنده و ... به صورت غیر مستقیم اشتغالزائی و ارتباط با این حرفه شکل می گیرد. البته کارگاههای آموزشی نیز در همین مکان از طرف دانشگاه پیام نور شهرستان و همچنین اعضاء کانون بسیج مهندسین نیز به صورت عملی برگزار میشود.

*تنویر: چه انتظاری از بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی دارید؟

-اسماعیلی: جوانان بسیجی از تونائیها و ایده های خوبی در زمینه های مختلف اقتصادی برخوردارند و می توانند در زمینه های تخصصی خود بسیار موفق باشند و بسیج نیز با ظرفیت و توانائیهایی که دارد می تواند در هموار نمودن راه موفقیت جوانان قدم برداشته که در واقع موفقیت نظام را تثبیت می کند. ظرفیتهای بسیج، از بزرگترین حامیان جوانان در عرصه اقتصادی بدون هیچ چشم داشتی است.   

*تنویر: بازار مصرف این محصول و استقبال مصرف کننده چگونه است؟

-اسماعیلی: محصول تولیدی کارگاه، به بازارهای شهرستانهای جهرم، لار، گراش، خنج، بندر عباس و... صادر میشود. با توجه به اینکه قارچ یک محصول ارگانیک، سالم و مورد نیاز امروز جامعه، می تواند از عطش گرایش به غذاهای فست فود و مضر بکاهد و در سبد مصرف خانوار ایرانی به راحتی جا باز کند و از مصرف غذاهایی مانند سوسیس و کالباس بکاهد.

*تنویر: پیشنهاد یا انتقادی در زمینه اقتصاد مقاومتی ندارید؟

-اسماعیلی: اگر نهاد مقدس بسیج بتواند، وامهای خود اشتغالی را به صورت قرض الحسنه با کارمزد کم در اختیار کار آفرینان قرار بدهد، از یکی از دغدغه های جوانان اندکی کاسته می شود. وامهای اعطایی با کارمزد 13 تا 15 درصد است.

*تنویر: درآخراگر صحبتی دارید بفرمائید؟

- اسماعیلی: امام علی (ع) فرمودند: « بیکاری کارگاه شیطان است». اگر در انجام کارها به خدا توکل نموده با همت و تلاش همراه باشیم، قطعا به موفقیت های بزرگی خواهیم رسید که می توانیم به سهم خودمان در ساختن ایرانی آباد کمک کنیم.

*تنویر: با تشکر .  
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: