گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۴۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس عنوان کرد:
سهرابی: روزنامه های سراسری حق توزیع ضمیمه مستقل در استان را ندارند/ مطبوعات مدرسه سیار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج رسانه فارس به نقل از به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی، معاون مطبوعات و اطلاع رسانی درخصوص نقش مطبوعات و رسانه ها در توسعه استان گفت: مطبوعات و مراکز خبر استان به عنوان یک مدرسه سیار و یک بنگاه هدایت، یکی ازابزارهای مهم توسعه از موثرترین عوامل رشد فرهنگ می باشند.

صابر سهرابی تاکید نمود: نشریات استان به عنوان بازتاب دهنده ی رویدادها و مشکلات منطقه ای در جهت دهی نیروها و برنامه ریزی برای رفع نارسایی ها و توسعه استان نقش به سزایی دارند و توسعه واقعی در گرو وجود رسانه های فعال است.

معاون مطبوعات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در خصوص روزنامه های سراسری در استان با اشاره به اینکه اینگونه روزنامه ها در استان فارس حق توزیع ضمیمه مستقل ندارند، تاکید کرد: در ارتباط با روزنامه ها، چهار رسالت به عهده ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می باشد که یکی از آنها مورد فوق الذکر است و دیگری ندادن آگهی دولتی با مبدا شهرستان که روزنامه سراسری و اختصاصی آن به روزنامه های محلی و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که به عنوان مرجع توزیع آگهی محسوب می شود.

وی در خصوص بیمه خبرنگاران بیان کرد: براساس دستورات معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد مطابق قانون، بیش از 2 میلیارد تومان برای بیمه خبرنگاران به روزنامه های سراسری و محلی اختصاص داده شده که باید از این فرصت استفاده شود .

صابر سهرابی در خصوص دسترسی آزاد به اطلاعات نیز اشاره داشت: این قانون در سال 87 تصویب شد که در دولت قبل مسکوت ماند و دولت یازدهم خود را متعهد به اجرای آن می داند . مطابق قانون درباره چیزی که برای مردم حق ایجاد می کند دولت موظف است اطلاعات بدهد در پورتال بگذارد و در این خصوص رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی بیشترین بهره برداری را از این قانون خواهند برد.

او در خصوص دریافت کمک هزینه بیمه مطبوعاتی گفت: بنا بر اطلاعات دریافتی از وزارت متبوع، در شش ماهه اول سال کمک هزینه مذکور پرداخت شده است که شامل نشریات استان فارس نیز می باشد.

سهرابی در ادامه گفت: با توجه به تاکید معاونت مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، کلیه خبرنگاران و کارکنان مطبوعات طبق ضوابط حمایتی سال 93 رسانه هایی که حداقل نفرات بیمه شدگان آنان مطابق جدول ذیل و به نام خود نشریه می باشد و هیچ یک از روزنامه نگاران تمام وقت آنان از بابت بیمه، اعتراضی نداشته باشند معادل پرداختی به سازمان تامین اجتماعی به آنان عودت می شود.

وی بیان داشت: چنانچه فهرست های دو ردیف اول جدول یادشده ذیل فقط شامل روزنامه نگاران باشد حدنصاب به ترتیب 20 ، 15 و 7 خواهد بود و برای رسانه های دولتی یا متعلق به بخش خصوصی نیمی از مبلغ پرداختی آنان به سازمان تامین اجتماعی عودت داده می شود.

این معاون مطبوعاتی ادامه داد: سقف حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی ، 4 برابر نفرات جدول فوق خواهد بود و افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

دوره انتشار

سراسری

منطقه ای ، استانی و محلی

روزنامه یا خبرگزاری

25

20

هفته نامه یا پایگاه خبری

12

10

دوهفته نامه به بالا

7

6



نام:
ایمیل:
* نظر: