دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
دانشگاه شيراز و شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور تفاهم نامه همكاري هاي علمي، تحقیقاتی امضا كردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی فارس در آييني که با حضور هیئت رئیسه دانشگاه شیراز ، روسای دانشکده های مهندسی ، جمعی از اعضای هیئت علمی و مدیران صنایع پتروشیمی کشور در سالن کنفرانس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز ترتیب یافت ؛ اين تفاهم نامه توسط دكترمجيد ارشاد رئیس دانشگاه شيراز و مهندس عباس شعری مقدم ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به امضا رسيد.

به گفته دکتر ارشاد، این تفاهم نامه به منظور ایجاد وگسترش همکاری های آموزشی– پژوهشی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دانشگاه شیراز منعقد گردید.

وی افزود : تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز صنعت پتروشیمی تا مرحله تبیین دانش فنی ؛ تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز شرکت در قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف و پژوهش محور ؛ ارائه سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت؛ راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشگاه و شرکت در چارچوب پروژه های مصوب مورد نیاز صنایع پتروشیمی ، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقا توان علمی کارشناسان و محققان شرکت ؛بررسی میزان نیاز به فناوری های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه ریزی جهت نیل به موارد اولویت دار ؛ استفاده متقابل از کتابخانه ها و اسناد علمی و انجام بازدیدهای متقابل علمی برای دانشجویان و کارشناسان؛ از موضوعات تفاهم نامه همكاري هاي علمي، تحقیقاتی دانشگاه شيراز و شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور به شمار می روند.

رئیس دانشگاه شیراز اظهار داشت : زمینه های همکاری پژوهشی و آموزشی بیشتر درخصوص پژوهش های پلیمری، فنی و مهندسی، فناوری های فرایندی، موضوعات زیست محیطی و مباحث مربوط به مصرف انرژی بر اساس نیازمندی های اعلامی از طرف شرکت ملی صنایع پتروشیمی و توانمندی های دانشگاه شیراز خواهد بود.

دکتر ارشاد با تاکید بر تلاش دانشگاه شیراز برای برقراری ارتباط موثر و تنگاتنگ با صنعت ، اظهار امیدواری کرد : این همکاری های متقابل، حل مشکلات و پیشرفت و توسعه ی همه جانبه ی کشور را در پی داشته باشد.

مهندس شعری مقدم ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور هم در مراسم انعقاد تفاهم نامه همكاري هاي علمي، تحقیقاتی با دانشگاه شیراز با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های این دانشگاه در زمینه توسعه و حل مشکلات صنایع پتروشیمی گفت: دنبال روشی هستیم که بتوانیم نتیجه دانش تولید شده در پژوهش و فناوری را تجاری و به ثروت تبدیل کنیم.

وی، نظر افرادی را که معتقدند باید تحقیق و پژوهش را از نقطه صفر آغاز کرد، نادرست خواند و افزود: امروز مراکز بنام تحقیقاتی و پژوهشی جهان به سمت بهبود و ارتقای سطح اختراعات و دست آوردهای گذشته حرکت می کنند و از این طریق هم بعضاً به نوآوری هایی دست یافته اند.

معاون وزیر نفت ، برگزاری برخی کلاس های دانشگاه در محیط صنعتی، حضور کارشناسان صنعتی در کلاس های دانشگاهی ، ابقای کارآموزی های حین تحصیل ، حضور دانشجو به همراه استاد در صنعت و موثربودن فعالیت های صنعتی در ارتقای اعضای هیئت علمی را از جمله راهکارهای خراب کردن دیوار حایل بین صنعت و دانشگاه برشمرد.

در ادامه اساتید حاضر در جلسه به بیان گوشه ای از توانمندی های دانشگاه شیراز در دانشکده ها و بخش های مختلف پرداختند و مدیران صنایع پتروشیمی کشور نیز بر بهره گیری از دانش بالای اعضای هیئت علمی این دانشگاه برای اجرای پروژه های مشترک تاکید کردند

نام:
ایمیل:
* نظر: