يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۴۲:۵۷
کد خبر: ۴۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
با حمایت و راهبری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد فرصت‌های بین‌المللی آموزشی در حوزه های مرتبط با علوم و فناوری‌های شناختی، طی سال تحصیلی 94-93 ، با حضور متخصصان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف علوم شناختی تحقق خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی فارس به نقل  سرویس علمی ایسنا، ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، به منظور تشویق فعالیت‌های آموزشی و ارتقای نیروی انسانی در جهت توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و برقراری تبادلات بین‌المللی، از اساتید برجسته حوزه‌های مختلف علوم شناختی دانشگاه ها و مراکز علمی به منظور ارائه سخنرانی، برگزاری کارگاه‌ آموزشی و شرکت در همایش‌های علمی دعوت بعمل می‌آورد.

برگزاری نشست‌های تخصصی سخنرانی پروفسور هوانگ

بنابراین گزارش، در راستای ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی علوم شناختی، پیش از این پروفسور تائیون هوانگ مدیر بیمارستان روانی یونگین و نماینده سازمان بهداشت جهانی از تاریخ 25 تا 31 اردیبهشت ماه به مدت 7 روز در تهران اقامت داشته و در مجامع مختلف علمی حضور یافت.

پروفسور هوانگ طی این اقامت هفت روزه، در مراکز متعددی از جمله بیمارستان روزبه، مرکز ملی مطالعات ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در خصوص اهداف و اصول طراحی برنامه توان‌بخشی روانی اجتماعی و کاربرد آن برای بیماران مزمن روانی، مانند بیماران اسکیزوفرن به شرح فعالیت‌های انجام شده در بیمارستان یونگین پرداخت.

این نشست‌های علمی با حضور اساتید و دانشجویان علاقمند توانست زمینه‌ساز آغاز همکاری‌های مشترک علمی در حیطه توان‌بخشی شناختی و روانی اجتماعی شود و زمینه ارائه ایده‌های کاربردی تازه‌ را به ویژه برای دانشجویان ایجاد کند.

طی این برنامه، کارگاه دو روزه توان‌بخشی روانی اجتماعی و شناختی در پژوهشکده علوم شناختی با حضور جمعی از دانشجویان روان‌پزشکی، روان‌شناسی شناختی و روان‌شناسی بالینی در مقاطع دکتری و فوق لیسانس برگزار شد. مطالب ارائه شده در این کارگاه شامل مروری جامع بر مدل‌های توان‌بخشی، مهارت‌های شناختی آسیب دیده در بیماران مزمن روانی، اجرای برنامه توان‌بخشی شناختی و روانی اجتماعی و معرفی بسته‌ بازتوانی شناختی طراحی شده در بیمارستان یونگین بود.

برگزاری نشست‌های سخنرانی پروفسور نیچه

براساس این گزارش، پروفسور مایکل نیچه، استاد نوروفیزیولوژی از دانشگاه گوتینگن آلمان و پیشرو در زمینه تحریکات مغزی غیرتهاجمی از تاریخ بیستم مهرماه 93 تا بیست و هفتم همین ماه به مدت 9 روز برای ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه در مراکز علمی و دانشگاهی کشور، در ایران حضور یافت.

کارگاه‌های پروفسور نیچه در مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران (INCAS) برگزار شد و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، دانشجویان با 80 درصد تخفیف در این کارگاه شرکت کردند.

پژوهشکده علوم شناختی، مرکز ملی مطالعات اعتیاد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، دانشگاه اصفهان و بیمارستان امام خمینی(ره) با موضوعات تحریکات غیر تهاجمی در مطالعات شناختی، جنبه‌های بالینی تحریکات غیر تهاجمی مغز، تکنیک‌های نوسانی تحریکات مغزی، از دیگر میزبانان سخنرانی‌های پروفسور مایکل نیچه بودند. حضور وی فرصتی ایجاد کرد تا در جمع دانشجویان حوزه‌های مختلف علوم شناختی فعال در حوزه تکنیک‌های تحریکات مغزی غیر تهاجمی کار می کنند از نزدیک سوالات کلیدی خود را با مطرح کرده و راهنمایی مورد نیاز در زمینه پروژه های خود دریافت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: