گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۴۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
شبکه ۴G ایرانسل آخرین نسل فناوری ارتباطی جهان برای نخستین بار در شیراز راه‌اندازی شد.

به گزارش سازمان بسج رسانه فارس، هر روز وسیله ای جدیدی در امر اطلاع رسانی ساخته می شود و در مدت کوتاهی با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بر قابلیت های آن افزوده می گردد و در مدت کمی می تواند در کشورهای دیگر جای خود را باز کند. این بار تکنولوژی 4G  یعنی آخرین نسل فناوری ارتباطی با حضور مدیرعامل شرکت ایرانسل در شیراز راه اندازی شد، تا دنیای رسانه ای و ارتباطی در شهر و دیار ما، پله ای دیگر از تکنولوژی رسانه ای و ارتباطی را بپیماید.

در این مراسم علاوه بر راه‌اندازی شبکه نسل چهار اینترنت همراه ایرانسل در شیراز، نسل سه ایرانسل در شهرهای فسا، جهرم، کازرون، مرودشت، زرقان و شهرک صدرا راه اندازی شد. در حال حاضر ایرانسل تنها اپراتور تلفن همراه عرضه کننده خدمات نسل چهار در کشور است.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت ایرانسل در این مراسم اظهار داشت: شرکت ایرانسل پروانه فعالیت خود را آذر ۸۴ دریافت و در مهر ۸۵ به صورت رسمی فعالیت تجاری خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت ایرانسل در مرداد ماه ۹۳ پروانه ارائه نسل تلفن همراه ۳ به بالا را دریافت و در ۳ شهریور امسال نسل ۳ تلفن همراه را به مشترکان ارائه کرد، افزود: شبکه ۴G/LTE به عنوان آخرین نسل فناوری ارتباط حال حاضر دنیا برای نخستین‌بار در ایران و توسط ایرانسل در آخرین روز آبان‌ماه در مشهد مقدس راه‌اندازی شد و در نخستین روز بهمن ماه به شیراز رسید.

دزفولی با بیان اینکه نسل ۳ تلفن همراه از شهریور ماه تاکنون در ۱۲۰ شهر کشور گسترش یافته خاطرنشان کرد: در بین اپراتورهای دنیا کمتر چنین اتفاقی می‌افتد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳۲ شبکه ۴G/LTE در ۱۱۳ کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از مزایای شبکه اینترنت پهن باند افزایش اشتغال، افزایش میزان بهره‌مندی مصرف‌کنندگان، تاثیر بر صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف و غیره است.

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با راه‌اندازی نسل سوم و چهارم اینترنت ایرانسل مصرف دیتا در آذرماه امسال ۴ هزار ترابایت بوده که نسبت به گذشته رشد ۱۳۲ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه ایرانسل تا پایان امسال ۷۰ درصد رشد خواهد داشت، عنوان کرد:  در حال حاضر ۱۲۰ شهر کشور تحت پوشش خدمات نسل سوم اینترنت همراه هستند که تا پایان سال به ۲۰۰ شهر توسعه می‌یابد.

دزفولی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد شهر شیراز تحت پوشش ۳G  در مورد پوشش اینترنت نسل چهاررم تلفن همراه در شهر شیراز گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد شهر شیراز تحت پوشش اینترنت ۴G قرار گرفته و تا چند هفته آینده این میزان افزایش می‌یابد و مکان‌هایی از شهر که میزان مصرف دیتای بالایی دارند مانند دانشگاه‌ها در اولویت پوشش‌دهی ‌هستند.

وی با تاکید بر اینکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل خدمات نسل ۲ و ۳ را نیز پوشش می‌دهد، اظهار داشت: برای استفاده از نسل ۴ تلفن همراه حتما باید سیم کارت Usim استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ایرانسل عنوان کرد: خدمات وایمکس در دنیا در حال جمع‌آوری است به همین دلیل و با وجود نسل ۳ و ۴ اینترنت همراه شرکت ایرانسل هیچ برنامه‌ای برای توسعه شبکه وایمکس ندارد و توصیه ما به افرادی که قصد ملحق شدن به شبکه اینترنت ایرانسل دارند استفاده از نسل ۳ و ۴ اینترنت همراه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ مرکز استان تحت پوشش اینترنت ۴G است افزود: تا پایان سال ۹۳ تمام مراکز استان تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرند.

دزفولی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی ایرانسل ۲٫۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است خاطرنشان کرد: یک هزار میلیارد دلار اعتبار برای راه‌اندازی نسل ۳ و ۴ اینترنت تلفن همراه ایرانسل سرمایه‌گذاری شده و درآمد سالانه این شرکت ۵ هزار میلیارد تومان است.

وی در مورد حجم  پیامک‌های ایرانسل نیز گفت: مشترکان با ارسال یک کد می‌توانند از دریافت این پیامک‌ها انصراف دهند اما متاسفانه در حال حاضر مرکزی برای تفکیک پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: