پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۱۹:۲۵
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۴۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کانون بسیج اصناف برگزار نمود:
پایگاه شهیده سمیه از کانون بسیج اصناف جهرم، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، نشستی بصیرتی با موضوع دستاوردهای انقلاب برگزار نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه جهرم، نشست بصیرتی پایگاه شهیده سمیه از کانون بسیج اصناف و کارگری به مناسبت دهه فجر انقلاب همراه با سخنرانی حجه الاسلام قهرمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جهرم با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار گردید.

حجه الاسلام قهرمانی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و ضرورت بزرگداشت این ایام، به استناد جمله امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را پرتویی از نهضت رسول مکرم اسلام (ص) نامید و افزود: خیلی از جوامع غربی و اروپایی به اقتدار و عظمت انقلاب ما پی برده اند اما متأسفانه برخی از ما در داخل قدر این نعمت را نمی دانیم.

وی با اشاره به وظیفه خطیر طلبه ها، نویسندگان، نخبگان، پدران و مادران در شناساندن انقلاب و دستاوردهای آن به نسلهای سوم و چهارم، بازگو نمودن حوادث و عقب افتادگی های قبل از انقلاب و مقایسه آن با ایران در حال توسعه و پیشرفت امروز را برای نسلهای سوم و چهارم و آینده امری ضروری دانست.

  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جهرم بیان داشت: انقلاب ما مصداقی از آیه شریفه 257 سوره بقره" الله ولی الذین آمنوا...." می باشد که با جمله مرحوم امام امت که فرمودند" انقلاب ما انفجار نور بود" تفسیر می شود بدینگونه که انقلاب اسلامی ایران نوری بود که خداوند متعال به ما ارزانی داشت و خود ولایت و سرپرستی ما را عهده دار شد.

حجه الاسلام قهرمانی با اشاره به عقب افتادگی و ذلت کشور و ایرانیان قبل از انقلاب به واسطه اقدامات ابر قدرتهای زورگوئی چون آمریکا و انگلیس که با تصویب لایحه کاپیتالسیون، عزت و شرف یک ایرانی را کمتر از سگ آمریکائی نشان داده بود، گفت: به حمدلله به واسطه این انقلاب ایران امروز به عنوان یک کشور در حال توسعه با توجه به سند زرین چشم انداز بیست ساله که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، در جهان شناخته می شود.

وی افزود بر اساس این سند باید تا سال 1404 به رتبه های اول منطقه در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و غیره دست یابیم که تا کنون در برخی از این عرصه ها موفق بوده ایم.

قهرمانی با بیان دزدیدن نخبگان و متفکران ایرانی قبل از انقلاب توسط جوامع غربی، اظهار نمود: در حال حاضر بسیاری از دانشمندان تراز اول غربی ایرانیانی هستند که غربیها قبل از انقلاب در روستاها و شهرهای ایران استعداد یابی نموده و آنها را از ایران بردند. دانشمندانی که از علوم هوافضا گرفته تا دانش هسته ای و پزشکی در رتبه های نخست تولید علم در غرب می باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جهرم با اشاره به نعمت انقلاب برای جامعه ایران، متذکر شد: اگر قدر این نعمت را ندانیم و کفران نعمت کنیم خداوند نیز مارا به دلیل این ناسپاسی مواخذه می نماید همانطور که در قرآن کریم سوره مبارکه ابراهیم آیه 7هم اشاره به آن دارد" وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ  ".

حجه الاسلام قهرمانی با اشاره به برخی از دستاوردهای بعد از انقلاب نظیر جزء 8 کشور برتر جهان در صنعت هسته ای، تولید موشکهای بابرد بیش از 3000 کیلومتر در حالی که در اوایل جنگ تحمیلی فقط تنها سلاح پیشرفته ما آر پی جی 7 بود.
وی افزود: از دیگر دستاوردهای ایران نهمین کشور در تولید علوم پیشرفته نانو تکنولوژی، رتبه نخست رشد علمی در جهان ، رتبه دوم جهانی کشت سلولهای بنیادین، سومین کشور طراح و مجری سدسازی در جهان و دیگر عناوینی که در شرایط تحریمهای سخت و فشار و زورگوئی ابرقدرتها به دست آورده ایم از نعمتهایی است که به واسطه انقلاب اسلامی به آن رسیده ایم و حقیقتا همه ما باید شاکر خداوند متعال و مرهون زحمات امام (ره) و مقام معظم رهبری می باشیم.
 
 
 
انتهای پیام/224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: