کد خبر: ۵۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
«هدف،وسیله را توجیه نمی کند»؛

 از چاله های فرهنگی تا چالش های ضدفرهنگی؛

اقدامی که در شان ذاکران اهلبیت نبود! + فیلم

در ایام مبارک دهه فجر کلیپی چند ثانیه ای از مداح مشهور تهرانی پخش شد و در آن با انجام حرکاتی که ظاهرا هدف از آن ورزش بود؛ ضمن کپی برداری از «چالش یک سطل آب یخ» که انتقادات زیادی را به همراه داشت،دیگر ذاکرین اهل بیت را به این جریان دعوت کرد.

اقدامی که در شان ذاکران اهلبیت نبود!+فیلم

تشخیص بازخورد انتشار این کلیپ سخیف در فضای مجازی کار سختی نبود و بعد از چند ساعت دوستداران مکتب اهل بیت و بچه های هیئتی با کامنت های فراوان از هرآنچه که موجب وهن جامعه ذاکرین می شود اعلام نارضایتی کردند.

گفتنی است تنها چند ساعت بعد از انتشار این کلیپ در فضای مجازی کلیپ های دیگری در جهت به استهزاء گرفتن این چالش منتشر شد و متاسفانه در شبکه های اجتماعی هم به وفور دیده می شد.

این که اهل بیت ما تاکید می کردند«کونوا زینا لنا و لا تکونوا شینا لنا» زینت ما اهل بیت باشید و از انجام اعمای که موجب وهن ما می شود دوری کنید اگر برای مردم عادی امری صرفا پسندیده باشد؛ برای ذاکرین و خطبا به جهت الگو بودن و رسانه ای شدن اعمال و رفتارشان؛ دستوری واجب است.

«هدف،وسیله را توجیه نمی کند»؛از اولی ترین آموزه های دین ماست. نداشتن حسینیه و مکان ثابت هم از معضلات پیش روی اکثر هیئت های انقلابی است اما روی آوردن به این «اقدام سبک!» قطعا هیچ توجیهی ندارد.

بی شک غرض و هدف ذاکرانی که در این کمپین، کارزار یا چالش حضور پیدا کردند سست جلوه دادن این دستگاه بابرکت در برابر ناملایمات فرهنگی نیبوده اما استفاده از اینچنین ابزار و رفتارهایی نیز در شان دستگاه سیدالشهدا نخواهد بود.قطعا اگر مسئولین و مدیران هیئات چاله های فرهنگی را آسیب شناسی نکنند ،ناخودآگاه داخل در چالش های ضد فرهنگی خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: